Siemens S55 - SMS Beskedtype
Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-08-03 11:31

Hejsa!

I min "Siemens Data Suite" (på pc) er der mulighed for at
sætte checkmark i "Vis besked med det samme"
Denne funktion bevirker, at en SMS vises direkte i displayet
som en rulletekst - lidt på samme måde som stedbetegnelse
under CB-info.

Hvis man har denne mulighed på pc, så burde det vel også
være muligt på selve telefonen?

Jeg hart en teori at det må være under SMS beskedopsætning,
hvor man kan vælge NY under Beskedtype.
Men når jeg vælger den, så står der bare et 0 (nul) under
meddelelses ID.
Mon det kan være den der skal have en anden værdi som
indikerer dette?
I så fald hvilke værdier er egentlig mulige?

Mvh
Knud

Fra : Jonas Christensen

Dato : 10-08-03 11:56

> [...]
> Denne funktion bevirker, at en SMS vises direkte i displayet
> som en rulletekst - lidt på samme måde som stedbetegnelse

Det har ikke noget med selve telefonen at gøre. Det er nemlig - som du selv
nævner - en speciel "type" sms, der bl.a. anvendes til cell broadcast.
Jeg har endnu ikke oplevet, at man kan vælge denne type i selve telefonen.

- Jonas

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-08-03 12:59

On Sun, 10 Aug 2003 12:56:13 +0200, "Jonas Christensen"
<jones_zaf@hotmail.com> wrote:

> [...]
>nævner - en speciel "type" sms, der bl.a. anvendes til cell broadcast.
>Jeg har endnu ikke oplevet, at man kan vælge denne type i selve telefonen.

Jamen det er netop det at der er tale om en bestemt SMS-type
og derfor jeg nævner at jeg har en teori at det må være
under SMS beskedopsætning, hvor man netop på en S55 kan
vælge NY under Beskedtype og angive en eller anden værdi -
men hvilken værdi er det, der indikerer at SMS-typen netop
er den slags?

/Knud

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-08-03 16:47

Hej Knud

Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

>Jeg hart en teori at det må være under SMS beskedopsætning,
>hvor man kan vælge NY under Beskedtype.

Jeg mener ikke det er noget du selv kan vælge !, det er afsenderen af
SMS'en som vælger om det skal være af den 'normale' type, hvor du aktivt
skal gøre eet eller andet for at se den, eller den type som automatisk
vises med det samme, uden nogen indsats fra telefonbrugeren.

Jeg kan ikke lige pt. komme i tanke om hvor det er man kan sende nævnte
type fra, tidligere kunne man på www.besked.dk vælge den ene eller anden
type, men, det er jo fortid nu.

På nogle telefoner kan man vælge ved afsendelse at det skal være en 'vis
med det samme' sms, f.eks. på Nokia 9100.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-08-03 17:34

On Sun, 10 Aug 2003 17:47:16 +0200, Ole Rasmussen
<newsfeed@melby-online.dk> wrote:

> [...]
>skal gøre eet eller andet for at se den, eller den type som automatisk
>vises med det samme, uden nogen indsats fra telefonbrugeren.

Ja for søren da, men det er da også i egenskab som afsender
at jeg spørger.

>Jeg kan ikke lige pt. komme i tanke om hvor det er man kan sende nævnte
>type fra, tidligere kunne man på www.besked.dk vælge den ene eller anden
>type, men, det er jo fortid nu.

Jeg kan fra min pc via den software som Siemens har leveret
sammen med min telefon.

>På nogle telefoner kan man vælge ved afsendelse at det skal være en 'vis
>med det samme' sms, f.eks. på Nokia 9100.

Ja, og det er så vidt jeg kan komme frem til en bestemt
typekode. Hvilken?

/Knud

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-08-03 16:41

Hej

Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

Om autovisning af SMS

>Ja for søren da, men det er da også i egenskab som afsender
>at jeg spørger.

Ok, det må være varmen fik det indtryk at du ville være fri for at
taste noget for at se de SMS du modtager. - Jeg har hekset med min S55
idag for at finde en løsning, men, indtil videre negativt... Jeg vender
tilbage hvis jeg finder en løsning.

>Jeg kan fra min pc via den software som Siemens har leveret
>sammen med min telefon.

Ja, det ser ud til at virke

>Ja, og det er så vidt jeg kan komme frem til en bestemt
>typekode. Hvilken?

Ja, det er lige det - udgangspunktet er stjerne-tal-firkant *0# denne
gir' f.eks. en udvidet info tilbage til dig hvis en sms du sender, ikke
umiddelbart kan afleveres, så får du en forklaring på hvorfor, du må
prøve dig lidt frem med at putte forskellige tal imellem * # kan ikke
forstille mig at det kan være mere end etcifret, så det er til at
overskue. - På Nokia telefonen er der simpelhen et menupunkt der
hedder. "Send som Personsøger".

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-08-03 23:13

On Mon, 11 Aug 2003 17:41:15 +0200, Ole Rasmussen

> [...]
>forstille mig at det kan være mere end etcifret, så det er til at
>overskue. - På Nokia telefonen er der simpelhen et menupunkt der

Sjovt at din har det som udgangspunkt. Min har blot et 0
uden *#

/Knud