Forrådnelse af plastik
Fra : EH-Fniller

Dato : 19-06-03 12:58

Hejsa.

Eftersom min far har kikket lidt på nogle biogas motore er han nu blevet
nysgerrig om hvorlang tid det tager plastik at rådne op.
Nogensom har et godt link?

mvh EH

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 19-06-03 17:55

EH-Fniller wrote:

> Hejsa.
>
> Eftersom min far har kikket lidt på nogle biogas motore er han nu blevet
> nysgerrig om hvorlang tid det tager plastik at rådne op.
> Nogensom har et godt link?

Det bliver nedbrud af salt og sollys

Fra : EH-Fniller

Dato : 19-06-03 21:56

Peter Ole Kvint wrote:

> Det bliver nedbrud af salt og sollys

Nogen der har et link?
og evt nogle proceo tider?

EH.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-06-03 03:58

"EH-Fniller" <en_skod@email.com> wrote in message
> Nogen der har et link?
> og evt nogle proceo tider?
De fleste plasttyper rådner aldrig og nedbrydning pga salt,ilt,lys er
ubetydelig.
Når træ rådner er det afgørende at der er stor overflade hvor vand og
svampehyfer og andre mikrober kan trænge ind i porøst materiale.
De tidligste plastarter var bla.lavet af mælkeprotein og brugtes til knapper
og rådnede næsten ikke - FOR DET ER KOMPAKT MATERIALE, UDEN PORER

Vil man pr tabelopslag vide om TID altså hastighed for forrådnelse, skal
kendes temperatur, form, overflade og polymerens kemiske sammensætning.

Fra : EH-Fniller

Dato : 20-06-03 08:37

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> Vil man pr tabelopslag vide om TID altså hastighed for forrådnelse, skal
> kendes temperatur, form, overflade og polymerens kemiske sammensætning.

Okay. Tak for info

EH.

--
For korrekt citat teknik, kik på nedenstående link: