mikrobølger trænger ind i mikrobølgeovn
Fra : claes

Dato : 25-06-03 05:24

Hej NG, er der nogen, som kan forklare mig hvorfor min GSM telefon
fungerer inde i min mikrobølgeovn med lågen lukket ? Jeg har lavet
eksperimentet med både mobiltelefon og trådløs telefon og begge virker
derinde når man ringer til dem. Vi har lavet samme eksperiment ovre
ved min kammerat med samme resultat. En mikrobølgeovn, som opererer
ved 2.45 Ghz burde da lukke af for frekvenser under 2,45 Ghz, og da en
mobiltelefon arbejder i 900 Mhz spektrumet og derved har længere
bølgelængde end den bølgelængde mikrobølgeovnen producerer skulle
dette da ikke være muligt eller hvad ? Er der nogen, som kan give en
videnskabelig forklaring på dette.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 25-06-03 13:14

> [...]
> fungerer inde i min mikrobølgeovn med lågen lukket ? Jeg har lavet
> eksperimentet med både mobiltelefon og trådløs telefon og begge virker

Nu spørger jeg meget videnskabeligt... Skal en mikrobølgeovn være tændt for
at den kan lukke af?

// Troels

Fra : 15kw

Dato : 27-06-03 16:39

"claes" <claes@mail1.stofanet.dk> skrev i
> [...]
> bølgelængde end den bølgelængde mikrobølgeovnen producerer skulle
> dette da ikke være muligt eller hvad ? Er der nogen, som kan give en

Mange microbølgeovne har en bølge fælde rundt ved lågen, der virker som en
kortslutning mellem lågen og selve kassen, denne fælde virker kun i det
frekvensonråde hvor ovnen arbejder.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-06-03 01:00

"15kw" <nospam15kw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3efc6554$0$5181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

TEST af Bad charset

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-06-03 01:24

hænger det ikke sådan sammen at microbølgers bølgelængde
er for stor til at smutte igennem de små(1-2mm) huller der er i lågen i sådan
en oven ?

Hvis jeg kigger ind i min microvn så ser det ud til at microbøglerne
kommer ind i oven igennem en plade hvor der er en masse 4-5mm
huller i , kan man så sige at bølgelængden er lille nok til at passere
igennem 4-5mm huller, men ikke 1-2mm ?

Jan Rasmussen

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-06-03 21:40

"Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:3efe3177$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> kommer ind i oven igennem en plade hvor der er en masse 4-5mm
> huller i , kan man så sige at bølgelængden er lille nok til at passere

Er der slet ikke nogen der kan svare på ovenstående ?

Jeg fik denne fejl msg første gang:

Outlook Express kan ikke sende meddelelsen. Emne 'Re: mikrobølger trænger ind i mikrobølgeovn', Konto: 'dtext.news.tele.dk',
Server: 'dtext.news.tele.dk', Protokol: NNTP, Svar fra server: '441 437 Bad charset in header', Port: 119, Sikker (SSL): Nej,
Serverfejl: 441, Fejlnummer: 0x800CCCA9

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 01-07-03 11:06

Kim Larsen wrote:
> [...]
> 'dtext.news.tele.dk', Protokol: NNTP, Svar fra server: '441 437 Bad
> charset in header', Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 441,

Fejlen betyder at du skal tage din computer, stoppe den ind i mikrobølge
ovnen, og give den 800W 5 minutter på hver side. Så er fejlen løst.

(og formodeligt også computeren og mikrobølgeovnen ;*)

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://www.softwarepatenter.dk

Fra : Thomas D

Dato : 30-06-03 22:24

claes wrote:
> [...]
> bølgelængde end den bølgelængde mikrobølgeovnen producerer skulle
> dette da ikke være muligt eller hvad ? Er der nogen, som kan give en

Nu ved jeg ikke om det hører helt til her, men min mor påstår hårdnakket at
hvis en radio inden i en mikrobølgeovn kan modtage noget signal, så er ovnen
"utæt".
Kan det passe at ovnen er skærmet for de frekvenser? det er jo slet ikke
samme bølgelængde som mikrobølger.

Thomas D
Musikere tjener penge på ulovligt kopieret software.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-07-03 00:03

"Thomas D" <dinadur@hotmail.com> writes:

> [...]
> "utæt".
> Kan det passe at ovnen er skærmet for de frekvenser? det er jo slet ikke

Radiobølger er temmelig langbølgede, hvor mikrobølger ligger i den
kortbølgede ende af spektret. Materialet, en mikrobølgeovn er lavet
af, blokerer (reflekterer formentlig) mikrobølger. Det er dog ikke
nogen garanti for at det blokerer radiobølger (eller synligt lys, der
svjh ligger mellem radio- og mikrobølger).

/Rasmus

It needs to be fast, fairly easy to implement, but above all easy to
use. It doesn't need to be able to do absolutely everything, though
that would be nice
-- Julian Field

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-07-03 00:20

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en meddelelse news:87vfun6uec.fsf@grignard.amagerkollegiet.dk...

> (eller synligt lys, der svjh ligger mellem radio- og mikrobølger).

What !

Synligt lys er 10^15 hz
Microbølger er 10^10 hz
http://da.wikipedia.org/wiki/lys

http://www.energifakta.no/Bilder/Lysspekter2.gif

Jan Rasmussen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-07-03 09:43

"Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk> writes:

> Synligt lys er 10^15 hz
> Microbølger er 10^10 hz

Det skynder jeg mig at trække i mig igen; der huskede jeg forkert!

/Rasmus

He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a
question remains a fool forever.