Hvorfor har jeg ikke et kamera?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 07-08-03 19:28

.... når Svedsken ligger og er splattet helt ud på gulvet i badeværelset og
er kommet til at rulle sig ind i bademåtten?

Og så et OT spørgsmål: Hvad er det, jeg skal kigge efter, når jeg nu snarest
skal ud og se på digi-kamera, så I andre også kan se familiens centrum? Hvis
der er nogen, der orker at oplyse mig lidt, kan jeg mailes på
dikte@dikte.dk.

Venlig hilsen Dikte - *SSS*

PS Det står naturligvis ikke først og fremmest for for stooort smil, men for
Svedskes Svedende Slave

Fra : goofy

Dato : 07-08-03 19:41

Hej Benedikte
">
> Og så et OT spørgsmål: Hvad er det, jeg skal kigge efter, når jeg nu
snarest
> skal ud og se på digi-kamera, så I andre også kan se familiens
centrum? Hvis

Det afhænger helt af hvad dine krav er.
Hvis du " Kun" ønsker at lave en hjemmeside med kattebilleder er et
billigt kamera med en omkring 1.mill. pisel helt Ok, men efter min
opfattelse vil du fortryde det.
1. Vælg et kamera med min. 3 mill. pixel, det svarer til at du kan lave
en ordentlig forstørrelse i format a4
2. Optisk zoom, digetal zoom kan du blæse på, det kan du ændre på din
puter.
3. Gerne en blits hvor du kan bestemme om der skal blitz på, MEGET
anvendelig ved modlysoptagelser,
4. Gerne et kamera der bruge " alm " batterier, og husk at købe
genopladelige + lader.
5. Gerne et der kan tage " film" det er sjovt at se misserne i bevægelse
6. Gerne et kamera der bruger Compact flash card eller smartmedia card,
det mest udbredte såvidt jeg ved.
7. Hust at købe en kortlæser.

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : JensenJS

Dato : 07-08-03 20:44

In article <3f329d3f$0$76164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nospam@tdcadsl.dk says...
> [...]
> 5. Gerne et der kan tage " film" det er sjovt at se misserne i bevægelse
> 6. Gerne et kamera der bruger Compact flash card eller smartmedia card,

Jeg er enig i alt, men når vi nu taler om katte (de små lyn) bør der
også være mulighed for en hurtig lukketid.
Jeg har et Kodak 3200 der hører til i den billige ende, det tager gode
billeder,men næsten alle billeder hvor katten bevæger sig bare en lille
smule hurtigt får jeg kun fartstriber på.

Prøv at gå ind på http://www.edbpriser.dk/
og vælg hardware, så kommer der først en reklame midt på siden, når den
forsvinder kan du trykke på digital kamera, så kan du vælge hvad du vil
søge på.

MVH JensenJS

Fra : goofy

Dato : 08-08-03 10:53

Hej Jensen
> [...]
> billeder,men næsten alle billeder hvor katten bevæger sig bare en
lille
> smule hurtigt får jeg kun fartstriber på.
Jeg har Kodak dc4800 og jeg tager udmærkede billeder.
Jeg er udlært i fotobranchen, og dengang( læs i 60érne) lærte jeg, at
når man tager med blitz er det rent faktisk blitzlyset der bestemmer
lukkertiden, men det har selvfølgelig også sine begrænsninger.
Et blitzlyn exponerer med. ca. 10.000 del sec, men er der meget lys i
rummet når filmen alligevel at registrerer det omkringliggende lys.
Jeg tror snarere at det er voret compactflash kort der ikke er hurtige
nok. Jeg kender en anden katteelsker der også har kodak dc4800 og han
mener, som jeg, at de er for langsomme. Efter min opfattelse skal man
lære at tage billeder med et digitalt, jeg syntes der er forskelle bl.
a. i hurtigheden af registrering på kortet.
Men det er jo det gode ved digitalt, før løs og slet ubrugelige fyr løs
igen,

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : JensenJS

Dato : 09-08-03 14:53

> Jeg har Kodak dc4800 og jeg tager udmærkede billeder.
Enig og det gør mit 3200 også

> Jeg er udlært i fotobranchen, og dengang( læs i 60érne) lærte jeg, at
> når man tager med blitz er det rent faktisk blitzlyset der bestemmer
> lukkertiden, men det har selvfølgelig også sine begrænsninger.
Jeg har selv været meget foto interesseret siden jeg i starten af
70'erne købte mit første forstørrelsesapperat, jeg er dog kun en glad
amatør, men har da opnået rigtig gode resultater
Jeg er altid parat til at tage imod nye tips og triks bare fyr løs

> Et blitzlyn exponerer med. ca. 10.000 del sec, men er der meget lys i
> rummet når filmen alligevel at registrerer det omkringliggende lys.
Enig igen igen

> Jeg tror snarere at det er voret compactflash kort der ikke er hurtige
> nok.
Delvis enig, Kameraerne har indbygget en lynhurtig buffer der sagtens
kan følge med, det er CCD chippen og compactflash kortets' hastighed
afgør hvor hurtigt du kan gemme billederne der ligger i bufferen, du kan
ikke tage flere billeder før der igen er plads nok i bufferen.

> [...]
> a. i hurtigheden af registrering på kortet.
> Men det er jo det gode ved digitalt, før løs og slet ubrugelige fyr løs
Jeg kan da kun være enig igen, hvis man følger objektet er det kun
baggrunden der bliver sløret, og det er som du selv siger en
træningssag.
MEN og her er det at jeg mener mit kamera er for langsomt, med vores små
lyn så er der mange situations billeder hvor det bare gælder om at fatte
kameraet og fyre løs, uden at skulle tænke på om kameraet er parat.
Ellers må jeg nok sige at jeg på ingen måde er utilfreda med mit kamera,
nixen det har været og er stadig et super godt kamera.

MVH JensenJS

Fra : Elwarth

Dato : 07-08-03 21:41

> [snip - betragtninger jeg er enig i ]

> 4. Gerne et kamera der bruge " alm " batterier, og husk at købe
> genopladelige + lader.

Et kamera med LithiumIon-batteri er nu nok at foretrække.
- Hurtig ladetid,
- Meget bedre/pålidelig batteristatus-indikator i kameraet
- Ingen problemer ved "klatladning"
- Der er masser af steder på nettet hvor uoriginale batterier kan købes til
alverdens kameramærker til 1/3 pris af et originalt batteri.
- Kameraet fylder mindre end modeller til "alm." batteri.
- Batteriet vejer mindre en "alm" batteri

> [snip 5. - 6.]

> 7. Hust at købe en kortlæser.
Jeps!

Mvh
Morten

Fra : Ragna

Dato : 08-08-03 13:52

>Et kamera med LithiumIon-batteri er nu nok at foretrække.
>- Hurtig ladetid,

Når jeg læser andres erfaringer med genopladelige AAA-batterier på
dk.fritid.foto.dk, så priser jeg mig lykkelig over hvor længe mit Canon Ixus
400 kan "køre" på en opladning!
Jeg kan forresten anbefale dig at læse lidt tilbage i foto-gruppen, før du
køber. Det lærte jeg meget af.

--
Venlig hilsen, Ragna