problemer med A7V....promise controller ?!
Fra : Philip Darabos

Dato : 04-04-01 19:47

Hejsa
Jeg har et lille problem med min computer. Denne består af en amd athlon
1200, asus geforce2 mx, asus a7v og en masse andet. Jeg har brugt ide 66
controlleren på motherboardet til min "gamle" harddisk uden problemer i lang
tid. Jeg har så erhvervet mig en 75 gb IBM deskstar ata100 fætter.....men
når jeg smider den ind på ata100 controlleren fryser den inde i windows
efter et par minutter. Det virker som om at når der bliver skrevet til
harddisken så fryser den bare. Jeg troede det var min nye harddisk der var
hoppet i dammen, men den fryser også med min gamle harddisk på ata100
controlleren. Hvis jeg skifter tilbage til ide66 porten kører sagerne uden
problemer.......det store spørgsmål lyder så : hvad fanden sker der lars
krimi?
Er der nogen andre som har haft lignende problemer så skal i være velkomne
til at komme med nogle ideer.....jeg har rodet med det en del og installeret
windows 98 SE om et par gange og er ved at blive træt af det...evt har jeg
en mistanke om at der er promise controlleren som fatter nul og nix :(
på forhånd tak!
Philip

Fra : Allan Ploug

Dato : 04-04-01 20:21

> Er der nogen andre som har haft lignende problemer så skal i være velkomne
> til at komme med nogle ideer.....

Jeps - i mit tilfælde, var det mit SB-Live! der konfliktede med
Promise-controlleren - løsning (i hvert fald i mit tilfælde): Bytte om på
netkort og lydkort...altså rent fysisk...

- har hørt om flere med det problem med A7V/Promise/SB-Live! og det har vist
hver gang været når lydkortet sidder i...tror det er slot 3 (?)...

/AP

Fra : Cubus

Dato : 04-04-01 23:56

> [...]
> problemer.......det store spørgsmål lyder så : hvad fanden sker der lars

Jeg havde et lignende frysende problem. Det løstes ved at flytte lydkortet
fra slot 4 til slot 3.
Måske en bios-opdatering kan hjælpe på problemet også:

http://www.asus.com/products/Motherboard/bios_socka.html#a7v

(Solve conflict problem when using IDE in Promise channel and audio card in
slot 4 / 5).

--
Cubus

Fra : Jakob Bakke