Jeg har ikke haft tid..
Fra : Mikkel Kruuse-Anders~

Dato : 12-08-03 18:19

...til at følge udviklingen indenfor hardware de seneste år, men nu står jeg
overfor at skulle købe en pc, der gerne skulle leve op til følgende krav:
- processer, grafik, ram og lydkort (blot stereo), der kan køre nyere spil
- dvd-brænder
- 120mb harddisk (fluid?)
- pc'en må gerne være lydløs
- skal kunne opgraderes og være brugbar med videoredigeringskort til DV in
og out
- Windows XP (er home-edition tilstrækkelig?)

Derudover skal den gerne kunne virke med tft-skærm, alm. pci-netkort-lokalt
netværk, netgear-router og motorola kabelmodem.

Hvad bør jeg gå efter - hvad skal jeg være opmærksom på?

På forhånd tak
M. Kruuse

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 19:35

>..til at følge udviklingen indenfor hardware de seneste år, men nu står jeg
Helle ikke mig, så jeg gør det kort.......

>overfor at skulle købe en pc, der gerne skulle leve op til følgende krav:
>- processer, grafik, ram og lydkort (blot stereo), der kan køre nyere spil
Xp2600/Barton/ P4 2,6 kan skulle kunne klare alle dine spil.
De nye mobo's har næsten alle gode lyd/netkort indbygget.
Eks min A7n8X til en XP.

>- dvd-brænder
Prøv at se efter en der kan skrive 4x og klare både +- skiver.

>- 120mb harddisk (fluid?)

>- pc'en må gerne være lydløs
Det er næsten umuligt med blæser, men med vandkøling og gfxkort med passiv
køler kan den vel blive det, det koster dog nogle kr.

>- skal kunne opgraderes og være brugbar med videoredigeringskort til DV in
>og out
>- Windows XP (er home-edition tilstrækkelig?)
Måske Pro udgaven, du kan læse om forskellen hos MS.

>Derudover skal den gerne kunne virke med tft-skærm, alm. pci-netkort-lokalt
>netværk, netgear-router og motorola kabelmodem.
Det er vel noget alle nye mobo's kan, kender dog ikke noget til dit
kabelmodem og router.

>Hvad bør jeg gå efter - hvad skal jeg være opmærksom på?
Jeg har kørt Pentium i mange år, og i år leger nu lidt med en XP 2600
og der er ingen forskel i daglig brug for mig, det eneste nye der kunne
intereserer mig lidt selv om jeg har masser af datakraft i overskud ligenu
er Intel's nye HT processerer, men ikke før de ligger over 3.3GHz.

>På forhånd tak
>M. Kruuse

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Michael Thomsen

Dato : 13-08-03 07:17

> [...]
pci-netkort-lokalt
> netværk, netgear-router og motorola kabelmodem.
>
> Hvad bør jeg gå efter - hvad skal jeg være opmærksom på?

Hvad skal den koste?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-08-03 09:43

Mikkel Kruuse-Andersen wrote:
> ..til at følge udviklingen indenfor hardware de seneste år, men nu står jeg
> overfor at skulle købe en pc, der gerne skulle leve op til følgende krav:

<KLIP>

> - Windows XP (er home-edition tilstrækkelig?)

Der er ikke nogen der rigtigt bruger Windows længere - nu da Xboxen er
kommet.

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Peter T.

Dato : 13-08-03 09:46

Steen Suder, privat wrote:

> Der er ikke nogen der rigtigt bruger Windows længere - nu da Xboxen er
> kommet.

Wut?

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Michael Thomsen

Dato : 13-08-03 09:48

> Wut?

Det siger jeg også! Godtnok har jeg en Xbox, men den er íkke særlig god til
at gå på nettet med :)

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-08-03 10:10

Michael Thomsen wrote:

> Det siger jeg også! Godtnok har jeg en Xbox, men den er íkke særlig god til
> at gå på nettet med :)

Det virker da fint. Du skal bare sætte den til din internetforbindelse.

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 13-08-03 13:45

> Det virker da fint. Du skal bare sætte den til din internetforbindelse.

Jada. Selvfølgelig. Jo flere x'er et styresystem eller en computer har i
navnet desto bedre er det. Se bare Linux og Unix og nu også Xbox der er
dobbelt så god. Det er bla derfor Nintendo ikke sælger nogen GameCubes og
derfor der ikke er nogen der bruger Casio armbåndsure med pulsmåler,
lommeregner og stjernekort mere.

Morten,
der enormt gerne ville have et casioarmbåndsur at spille "Days
of The Tentacle" på.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-08-03 10:09

Peter T. wrote:

> Wut?

Det er skam rigtigt nok. Man har fundet ud af at Windows ikke er særligt
effektivt og der er mange sikkerhedshuller som ikke bliver rettet
hurtigt, så folk er gået væk fra systemet, da det også er ret dyrt.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 13-08-03 10:21

Lol

fedt at blive ansat i et firma hvor man sidder ved et fjernsyn og en
xbox..LOL

Fra : Michael Thomsen

Dato : 13-08-03 10:23

Åhh.. og så kører de hvad? Linux?

Så kan jeg bare ikke forstå at alle spil producenter laver spil til
Windows.. det giver jo ingen mening når folk er gået væk fra det.

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 13-08-03 13:42

Michael Thomsen wrote:

> Åhh.. og så kører de hvad? Linux?
Ja. Undtagen dem der kører AmigaOS. Jeg har også hørt om nogen der tænkte på
at porte Qnx til X-box.

> Så kan jeg bare ikke forstå at alle spil producenter laver spil til
> Windows.. det giver jo ingen mening når folk er gået væk fra det.
Mon ikke det bare er fordi folk bevidstløs køber Windowsspil fordi de er
vant til det? Jeg tror såmænd ikke der er nogen der bruger windowsspil til
andet end dørstoppere og til at lægge under borde der rokker.

Morten,
der enormt gerne ville have OpenOffice.org til ScummVM på naboens X-box.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 13-08-03 13:59

> Ja. Undtagen dem der kører AmigaOS. Jeg har også hørt om nogen der tænkte

> at porte Qnx til X-box.

Ja men hvad kan de bruge det til? For at du overhoved kan begynde at rode
med AmigaOS, Linux o.s.v skal du have tilkoblet et tastatur og mus. Det
kræver at du ved noget om teknik, og at du giver at lave et Xbox stik til
USB converter, derefter kommer installations problemerne. Jeg tror virkelig
at "folk" som skal bruge et tekstbehandlings program gider at side foran et
fjernsyn og skrive.. Nejda folk vil have en PC med Windows, office og en
ordentlig skærm.

> Mon ikke det bare er fordi folk bevidstløs køber Windowsspil fordi de er
> vant til det? Jeg tror såmænd ikke der er nogen der bruger windowsspil til
> andet end dørstoppere og til at lægge under borde der rokker.

Øh nej.. det er fordi PC kan nogne triks som xbox ikke kan!! Jeg siger ikke
at Xbox'en ikke er god, men Hvem fanden gider at skrive noget tekst på et
fjernsyn.. Hovedpine siger jeg bare!!

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 22:32

Michael Thomsen wrote:
> Åhh.. og så kører de hvad? Linux?
>
> Så kan jeg bare ikke forstå at alle spil producenter laver spil til
> Windows.. det giver jo ingen mening når folk er gået væk fra det.

Når "den halve verden" går under en af de nærmeste dage pga.
virus-angreb, er der nok et par stykker der skifter til andre OS'er end
windows.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 15:07

>Der er ikke nogen der rigtigt bruger Windows længere - nu da Xboxen er
>kommet.

Nu omhandler denne tråd jo ikke legetøj, men PC hardware.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 13-08-03 10:26

> - processer, grafik, ram og lydkort (blot stereo), der kan køre nyere spil

Jeg vil anbefale en P4 cpu, den er stabil og ikke nogen døje med at
installere diverse drivers.
Grafikkort vil jeg anbefale RadeOn, evt 9500 eller 9700.
Lydkort...tja for det meste er de indbygget i bundkortet, men ellers et
billigt SB.
Jeg vil anbefale et MSI bundkort.

> - dvd-brænder

skal det både være + og - ? ellers en Plextor

> - 120mb harddisk (fluid?)

Western Digital 120gb 8mb Cache 7200RPM

> - pc'en må gerne være lydløs

et godt kabinet med lownoise PSU

> - skal kunne opgraderes og være brugbar med videoredigeringskort til DV in
> og out
> - Windows XP (er home-edition tilstrækkelig?)

Ja WinXP home er rigeligt.