30-30 win til .30R Blaser
Fra : Karsten soelberg

Dato : 27-07-03 22:59

vil lige hører om man kan borer en 30-30 win op til en .30R Blaser?

for kan man det køber jeg en knæk riffet :)

--
Karsten

Fra : Karsten soelberg

Dato : 27-07-03 23:18

>shit det er sent og jeg staver ikke for godt<

vil lige hører om man kan borer en 30-30 win op til en .30R Blaser?

for kan man det køber jeg en knæk riffel :)
--
Karsten

Fra : J Nielsen

Dato : 28-07-03 09:34

On Mon, 28 Jul 2003 00:18:24 +0200, "Karsten soelberg" <supervisor@tdcadsl.dk>
wrote:

>vil lige hører om man kan borer en 30-30 win op til en .30R Blaser?
>
>for kan man det køber jeg en knæk riffel :)

Hvad kammerdimensioner og kuglediameter angår kan det godt lade
sig gøre. Jeg vil dog advare stærkt imod at foretage ændringen.
De to nævnte kalibre tilhører, på trods af samme kuglediameter, to
vidt forskellige klasser.

30-30 Win er beregnet for et langt lavere kammertryk end 30R Blaser
(der ligger tæt på 300 Win Mag i ydelse) En knæklås riffel som er konstrueret
for 30-30 Win, vil måske ikke kunne klare den øgede belastning fra en
30R Blaser - Kald mig bare tøsedreng, men jeg ville ihvertfald ikke være
forsøgskanin når en ombygget gammel Stevens 30-30 skulle afprøves.

--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Søren GP

Dato : 28-07-03 17:32

Jeg har ikke meget tjek på det med kalibre, men man kan købe en 30-06
som knækriffel.

Mvh..........Søren

Fra : Karsten soelberg

Dato : 28-07-03 21:34

det ved jeg men jeg vil lave den om til en .30R Blaser
der ved få en riffel til støre vildt.

--
Karsten