Støjsvage højttalere
Fra : Michael

Dato : 04-04-01 20:50

Hej,

Jeg er på udkig efter et højttalersæt (2x satellit + sub, ikke usb) til ca.
500 kr.
Er der nogen der kan anbefale nogen?

Af specielle krav, bortset fra en rimelig lydkvalitetet er, at de *ikke*
skal stå og brumme når de ikke blir brugt (f.eks. en power knap som er til
at nå, uden at skulle kralve rundt under skrivebordet vil være fantastisk!)

/Michael

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 04-04-01 21:51

> Jeg er på udkig efter et højttalersæt (2x satellit + sub, ikke usb) til
ca.
> 500 kr.
> Er der nogen der kan anbefale nogen?

Jeg har Creative's sæt, men hvad det koster for det lille sæt ved jeg ikke,
jeg har sættet med sub og 4xsattelit.

Der er en "remote" med, som du klistrer på f.eks.skærmen, hvorfra du kan
kontrollere volumen, og slukke for højtalerne.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.

Fra : Santa Xcaze

Dato : 04-04-01 22:57

Altec lansing!!!
se www.edbpriser.dk
ACS33 PowerCube 3 speakers / 25W / 70Hz-18.0000Hz 495 kr.

Har selv haft, men opgradere til ngt større :)
De er kanon nok det bedste du kan få til de penge!! Så drop det creative
skidt.... :)
Ellers
ACS54 5 speakers / 40W / 38Hz-18.000Hz 695 kr.

Hvis du vil ofre lidt mer...Er med subwoofer og 4 enheder meget lækkert :)
Kanon lyd og de kan spille fadens højt og JA ik summen!!!

Hygge og Enjoy!!
PS køb nogle altec lansing!!!

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 05-04-01 06:42

> De er kanon nok det bedste du kan få til de penge!! Så drop det creative
> skidt.... :)

Har de også mulighed for digital tilslutning til lydkortet, som Creative's
har? Jeg mener nemlig kun, at de kan køre analogt..

Fra : Santa Xcaze

Dato : 05-04-01 13:24

Ehm tror jeg ik de kan...!!!
Så oki det er så os den eneste fordel ved creative højtalerne!!!
Men det kan man jo så diskutere i al evighed...Jeg har haft creative og
andre højtalere og hvis man fyrede dem fuldt af, ja så har det altid lydt af
lort mildt sagt...Men det har jeg endnu ik oplevet med altec lansing!!!
Mener også at creative er ngt af det mest opreklameret der findes...Alle
vile have deres live kort, som faktisk bruger en ældre chip og ikke fysisk
understøtter eax og a3d!!

Fra : Christian Iversen

Dato : 05-04-01 21:02

> Mener også at creative er ngt af det mest opreklameret der findes...Alle
> vile have deres live kort, som faktisk bruger en ældre chip og ikke fysisk
> understøtter eax og a3d!!

Hvad er nu det for noget pjat at sige?

Rumklangs- og chorusberegningerne foregår direkte i kortets (seje) Emu10K
chip...

Jeg har et selv et Live!, så anklag mig venligst ikke for at være
upartisk... =)

M.V.H, Christian Iversen

Fra : Michael

Dato : 05-04-01 13:10

"Santa Xcaze" <nothing@nogood.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har selv haft, men opgradere til ngt større :)
> De er kanon nok det bedste du kan få til de penge!! Så drop det creative
Hmm... jeg har i forvejen et par ACS45 sæt. De er ikke ligefrem fremragende!

/Michael

Fra : Santa Xcaze

Dato : 05-04-01 13:34

Oki jeg tror jeg giver op :)
Men jeg synes bare ikke creative højtalere er noget specielt værd..

Fra : Michael

Dato : 05-04-01 15:06

> Oki jeg tror jeg giver op :)
> Men jeg synes bare ikke creative højtalere er noget specielt værd..

Fint nok, så vil jeg holde mig fra dem.

/Michael