MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Systemet lukker efter gået online!! HJÆLP!
Fra : Kent

Dato : 11-08-03 21:15

Hej

Jeg har pludseligt uden videre fået et problem med min
computer.

Først skal det siget, at jeg kører med Windows XP
Servicepack 1. Desuden har jeg ADSL.

Fra det øjeblik, jeg går online - og KUN når går online,
går der nogle få minutter, og så får jeg først
følgende fejlmeddelelse:

"Generic Host Process for Win32 Services har fundet en
fejl og afsluttes". Og så står der noget mere, men det er
underordnet."

Det går så ca. 10 sekunder, og så kommer følende
feljmeddelelse frem på skærmen:

"Systemet er ved at lukke. Gem alt igangværende arbejde,
og log af. Ændringer, som ikke er gemt, vil gå tabt. Lukningen
er iværksat af NT AUTHORITY\SYSTEM

Tid tilbage, før der lukkes: XX

Meddelelse:
Windows skal genstartes, fordi tjenesten Remote Procedure
Call (RPC) afsluttede uventet"

Hvad kan det skyldes?

Håber meget på hjælp hurtigt, da det er ret frustrerende.

Tak
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-03 21:18

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
> Hej

Hejsa. Kig tilbage i gruppen.

Luk porte i routeren hvis du har sådan en.
Hent fix her: http://support.microsoft.com/?kbid=823980

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Kent

Dato : 11-08-03 21:28

Har ingen router!!!!!!

Kan fixet via linket hjælpe mig alligevel?

Så ikke tilbage i tråden, da jeg skrev beskeden offline,
og så bare skyndte mig at sende den online. Har jeg kun
få minutter at gøre det på. Irriterende

Vh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-03 21:32

> [...]
>
> Så ikke tilbage i tråden, da jeg skrev beskeden offline,
> og så bare skyndte mig at sende den online. Har jeg kun

Ja skynd dig at hente filen. Efter din pc så genstarter hiver du
netværksstikket ud så du i fred og ro kan installere fixet.
Hvis du evt har en software firewall kan du også installere denne, så
genstarter din pc heller ikke.

mvh
FB

Fra : Kent

Dato : 11-08-03 22:24

"FB" <.> skrev i en meddelelse

> [...]
> netværksstikket ud så du i fred og ro kan installere fixet.
> Hvis du evt har en software firewall kan du også installere denne, så

Det løste problemer, ser det ud til

Tusind tak for hjælpen. Underligt at så mange oplever problemet
på nøjagtigt samme tid. Jeg tror næsten, vi kommer til at høre om
det her i nyhederne i morgen.

Vh
Kent

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-08-03 22:32

In dk.edb.system.ms-windows, Kent wrote:

>Tusind tak for hjælpen. Underligt at så mange oplever problemet
>på nøjagtigt samme tid. Jeg tror næsten, vi kommer til at høre om
>det her i nyhederne i morgen.

Det tragiske er at det faktisk har været fremme i medierne i over en
uge nu, og alligevel er der så mange der ikke har hørt/gjort noget. Nu
spørger jeg jer nysgerrigt; interesserer sikkerheden jer ikke?

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-08-03 21:22

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Call (RPC) afsluttede uventet"
>

> Hvad kan det skyldes?
>
> Håber meget på hjælp hurtigt, da det er ret frustrerende.

Der er allerede to tråde igang lige under dig. Og det kan heldigvis fixes
med det link FB gav dig.
Hvis det lykkes at hente fixet inden fejlen kommer så skynd dig at lukke
forbindelsen. Og så installere den..

Venligst

Fra : Nichlas

Dato : 11-08-03 21:25

On Mon, 11 Aug 2003 22:15:13 +0200, Kent wrote:

> Hej
>
> Jeg har pludseligt uden videre fået et problem med min computer.

Skummel ting. Der er kaos på forskellige IRC-kanaler blandt folk der er
ramt af den.. as we speak :)

Fra : Kent

Dato : 11-08-03 21:31

"Nichlas" <nichlas@NULSPAMevilmonks.net> skrev i en meddelelse

> Skummel ting. Der er kaos på forskellige IRC-kanaler blandt folk der er
> ramt af den.. as we speak :)

Okay!!

Jamen, er det så en virus??

Vh
Kent

Fra : Nichlas

Dato : 11-08-03 21:56

On Mon, 11 Aug 2003 22:30:47 +0200, Kent wrote:

> "Nichlas" <nichlas@NULSPAMevilmonks.net> skrev i en meddelelse

> Okay!!
>
> Jamen, er det så en virus??
>
> Vh
> Kent

Det er formentligt nogle script kiddies/hackere der roamer internettet og
sender pakker der udnytter den fejl der er gældende.. hvor de lige præcis
er startet i aften er nok svært at få svar på.