Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Min explorer surfer selv ?
Fra : sprogspasser

Dato : 12-08-03 11:51

Hejsa

Jeg har lige fået et problem i dag, som ikke har været der før.

Når jeg er på nettet og f.eks står på en eller anden side det kan være
www.msn.dk eller en hvilken som helst anden side.

Pludselig automatisk hopper min computer (browser) så selv over på en anden
side og det er hver gang over på www.whatsfind.com som er et eller andet
reklamelort med at tjene penge.

Jeg fatter det ikke, jeg har ikke selv downloadet noget som helst og kan
ikke få det fjernet. Det er hamrende irreterende.

Der er kommet noget mere mystisk med min computer i dag. Når jeg starter den
op, kan jeg lige nå at skimte at der står:

Warning: Batteri Low 0,94V inden den går videre.

Det ved jeg bare ikke om det er noget nyt eller om det har været der længe.
Hvad betyder det ?

Og nu i dag, efter jeg fik det lort med den hopper videre, så når jeg tænder
for computeren, så stopper den ikke kun med at starte op og stå på
skrivebordet, nej den starter også selv Microsoft internet explorer og er
klar til jeg lige kan klikke på opkalds funktionen. Så står der
www.whatsfind.com/route.html selvom jeg ikke engang har dette som min
startside.

Jeg har prøvet at være inde i min computer på kontrolpanel og på internet
funktion for at ville slette gamle filer osv. men nu fryser den også hele
tiden der, det er også først kommet i dag.

Jeg har Norton Antivirus program installeret, og den har ikke fanget nogen
virus og jeg har ikke modtage mails, med vedhæftede filer som jeg har åbnet,
så umiddelbart tror jeg ikke at jeg har fået virus.

Meget forvirrende, men er her nogen der ved hvad alt det her drejer sig om ?

Svar gerne her i fourm.

Mvh.
Jonas

Fra : sprogspasser

Dato : 12-08-03 11:55

Hej igen

Skal lige siges jeg også sætter sprøgsmålet ind på dk.edb

Mvh.
Jonas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-08-03 12:00

"sprogspasser" <nomail@hotmail.com> skrev :

>Skal lige siges jeg også sætter sprøgsmålet ind på dk.edb

Og når man gør det. så er det en god ide at x-poste og sætte fut
til den mest relvante gruppe.

http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html
--
Knud

Fra : .Kody

Dato : 12-08-03 21:41

Der er en form for spyware...
Installer ad-aware eller search and destroy
De skal nok løse problemet

..Kody

Fra : .Kody

Dato : 17-08-03 22:27