Jagt fra By zone
Fra : Lasse Nielsen

Dato : 03-08-03 09:02

Hejsa Alle

Jeg har set lidt på jagtloven ang. hvor lang man skal være fra steder der
har sttatus som byzone for at drive jagt, men kan ikke finde det. Det eneste
jeg kan finde er noget med jagt på fisketerritorier og det er dette ikke da
det en land(mark jagt), endvidre står der at der ikke må afgives skud inden
for en afstand af 50m fra beboelses bygninger med mindre der foreligger
samtykke fra ejeren. Gælder dette også by zone ??

Håber i kan hjælpe mig

Med velig hilsen

Lasse Nielsen

Fra : Peder Porse

Dato : 03-08-03 20:25

Planlovens zonebegreber har for mig at se intet med retten til at udøve
jagt at gøre.
pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Torben F@rum

Dato : 03-08-03 22:16

"Peder Porse" <pp@pederporse.dk> skrev i en meddelelse
> Planlovens zonebegreber har for mig at se intet med retten til at udøve
> jagt at gøre.
> pp

Jeg syntes at erindre et eller andet med 300 meter fra sommerhusområde ?

Torben Farum

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 10-08-03 19:43

Hej igen

Jeg ville være glad hvis der var nogen der kunne henvise til nogle
paragrafer.

Fra : Peder Porse

Dato : 10-08-03 21:49

Hvis et stykke mark er inddraget i byzone, men ikke er bebygget, er der
for mig at se intet der hindrer f.eks. en gang haretramp...
pp

Fra : Peder Porse

Dato : 10-08-03 21:46

Jagtlovens § 19.

Bemærk at det gælder fiskeriterritoriet.
pp

Fra : Peter Weis

Dato : 11-08-03 08:30

"Peder Porse" <pp@pederporse.dk> wrote:

> Planlovens zonebegreber har for mig at se intet med retten til at
udøve
> jagt at gøre.

Jeg mener at politivedtægten kan forbyde brugen af skydevåben i zoner,
uanset hvilken lov der ligger til grund for zonerne.

Hvis jeg husker rigtigt fik vi på jagttegnskurset, for snart mange år
siden, fortalt at jagt i byzone netop var forbudt i henhold til
politivedtægten. Men jeg er ikke villig til at vædde et stort beløb på
det.
Men hvis det blev aktuelt for mig, ville jeg nok undersøge det.

mvh
Peter

Fra : P_J

Dato : 11-08-03 09:02

Hentet på http://home6.inet.tele.dk/skibit/index.jagtlov.htm

§ 19. Der må ikke under jagt afgives skud inden
for en afstand af 50 m fra beboelsesbygninger,
medmindre der foreligger samtykke fra beboeren.

Stk. 2. På fiskeriterritoriet må der ikke drives jagt
inden for en afstand af 100 m fra arealer, der har
status som sommerhusområde, og 500 m fra arealer,
der har status som byzone.

Så skulle det være løst.

P_J

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 11-08-03 17:13

Tak for det

Er det alt der står i jagt loven om afstande til bebyggelse??

Fra : Peder Porse

Dato : 11-08-03 21:16

Ja.
pp

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 12-08-03 20:04

On Mon, 11 Aug 2003 18:12:35 +0200, "Lasse Nielsen" <shika@aab-net.dk> wrote:

>Tak for det
>
>Er det alt der står i jagt loven om afstande til bebyggelse??

Nej - §18 indeholder også arealmæssige begrænsninger

§ 18. Der må ikke drives jagt på eller fra et sammenhængende areal, der er
mindre end 1 ha. Et areal anses for sammenhængende, uanset at det gennemskæres
af vej eller jernbane, når disse lovligt kan krydses til fods.

Stk. 2. Kun ejendommens ejer og dennes husstand må drive jagt på eller fra et
sammenhængende areal, jf. stk. 1, 2. pkt., der er mindre end 5 ha. Hvis
jagtretten er overdraget sammen med brugsretten til ejendommen, må jagten kun
drives af den, der har brugsretten, og dennes husstand.

Stk. 3. Begrænsningerne i stk. 1 og 2 gælder ikke, hvis der er indgået aftale
om, at jagten på arealet udøves sammen med jagten på tilgrænsende arealer,
således at det samlede areal overstiger de nævnte arealgrænser. Tilstedeværelsen
mellem arealerne af vej eller jernbane, der lovligt kan krydses til fods,
medfører ingen begrænsninger i adgangen til at indgå aftale.

Stk. 4. Begrænsningen i stk. 1 gælder ikke for øer, der er mindre end 1 ha, når
jagt er tilladt på det omkringliggende fiskeriterritorium eller dele heraf.

Stk. 5. På arealer, der ejes af mindst 4 personer i fællesskab, må der ikke
drives jagt, medmindre der er indgået en skriftlig aftale om jagtudøvelsen, som
er tiltrådt af mindst 3/4 af ejerne.

Stk. 6. Reglen i stk. 5 gælder ikke, hvis der til en anpart er knyttet rådighed
over en bestemt, afgrænset del af arealet. Jagt på sådanne delarealer er
omfattet af reglerne i stk. 1-3.

Stk. 7. Miljø- og energiministeren kan fastsætte regler om udøvelse af jagt i
nærheden af indhegninger, bure og lignende, hvor der opdrættes eller har været
opdrættet vildt.

--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen