Bannerreklame der køre ind fra siden
Fra : Christian

Dato : 12-08-03 14:39

Hvordan kan jeg få en Bannerreklame til at køre ind fra siden og
lande på sin plads.
Min bannereklamer er en animere gif men kan man også få eks
"<span>TEKST og HTML her</span>" til at køre ind fra siden

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-03 14:47

"Christian" <christian@discoworld.dk> skrev
> [...]
> Min bannereklamer er en animere gif men kan man også få eks
> "<span>TEKST og HTML her</span>" til at køre ind fra siden

Den effekt kan du kun lave med flash, i hvert fald hvis du skal kunne
forvente, at det virker i de fleste browsere (det vil ikke virke, hvis
brugeren har fravalgt at installere flash-afvikling i sin browser).

Spørg i flash-gruppen:

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Stig Nygaard

Dato : 12-08-03 16:16

Hej

Erik Ginnerskov wrote:
> Den effekt kan du kun lave med flash, i hvert fald hvis du skal kunne
> forvente, at det virker i de fleste browsere (det vil ikke virke, hvis
> brugeren har fravalgt at installere flash-afvikling i sin browser).

Nå ja, det kan nu også ret "let" laves med javascript (eller såkaldt
"dynamisk html"). Så behøver brugeren ikke flash-plugin, og det kan
laves simpelt så det virker i alle nyere browsere (IE5+, NN6+, Op6+,
Konqueror, Safari, Mozilla, osv.), og med en lille smule ekstraarbejde
virker det også i IE4 og NN4.

Det lyder dog som en irriterende effekt, men hvis man absolut vil så gå
på jagt efter javascript/dhtml tutorials om "moving layers" eller sådan
noget lignende. Sørg bare for at finde en tutorial som er ny nok til at
bruge W3C DOM (dvs. getElementById()-funktionen).

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk