jagt af skygger
Fra : Kirstine

Dato : 04-04-01 18:06

Hejsa

Jeg har opdaget en lille, spøjs ting ved min ene kat Julius, som jeg
morer mig meget over. Han er vild med skygger på eksempelvis vægge eller
gulve - han jagter dem utrætteligt. Det pudsige er, at når han opdager
sådan en "jagtegnet" skygge, så sidder han og stirrer intenst på den i et
stykke tid. Og imens har han ligesom nogle tics omkring munden, og han
udstøder nogle sjove, gutterale lyde. Er det noget, som I kan nikke
genkendende til - og måske endda har en forklaring på ? Det ser bare så
sjovt ud....selvom vi eferhånden har lært at holde os for munden, når
latteren ikke kan holdes tilbage, for Julius bli'r så frygteligt
fornærmet, når vi kommer til at grine af ham

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : formely known as?

Dato : 04-04-01 22:08

Min kat har det samme om sommeren, når der sniger sig en flue ind i
lejligheden. Så jeg kender "smaske"fænomenet"

Fra : Silverflame

Dato : 04-04-01 21:09

Hej.
Mine to guldklumper gør det når de får øje på en fugl udenfor. De sidder
helt stille, og giver nogle små halvkvalte miv fra sig. Nogen gange lyder
det som tør hoste eller sådan noget.
Man kommer lidt til at tænke på om de overhovedet ville være i stand til at
fange noget, hvis det var, for lyden ville skræmme enhver fugl væk
Vh Winnie.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-04-01 01:12

d. 04/04/01 19:05 skrev Kirstine på minipip@mail.dk i artiklen
> [...]

> udstøder nogle sjove, gutterale lyde. Er det noget, som I kan nikke
> genkendende til - og måske endda har en forklaring på ?

Hej Kirstine

Jeg tror det er det man kalder at de "klaprer tænder". Hurtige bevægelser
med kæberne og en ligesom stammende mjaven der nærmest lyder som
"je-je-ja-ja" hos vores (eller noget derhen ad - svært at gengive).
Mine gjorde det især som mindre, når de var meget optaget af noget - og lidt
frustrerede over, at det var pokkers svært at få fat i.
Situationerne var især når vi legede med dem og de var rigtig tændte på at
fange "byttet" - eller fugle udenfor vinduet, der sad så irriterende højt
oppe, at selv hvis man kom ud, ville man ikke kunne nå dem
I dag gør de det desværre sjældent - det lød ganske rigtigt vældig sjovt.
--
Mange hilsner fra Ann R

P.S: Nye billeder af mine vidundere:
http://homepage.mac.com/ann_rudbeck/PhotoAlbum.html