Erfaringer med 3Com OfficeConnect Cable/DS~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-08-03 20:18

Fra : Jørgen L

Dato : 11-08-03 21:20

"Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f37ebf4$0$21670$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej,
>
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netreth/net3c857.html

Fungerede første gang uden nogen probs.

> evt også til den med wireless
>
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwgw/net3crwe52196.html

Kender den ikke

Hilsen Jørgen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-08-03 21:24

"Jørgen L" <Noemail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:bh8tp8$mu7$1@sunsite.dk...
> Fungerede første gang uden nogen probs.
>

> > evt også til den med wireless

Ved du hvordan den er mht forwarding af porte ?

Thomas

Fra : Jørgen L

Dato : 11-08-03 21:32

> "Jørgen L" <Noemail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du hvordan den er mht forwarding af porte ?

så meget er jeg ikke inde i tingene, desvære

Hilsen Jørgen

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 12-08-03 07:10

"Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwgw/net3crwe52196.html

Jeg har denne (med wireless), den fungere upåklageligt, og kan håndterer
rigtig mange connections, som ellers kan være noget af et problme (f.eks på
Dlink's 604).

mht. port forwarding kan der oprettes en "all forward" (DMZ) (alle porte),
enkelte porte eller port ranges. (forudvalgte services, ELLER porte du selv
definerer). Desuden tillader den begge ting på samme tid, dvs. porte der
specielt er forwarded til anden host, går ikke til DMZ host.

Eneste problem er at den ikke understøtter wireless bridge.

/Mark U

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-08-03 07:20

"Mark Urup [8362]" <mu@pc.dk> skrev i en meddelelse
snip
> Eneste problem er at den ikke understøtter wireless bridge.

Hvad betyder det (ret praktisk)?
Thomas

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 18-08-03 06:49

> snip
>
> Hvad betyder det (ret praktisk)?

Det betyder at man ikke kan få et andet Access point til at connecte til
det.

dvs. følgende opstilling IKKE er mulig.
LAN---AP ~ 3com---LAN

--- = wired
~ = wireless

Dette er medmindre at "AP" kan tilsluttes som en alm. wireless klient.
Fordelen ved at køre brigde, er større sikkerhed, og bedre signal.
Der kan "normalt" køres point-to-point eller point-to-multipoint, men
3com'en understøtter overhovedet ikke dette (har haft fat i 3com support).

Problemet er ikke så stort, hvis du kun skal lave et lille WLAN, eller hvis
AP'erne er forbundet kabel.

/Mark U