Asp og database problemer.
Fra : Jan Larsen

Dato : 12-08-03 21:03

Hej.
Jeg prøver at få en portal op at kører som er skrevet i asp, mit problem er
at hvergang jeg prøver at rette i forum på portalen smadres databasen,
fejlen ser sådan her ud .

ADODB.Recordset error '800a0e79'
Operation is not allowed when the object is open.

/forum/functions/functions_modules.asp, line 786

Jeg har sat skrive rettigheder på mappen til internetbrugere

Er den en venlig sjæl som har et hint til hvad der går galt.

Data over serveren:

Windows 2000 server

P3 1000 mhz

Ram: 896mb

Siden med fejlen kan evt tjekkes her: www.jlauto.dk

Venlig hilsen

Jan Larsen

Fra : Torben Brandt

Dato : 12-08-03 21:20

Jan Larsen wrote:
> [...]
>
> ADODB.Recordset error '800a0e79'
> Operation is not allowed when the object is open.
>
> /forum/functions/functions_modules.asp, line 786

Det ligner en fejl i din kodning, og har nok ikke noget med hardware
eller styresystem at gøre. Vi bliver nok nødt til at se linierne omkring
linie 786 for at svare.

[Går jeg ind på www.jlauto.dk så er fejlen nu i linie 1042]

/Torben

Fra : Jan Larsen

Dato : 12-08-03 21:28

> Det ligner en fejl i din kodning, og har nok ikke noget med hardware
> eller styresystem at gøre. Vi bliver nok nødt til at se linierne omkring
> [...]

Fra linie 775 til og med 786 ser sådan her ud:

Dim strCameFromVar
Dim strRSV
strRSV = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
If InStr(strRSV,"default.asp") Then
strCameFromVar = "default.asp"
ElseIf InStr(strRSV,"calendar.asp") Then
strCameFromVar = "calendar.asp"
ElseIf InStr(strRSV,"myportal.asp") Then
strCameFromVar = "myportal.asp"
Else
strCameFromVar = "default.asp"
End If

Linierne fra 1036 til og med 1046 ser sådan her ud:

Function WriteDayMini(intDayType,intMiniCurrentDay,dtmMiniCurrentDate)
strSQL = "SELECT tblCalendarEvents.Calendar_ID, tblCalendarEvents.Title "
strSQL = strSQL & "FROM tblCalendarEvents "
strSQL = strSQL & "WHERE tblCalendarEvents.Year = " &
CLng(Year(dtmMiniCurrentDate)) & " "
strSQL = strSQL & "AND tblCalendarEvents.Month = " &
CLng(Month(dtmMiniCurrentDate)) & " "
strSQL = strSQL & "AND tblCalendarEvents.Day = " &
CLng(Day(intMiniCurrentDay))
rsCommon.Open strSQL, adoCon

Venlig Hilsen
Jan

Fra : Torben Brandt

Dato : 12-08-03 22:51

Jan Larsen wrote:

> [...]
> ElseIf InStr(strRSV,"calendar.asp") Then
> strCameFromVar = "calendar.asp"
> ElseIf InStr(strRSV,"myportal.asp") Then

Jeg tror ikke der er nogle fejl her, der sker slet ikke noget med et
recordset, som fejlen jo går på...

> [...]
> strSQL = strSQL & "AND tblCalendarEvents.Month = " &
> CLng(Month(dtmMiniCurrentDate)) & " "
> strSQL = strSQL & "AND tblCalendarEvents.Day = " &

Jeg tror det må være her i sidste linie at fejlen opstår.
rsCommon er et recordset, som er oprettet (formentlig med
Server.CreateObject("ADODB.Recordset")) udenfor funktionen.

Hvis du kalder funktionen WriteMiniDay flere gange - eller rsCommon
indgår andre steder - så skal du huske at lukke det efter brug inden du
bruger det igen.
M.a.o. kan du ikke kalde rsCommon.Open anden gang hvis du ikke har kaldt
rsCommon.Close imellem.

Jeg kan ikke se om funktionen WriteDayMini også udskriver værdien, men i
hvert fald skal du lukke det efter du har brugt værdierne i rsCommon.

mvh Torben

Fra : Jan Larsen

Dato : 13-08-03 06:20

> [...]
>
> Jeg kan ikke se om funktionen WriteDayMini også udskriver værdien, men i
> hvert fald skal du lukke det efter du har brugt værdierne i rsCommon.

Tak for det, men når vi snakker om at rode i koden så står jeg af, jeg har
ikke ret meget forstand på det.

det underlige er at portalen kører fint andre steder med samme kode..

Jan

Fra : Torben Brandt

Dato : 13-08-03 16:03

Jan Larsen wrote:

> Tak for det, men når vi snakker om at rode i koden så står jeg af, jeg har
> ikke ret meget forstand på det.
>
> det underlige er at portalen kører fint andre steder med samme kode..

Antallet af gange du bruger rsCommon kan godt afhænge af forskelligt
input og lignende.
Det er lidt meget kode at poste her i gruppen, men du kan evt lægge det
ud på en hjemmeside, så er der måske nogle der vil se det igennem...

/Torben

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 13-08-03 14:53

> [...]
> strSQL = strSQL & "AND tblCalendarEvents.Month = " &
> CLng(Month(dtmMiniCurrentDate)) & " "
> strSQL = strSQL & "AND tblCalendarEvents.Day = " &

Jeg vil slet ikke påstå jeg er sej til den her slags, men må man godt lave en
SQL sætning sådan der?
Jeg mener,
strSQL = strSQL & "WHERE tblCalendarEvents.Year = " &
CLng(Year(dtmMiniCurrentDate)) & " "

inkluderer du så ikke et LineBreak? Og sådan en har min Access Database
ihvertfald problemer med... Det har jeg kløjs med mange gange...
Anyways, håber ikke der er nogen der griner af mig, for dette forslag... ;)

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 13-08-03 16:00

Søren G. Andersen wrote:
> [...]
> ihvertfald problemer med... Det har jeg kløjs med mange gange...
> Anyways, håber ikke der er nogen der griner af mig, for dette forslag... ;)

Godt set, nej der er ingen der griner.
Jeg tror dog at det skyldes Jan's news agent, der har ombrudt linierne,
da de blev sendt.
Normalt ville den slags give en fejl i stil med "Der er en syntaksfejl"

mvh Torben

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 15-08-03 10:17

> [...]
> da de blev sendt.
> Normalt ville den slags give en fejl i stil med "Der er en syntaksfejl"

Ja det ville den jo naturligvis... Det burde jeg have tænkt på...
Oh well... Det går nok...
Glæder mig at der ikke var nogle der grinede...