problemer med php v mysql
Fra : Rags

Dato : 11-08-03 19:22

hej NG

jeg vil høre om i kunne hjælpe med et problem.
Jeg har fået hjælp ( er meget grøn i php) til at lave starten på et
kampsynstm som jeg kalder det, men der er problemer med at den ikke smider
ting op i databasen.
http://www.respawn.dk/download/kampsystem.rar = filerne

her kan det testes : http://www.respawn.dk/k/skriv.php

nogle der kan se hvor det går galt ??

kolle

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 11-08-03 19:46

On 11 Aug 2003 11:22:24 -0700, rags@respawn.dk (Rags) wrote:

> [...]
>Jeg har fået hjælp ( er meget grøn i php) til at lave starten på et
>kampsynstm som jeg kalder det, men der er problemer med at den ikke smider

Sådan som dine scripts er sat op, kræver det at register_globals= on.
Du skal hente variablerne fra din form med:

$var_navn = $_POST['variabelnavn'];

og for en ordens skyld så ret:

<form metod=post action=<? echo $PHP_SELF; ?>>

til:

<form metod=post action=<?=$SERVER['PHP_SELF'];?>>
MVH Martin S

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-08-03 23:29

Martin Sveegaard wrote:

> [...]

Det her hører vist til i php-gruppen, så den har jeg sat FUT til

> <form metod=post action=<? echo $PHP_SELF; ?>>
>
> til:
>
> <form metod=post action=<?=$SERVER['PHP_SELF'];?>>

Så må det hellere være $_SERVER[... hvis man skal tro
<http://dk.php.net/variables.predefined>

mvh

Jesper Brunholm