SB PCI 128 spiller ikke særligt højt
Fra : bb

Dato : 12-08-03 17:03

Når jeg har sat alle volume kontroller på max, så kan jeg sagtens holde ud
at have mine høretelefoner på, savner at det kan spille lidt højre. Og så
vidt jeg husker kunne mit onboard lydkort spille så højt at man ikke kunne
holde ud at have høre telefoner på. Er der noget galt?

Johs

Fra : Christian Mygind

Dato : 12-08-03 22:09

bb wrote:
> [...]
> højre. Og så vidt jeg husker kunne mit onboard lydkort spille så højt
> at man ikke kunne holde ud at have høre telefoner på. Er der noget

Nej - moderne lydkort spiller bare ikke ret højt længere, fordi folk
alligevel har forstærker i "multimediehøjttalerne" - og fordi det er
billigere at producere lydkort med lav udgangseffekt, fordi de derved
afgiver mindre elektronisk støj inden i maskinen, og derved skal skærmes
mindre.

Det er dog temmeligt irriterende, synes jeg. Mit gamle SB AWE32 kunne spille
så højt, at jeg kunne montere almindelige 8 ohm højttalere på det. Verden
var bedre dengang - og en is kostede 75 øre nede i ismejeriet ... snooork
.... 5 dollars? Get the hell outahere...

/Chr

Fra : Edmund

Dato : 13-08-03 01:48

bb skrev:

> [...]
> højre. Og så vidt jeg husker kunne mit onboard lydkort spille så højt
> at man ikke kunne holde ud at have høre telefoner på. Er der noget

Lige bag ved den grønne line-out port er der nogle jumpere der skal
flyttes, se i PDF hjælpe-fil på din CD hvordan de skal stå.
Hvis du da ikke er så uheldig at have fået en model uden forstærker, som
jeg fik første gang.
Jeg kan dog ikke huske om modellen uden forstærker også hed CT4810, men
de ser ens ud, bortset fra at der mangler jumpere + et par små
kondensatorer lige ved siden af.

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 13-08-03 01:57

http://home20.inet.tele.dk/edworks/pci128.png
--
Mvh Edmund

Fra : Christian Mygind

Dato : 13-08-03 14:14

Edmund wrote:

> http://home20.inet.tele.dk/edworks/pci128.png

Sejt!
Er dette specielt for den angivne model er er det "normen" på SB PCI-kort?

/Chr

Fra : Christian Mygind

Dato : 13-08-03 19:45

Christian Mygind wrote:

Ups - skrivefejl. Der skulle have stået:

Er dette specielt for den angivne model ELLER er det "normen" på SB
PCI-kort?

/Chr

Fra : bb

Dato : 13-08-03 15:26

Edmund <edm@os.dk> wrote in message

> http://home20.inet.tele.dk/edworks/pci128.png
> --
> Mvh Edmund

Sådan ser det ikke helt ud på mit kort. Der ser sådan her ud i stedet:

Info på kortet:

Mode JP1

Line_Out 3-5. 4-6
Spk-Out 1-3. 2-4

Jumper på Kortet:

Rundt om 3 og 5 er der en Jumper
Rundt om 4 og 6 er der en Jumper
1 og 2 er bare to flade loddetins prikker uden spir på (håber det kan
forstås)

Johs

Fra : Edmund

Dato : 13-08-03 19:04

bb skrev:
> Rundt om 3 og 5 er der en Jumper
> Rundt om 4 og 6 er der en Jumper
> 1 og 2 er bare to flade loddetins prikker uden spir på (håber det kan
> forstås)

Det var ærgeligt.

Så er der vel et par loddeøer ved siden af jumperen hvor der kunne havde
været et par kondensatorer, her markeret med O

O O

Har du ikke nogle pchøjtalere du kan sætte hovedtelefoner til, ellers
kender du måske nogen der har nogle af de her små højtalersæt der følger
med til en ny pc.
Mine fra Fujitsu Siemens kan i hvert fald ikke bruges til andet en
hovedtelefon-forstærkning
--
Mvh Edmund

Fra : Blob