Jungleolie
Fra : Jane Kiilerich

Dato : 31-07-03 13:09

HEj

Er der nogle her der aner hvor man kan købe jungleolie eller et ligende
virkende miggemiddel på nettet?

Jane

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Olfot

Dato : 31-07-03 15:59

Så vidt jeg er orienteret kan det ikke købes i DK. Men i forbuds Sverige er
det tilladt, så du skal nok derover ;o\

/olfort

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 31-07-03 16:23

Det var derfor jeg ville ty til nettet, jeg håber at kunne købe det der.

JAne

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Mars

Dato : 31-07-03 19:04

hej

så vidt jeg er orienteret er det også blevet forbudt i sverige :(

MS

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 31-07-03 20:53

ER der så ikke nogle der kender noget myggespray/olie der virker? Og
hvor kan det købes?

Jane

>>> mail@Retrieverne.dk

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Have

Dato : 31-07-03 22:11

> ER der så ikke nogle der kender noget myggespray/olie der virker? Og
> hvor kan det købes?

Ja, du skal have fat i noget myggespray der indeholde DEET (N,
N-Diethyl-meta-toluamide), hvilket er forbudt i DK. Midlerne "Jungle Oil" og
OFF! (produceret af S.C. Johnson) indeholder DEET, og det virker.

Da jeg bor i Italien, hvor vi kan købe OFF!, kan jeg ikke hjælpe dig med et
lokalt sted, men prøv en søgning på nettet, så kan du sikkert købe det hjem
til DK.

Venligst

Jens

Fra : Olfot

Dato : 01-08-03 07:21

Har lige hørt fra en "kammi" det lige er kommet hjem fra Sverige, han har da
kunne købe jungleolie, men det kan selvfølgelig være de har lov at sælge det
som de har på lager !

vi ses
mvh
JR

Fra : slet 4JUJO

Dato : 31-07-03 16:38

- lidt uden for nummer en lille kuriositet jeg faldt over i en
A/boghandel, det er en sjov lille bog med gode tips for vanderen:

" The U. S. Armed Forces Survival Manual "
ISBN 0-89256-191-2 ( hard cover )
Rawson, Wade Publishers, Inc. New York

hilsen,

Adam

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Olfot

Dato : 01-08-03 07:23

Står der noget om jungleolie i den ??

/Olfot

Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 01-08-03 10:57

Har lige været på en fjeldtur inde på vidderne i Finmarken. Tro mig -
der er myg- mange myg!!!!!!

jeg havde Autan med i en sprayflaske, som gjorde det nemt at dække
huden. Det virkede perfekt - mikrovampyrene stod i en ring ca. 40 cm fra
hovedet. Midlet har det aktive stof Piperidine - altså ikke samme som i
"Jungleoil"

Jeg har læst en norsk undersøgelse af forskellige myggeolier og her lå
ovenstående faktisk i toppen. Så den anbefaler jeg.

Lars, (skal selv bruge den i Sverige d. 16 )

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 01-08-03 13:00

Tak for det, jeg vil tro dig på dit ord og dine manglende myggestik, og
få fat i den.

Jane

Fra : Mars

Dato : 01-08-03 22:58

Kan den fås herhjemme ??

MS

Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 02-08-03 17:18

Hej Mars.

Ja, den kan købes i en del foretninger. Jeg købte mine i henholdsvis i
spejdersport og i en jagtbutik. Den fås i spray og stick. Jeg kan bedst
lide sprayen, da den "dækker" bedre.

med venlig hilsen

Lars

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-08-03 08:06

Kan det købes i Matas, og hvem producerer det ?

Kim

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 02-08-03 13:45

Så har jeg invisteret i Autan på spray, og det skal testes i morgen, da
jeg skal til markprøve, så jeg håber at det virker, for myggene plejer
at være store som jagerfly der hvor vi skal være.

Jane

Fra : john

Dato : 02-08-03 15:43

Lad os høre hvordan det gik, både med myg og hund

/john

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 02-08-03 18:09

Jeg skal nok fortælle jer hvordan det går med myggene, men der bliver
ikke meget at fortælle om "mit" hundeatbejde, for jeg skal desværre ikke
selv op med hund i morgen, jeg skal "bare" være prøvelederassistent, min
hund må vente til næste weekend og weekenden efter igen.

Jane

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 03-08-03 21:22

Så er jeg kommet hjem, meget træt efter en lang men god dag med masser
af hundearbejde, men hvor ville jeg gerne selv have haft hund med ,
men det må vente en uge.

Mht. myggene så tog Autan dem godt nok eller rettere det skræmte dem
væk, men alle bremserne - de bæster - forsvandt ikke.

Jane

>>> mail@Retrieverne.dk

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Olfot

Dato : 04-08-03 14:13

Gad nok vide om Jungleolie virker bedre mod bremser og knot !!
mvh
JR

Fra : john

Dato : 20-08-03 13:54

Er lige kommet hjem fra sverige og jungleolie virker fint på både myg og
knot

Fra : slet AWAWS

Dato : 01-08-03 20:24

- man kan eventuelt smøre sig ind i dieselolie/fritureolie,
becel - etc.
or you can live with it,

grunden til at jeg henviste til bogen, var at den er yderst
brugbar,
- sær måske hvis man skal ud at skyde dyr, der kan æde en,
men spøg til side,
bare et tip,

hilsen,

Adam.