Matrox harddiske
Fra : LRP

Dato : 12-08-03 17:30

Hej

Er der nogen her der har oplevet problemer med varme fra matrox harddiske
f.eks. under konstant drift ?

Mvh.

Laurits Petersen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-08-03 21:23

"LRP" <hekla@webspeed.dk> skrev:

> Er der nogen her der har oplevet problemer med varme fra matrox
> harddiske f.eks. under konstant drift ?

Matrox laver vist grafikkort. Men hvis du mener Maxtor så bliver de
harddiske varme ligesom alle andre harddiske. Varmeudvikling er
simpelthen uungåeligt ved de høje omdrejningshastigheder som harddiske
har.

Smid en blæser foran din harddisk og du vil opleve, at temperaturen
kommer til at ligge omkring rumtemperaturen. Min Maxtor HD ligger lige
nu på 30 grader, hvilket ikke er mere end et par grader over
rumtemperaturen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens Sabroe

Dato : 14-08-03 08:26

LRP <hekla@webspeed.dk> skrev:
>Hej
>
>Er der nogen her der har oplevet
>problemer med varme fra matrox harddiske
> [...]

Hej Laurits, jeg havde en Maxtor (Det er nok sådan en du mener)
disk der stod af her i sommers - den var også utrolig varm og om
det var derfor ved jeg faktisk ikke. DEn blev byttet på garantien.
Jeg købte en tynd blæser (60mm), den kunne lige præcis klemmes ind
foran diskene (4 stk.) og fronten på kabinettet. Det var noget der
hjalp gevaldigt.

MVH
Jens