Køb af luftgevær
Fra : Søren Juul

Dato : 08-08-03 21:41

Hej
Jeg overvejer at købe et Diana/RWS 48 luftgevær.
I den forbindelse har jeg et par spørgsmål,
hvilket kikkertsigte vil være et godt køb (fornuftig pris)
og er der nogen der kan anbefale en internetshop der er til at stole på og
sender internationalt.

mvh Søren

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-03 23:21

"Søren Juul" <s_juul@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilket kikkertsigte vil være et godt køb (fornuftig pris)
> og er der nogen der kan anbefale en internetshop der er til at stole på og

Tjaa bsa laver et sigte som er lavet til det kraftige rekyl som et
luftgevær laver det hedder ar 3-12*44 og
koster vist vejl 1599 måske lidt dyrt med så virker det vel oxo
normark har et der hedder compact 2-7*32 til 579 eller 4*32 med montage til
349
Men det er vel og til den enkle hvad der passer til behov og pengepung og
der er sikkert lige så mange menninger som der er jægere :)

--
Best Regards
Brian "NITROX" Larsen

Fra : slet BO9P0

Dato : 09-08-03 23:35

> [...]
>Jeg overvejer at købe et Diana/RWS
>48 luftgevær.
>I den forbindelse har jeg et par spørgsmål,

- jeg tænker du vil have mere glæde af en cal. 22. ikke at
forveksle, og åbent sigte,

hilsen.
Adam
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 10:56

"slet BO9P0" <claudio.karl.adam@BO9P0direkte.org> skrev i en meddelelse >

> - jeg tænker du vil have mere glæde af en cal. 22. ikke at
> forveksle, og åbent sigte,
>
> hilsen.
> Adam
> www.sitecenter.dk/faust

Det er klart en mulighed og prisen er næsten den samme .Men da søren ikke
skrev at han skulle bruge den til jagt så fik han ikke det råd af mig.Og med
en .22 skal han jo oxo til at betale våbentilladelse ..

--
Med Venlig Hilsen
Brian "NITROX" Larsen
The Deeper I Go The Happier I Get
Npw5250 Symphony 3,3

Fra : Søren Juul

Dato : 10-08-03 18:28

> [...]
med
> en .22 skal han jo oxo til at betale våbentilladelse ..

Den skal ikke bruges til jagt, da jeg ikke har jagttegn, kun hyggeskydning.
Jeg har set den til ca 300$ i USA (forretning med internetside), er der
nogen der har erfaring
med køb i USA, fragt osv.?

Mvh Søren

Fra : p2m

Dato : 12-08-03 16:24

Hej søren, jeg har en smugle erfaring ang. køb af luftgevær og tilbehør.

De pakker jeg har fået tilsendt med gevær i, der har fragt prisen ligget
på omkring 70-80$. Fragt tiden svinger fra omkring 1½-2 uger, alt efter
om pakken slipper igennem tolden (man kan være heldig). Husk at der
betales moms af både gevær og fragten , derefter kommer der også et
expeditionsgebyr på omkring 100-125kr.

Jeg har et par links til nogle luftgeværforhandlere.

http://www.airgunexpress.com/rwsdemosrifles.htm "De sælger også RWS /
Diana demo modeller til en god pris."

http://www.airgunsofarizona.com/

http://www.mac1airgun.com/ : Tim hos mac1, har jeg handlet hos mange
gange og han er ihvertfalde til at stole på. De har også en brugt 48 il
250$, ka jeg se.

Ang. en kikkert så vil jeg nok anbefale et Hawke Airmax, hvis du ikke
har alt for mange penge. De har Mill dot rectal og skulle være Springer
rated, til at kunne modstå den kraftige omvendte rekyl fra luftgevær.

http://www.airgunbuyer.com/Showproducts.asp?cat=Telescopic%20Sights&SubC
at=Hawke%20Sport%20Optics : se midt på siden.

Det var alt, håber at det kunne hjælpe lidt.

~Claes

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Juul

Dato : 13-08-03 20:43

"p2m" <p2m.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at=Hawke%20Sport%20Optics : se midt på siden.
>
> Det var alt, håber at det kunne hjælpe lidt.

Super
Mange tak.

mvh Søren

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 26-08-03 09:17

yup er helt enig med p2m, og de butikker han nævner er nogen af de
største/bedste.

med en rws48 som har et enormt rekyl for en luftriffel, ville jeg gå efter
bushnell trophy serien.

de billige kikkerte vil ryste fra hinanden da de ikke er lavet til det
omvendte rekyl som en luftriffel udsætter kikkerten for. ja selv dyre
kikkerte kan have svært ved at holde til det (læs svigerfar som satte en
zeiss kikkert til 10kkr, som havde virkert fint på hans jagt riffel i mange
år, på en diana 52, efter kort tid flækkede en linse og trådkorset sad helt
af h til)

så de kikkerte du kikker på skal være specialt beregnet til luftrifler, og i
den katagori er der flere kvaliteter alt efter hvor meget rekyl geværet
har...og lige netop en 48 er ganske slem...så der skal kvalitet på !

husk også at tænke på hvilken afstand du vil skyde på 12x zoom er nok til at
se hullet i skiven på 40 meter, men på 50 bliver det svært.

jeg spare op til en 8-36x50 lige pt da det vil spare gåturen frem og tilbage
mellem skiven på 50-60 meter afstand

Lasse
Theoben Eliminator .22 +bushnell trophy 4-12x40
Career 707 .22