Nu er det så min tur.....
Fra : Lene Vang

Dato : 10-08-03 20:20

Jeg er endelig ved at havde fundet mig min egen kat, jeg har fundet den
skønneste blå aby hunkat som var til salg ved Taastrup udstilling. Jeg skal
ringe i morgen og aftale en dag hvor jeg kan komme og se hende :)
Jeg er bare så spændt, nu er det endelig min tur.

Nu står jeg så og skal til at købe en masse hjem, og det er så her at jeg
har brug for jeres hjælp.....
Hvor i alverden kan jeg købe billigt ind at alt det som jeg skal bruge?????

jaja jeg ved godt at hun ikke er min endnu, og at det kunne ske at jeg ikke
bliver min....
Men jeg kan jo drømme ikk????

Knus
Lene

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-08-03 21:54

"Lene Vang" <lenevang@FJERNMIGwebspeed.dk> skrev i en meddelelse news:3f369acd$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> jaja jeg ved godt at hun ikke er min endnu, og at det kunne ske at jeg ikke

Hej Lene

Krydser fingre for, at hun bliver din!!

Forstår godt du glæder dig - og så er en aby jo en skøn kat!
Jeg stod selv og faldt i svime over 3 sorrel killinger - åh hvor de var dejlige!

Var "din" lille pige med på udstillingen?
Så gik jeg desværre glip af hende, for jeg mener ikke, jeg så nogen blå aby´er - desværre!

mvh Eva

Fra : Lene Vang

Dato : 11-08-03 04:26

[...]

Godmorgen
Ja min lille pige var med i går, der var nogle blå aby'er tilstede, to
ungdyr som tilhørte luna_tick også Kronhede Berenike af Fletcher jeg er
faldet for.
Du kan se dem her : http://community.webshots.com/album/85088706kUeZJH

knus Lene

Fra : Lene Vang

Dato : 12-08-03 09:22

> [...]
>
> Var "din" lille pige med på udstillingen?
> Så gik jeg desværre glip af hende, for jeg mener ikke, jeg så nogen blå

Er der slet ikke nogen som kan anbefale steder hvor jeg kan billigt ind af
alt som jeg skal bruge???? *snøft* :(

Hilsen Lene

Fra : Louise Hansen

Dato : 12-08-03 17:11

> Er der slet ikke nogen som kan anbefale steder hvor jeg kan billigt ind af
> alt som jeg skal bruge???? *snøft* :(
>
> Hilsen Lene

Hej Lene!

Allerførst tillykke med fundet af din måske kommende kat! Aby'er er
smukke og skønne katte med et rigtig lækkert temperament, som jeg selv
nærer stor beundring for!

Og så til udstyret...Det meste kan du nu købe ganske billigt hos en
almindelig dyrehandler, men jeg vil råde dig til at lade være med at
købe udstyr, før du er helt sikker på, at du kan købe killingen - det er
så ærgeligt at stå med alt udstyret og ingen kat til at bruge det, den
uheldige situation har jeg selv prøvet at stå i!

Det, jeg vil anbefale dig at anskaffe, er først og fremmest en god
kattebakke. Her vil jeg personligt anbefale en overdækket kattebakke.
Den er godt nok lidt dyrere end en almindelig bakke (hvor den
almindelige bakke kan købes for ca. 50 kr. koster den overdækkede op
imod 200 kr.), men kattene kan som regel lide at besørge "privat", og
overdækningen modvirker også, at der bliver sprøjtet grus til alle
sider, når katten skraber i bakken!

Kradsetræ vil jeg anbefale dig at kigge efter hos Likita Import
(www.likita.dk). Her kan du selv bygge dit kradsetræ, som du vil have
det og dermed også selv være med til at bestemme prisen. En ganske
almindelig stolpe på fod (som er et ganske udmærket kradsetræ at begynde
med) koster under 200 kr.

Mht. mad-/vandskåle, så fåes disse i mange forskellige varianter hos den
"almindelige" dyrehandler i priser lige fra ca. 40 kr. til ca. 100 kr,
så der kan du selv se efter, hvad der passer bedst til dig!

Og legetøj kan du nemt og billigt lave selv! En snor med en
papirssløjfe i enden er som regel god, eller også kan en almindelig pind
med en fjer eller lignende i ende også bruges med stor fordel! Der
findes sikkert også bøger om den slags, som du kan låne på biblioteket!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Vang

Dato : 12-08-03 18:12

Hejsa Louise

> Allerførst tillykke med fundet af din måske kommende kat! Aby'er er
> smukke og skønne katte med et rigtig lækkert temperament, som jeg selv
> nærer stor beundring for!

Takker :)
De er de smukkeste misser der findes, især de blå ;) og det siger jeg ikke
for de at jeg skal have 2 af dem, den ene om forhåbenligt ikke sålænge, og
den anden til næste forår/sommer

> [...]
> så ærgeligt at stå med alt udstyret og ingen kat til at bruge det, den
> uheldige situation har jeg selv prøvet at stå i!

Ja, jeg har opdaget at det gælder lidt om at holde øjnene åbne,
jeg har ikke tænkt mig at købe noget som helst, før jeg har betalt depositom
på katten.

> [...]
> imod 200 kr.), men kattene kan som regel lide at besørge "privat", og
> overdækningen modvirker også, at der bliver sprøjtet grus til alle

et overdækket toilet er bestemt et MUST

> [...]
> det og dermed også selv være med til at bestemme prisen. En ganske
> almindelig stolpe på fod (som er et ganske udmærket kradsetræ at begynde

Kradsetræet har jeg fundet igennem Likita ( ikke købt bare fundet) jeg har
valgt den model der hedder "Pegas" jeg bytter bare den øverste plade ude med
en lille seng. Farven har jeg ikke besluttet mig for endnu.

> [...]
> med en fjer eller lignende i ende også bruges med stor fordel! Der
> findes sikkert også bøger om den slags, som du kan låne på biblioteket!

legetøjet er noget af det som jeg vil vente med til at jeg får hende hjem,
for jeg ved ikke hvor legesyg hun, for hun er voksen kat.

hilsen Lene

Fra : Kate

Dato : 12-08-03 21:53

"Lene Vang" <lenevang@FJERNMIGwebspeed.dk> wrote in

> legetøjet er noget af det som jeg vil vente med til at jeg får
> hende hjem, for jeg ved ikke hvor legesyg hun, for hun er voksen
> kat.

Næ, mine er ikke specielt legesyge mere. Mowgli kan godt finde på at
tjatte lidt til en bold, men ikke så meget som han har gjort. Ingen af
de tre andre leger og da slet ikke Johan

Tør man ønske tillykke

Jeg har først fornyligt fået overdækkede kasser og ja, det kan jeg godt
anbefale. Det eneste minus er at min kanin også har opdaget hvor sjov
det er at grave og han kan finde ud af at grave alt sandet ud på
gulvet. Tja, vi ligger jo som vi har redt

Jeg har et Katten No1 kradsetræ, som har hold ganske mange år efter
hånden, nok mellem 6 og 7 år, dog vil jeg ha' et likita-træ næste gang
pga de mange muligheder, som jeg ikke synes jeg finder i Kattens No1.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Louise Hansen

Dato : 13-08-03 00:31

> legetøjet er noget af det som jeg vil vente med til at jeg får hende hjem,
> for jeg ved ikke hvor legesyg hun, for hun er voksen kat.

Hej Lene!

Jeg tror, at det med "legesygen" hos voksne katte afhænger meget af race
og temperament! Så vidt jeg ved, er aby'erne meget livlige katte, og
jeg kunne nemt forestille mig, at de også fortsat vil være legesyge som
voksne. Det er mine to voksne birma-drenge i hvert fald - de er mindst
lige så legesyge som min lille Niqui-prinsesse på blot 4 måneder! Der er
gang i den, kan du tro, når de tre drøner rundt i lejligheden og laver
"hjulspind" på parketgulvet!

Fra : Ann K

Dato : 13-08-03 08:05

Hej Lene.
Ja - vi så jo hvor euforisk du var i søndags
Til lykke ... en gang til.

>legetøjet er noget af det som jeg vil vente med til at jeg får hende hjem,
for jeg ved ikke hvor legesyg hun, for hun er voksen kat.

<> Øhhmm - du ved vel at lille Namacoola er 2 år - ikk'? I følge de fleste
betyder det at katten skulle være voksen!
Namacoola har dog bare ikke fattet dén besked! Et mere aktivt og
legesygt kræ, skal man vist lede længe efter! Takker alle guder for Dise,
der vist er den eneste herhjemme, der giiiider at fjante på en ordentlig
"aby'sk" måde *sss* Smådrengene er i hvert fald ofte _meget_ trætte af
lillepigens konstante og vedvarende tjatten, pjatten og vrælen - heldigvis
er de også temmelig tålmodige

Mvh Ann - der lige nu bliver brugt som klatretræ af en legesyg _voksen_
(hmmm!?) aby-pige

Fra : Lene Vang

Dato : 13-08-03 17:32

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lene.
> Ja - vi så jo hvor euforisk du var i søndags
> Til lykke ... en gang til.

Tak jeg skal ud og besøge hende på lørdag og se om jeg stadig kan li hende,
og om hun kan li mig.
Euforiske???? hveeeem mig ??? nej det kan jeg da ikke tror, jeg var da
ganske stille og rolig *Host*

> [...]
> "aby'sk" måde *sss* Smådrengene er i hvert fald ofte _meget_ trætte af
> lillepigens konstante og vedvarende tjatten, pjatten og vrælen - heldigvis

Jamen nu er det sådan med Nama, hun er jo ikke normal... Vel!!!!
Så hende kan jeg ligesom ikke samligne med, og jeg tror ikke at det kan
udbedres, du kan jo bare se på Kesto.
det ligger til famillien.

> Mvh Ann - der lige nu bliver brugt som klatretræ af en legesyg _voksen_
> (hmmm!?) aby-pige

Hilsen Lene - som skal have en ordentlig aby-pige ;)

Fra : Ann K

Dato : 14-08-03 09:02

Hej Lene.

>Jamen nu er det sådan med Nama, hun er jo ikke normal... Vel!!!!

<> Hmmm - aner ikke om hun er normal eller hva'!? Hvad ved jeg om Aby'er???
Plejer bare at give hendes opvækstvilkår hos Helle skylden! *GGG*

>og jeg tror ikke at det kan
udbedres, du kan jo bare se på Kesto.

<> Derfor får Helle skylden! ;-D

Nej - alvorligt... jeg er helt sikker på at Lillepigen er en ægte
aby-pige... Med det ægte aby-temperament *suk*
Misforstå mig ikke... hun er den sjoveste og sødeste lille tingest! Men jeg
tror aldrig mere at jeg skal have en Aby og en Sheltie samtidigt!!! I hvert
fald ikke før jeg flytter til et hus på mindst 400 kvm!
Lige nu er de to ved at vælte løbegården og udestuen... resten af Banden har
klogt søgt tilflugt i stuen!

Mvh Ann

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-08-03 18:28

In article <3f3911918e1c5@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Louise Hansen
<lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote:

> Mht. mad-/vandskåle, så fåes disse i mange forskellige varianter hos den
> "almindelige" dyrehandler i priser lige fra ca. 40 kr. til ca. 100 kr,
> så der kan du selv se efter, hvad der passer bedst til dig!

Vi har købt en stak yoghurt / salatskåle fra den serie der hedder
"atelier" de passer perfekt til madskåle. (Hvide, lidt flade skåle m.
farvet kant) De fleste isenkræmmere og store supermarkeder har dem på
tilbud fra tid til anden - så koster de ca. 15 kr. pr. stk. Vandskålen
er en lidt større og tungere fajanceskål - køn og ganske billig. Jeg
synes selv den mest kedelige skål koster en bondegård hos dyrehandleren
- og katten er nu ret ligeglad om der står "kat" på...

Fra : Pernille Scharff

Dato : 12-08-03 09:36

Hej Lene,

jeg handler meget på www.zooplus.de (billigere end i DK og hurtig levering).
Jeg har hørt andre anbefale www.avifauna.dk og www.get2pet.dk men har ikke
selv testet dem. Endelig er der Zoozity i Hvidovre og online og så et stort
dyresupermarked i Gentofte ved siden af Ikea som jeg lige nu overhovedet
ikke kan huske hvad hedder. En mulighed er jo at tjekke udstyret i
butikkerne og så købe det billigere online...måske.

Og nåja - til kradsetræer er det jo www.likita.dk der er et hit - eller
www.kimskattekram.tk hvis man er til mere "personlige" løsninger.

/Pernille