At værdsætte MODSIGELSE = forskerens dyd
Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-03 15:43

Man kan diskutere om velfærdsstaten har skabt for mange klynkere, krævere,
kværulanter og på ingeniør-kaffestuen på Radiometers udviklingsafdeling,
hang et stort ironisk skilt DONT MAKE IT BETTER, MAKE IT DIFFERENT

Det er fristende at søge 15 minutters berømmelse ved at MODSIGE FOR AT
MODSIGE

På min fars Radiometer-møder som jeg ofte overværede i min studietid, brød
man sjældent brainstormingens grundlov GÅ EFTER BOLD EJ MAND OG DREJ IKKE
DIALOGEN OVER I PEDANTERI

Her nogle andre kloge ord om at mærke vestenvinden i sit hår, ved diskussion
om science

! A man never tells you anything until you contradict him.'George
Bernard Shaw(1856-1950)

" Hvorfor man siger imod. - Man modsiger ofte en mening, selv om det
egentlig kun er tonen, den bliver fremført i, der er os usympatisk.
Nietzsche

" No happy course of life is open to the genius. He stands in
contradiction to his age an most perforcestruggle with it".Nietzsche

Cd Speakwhat you think today in words as hard as canon balls, and
tomorrow speak whattomorrow thinks in hard words again, though it contradict
every thing you saidtoday.Emerson"

" The well-bred contradicts otherpeople. The wise contradict
themselves Oscar Wilde

" We often contradicts an opinion, while actually it is only the tone
with which itis advanced that we find disagreeable. Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N