Re. til kat i knibe
Fra : Jynis

Dato : 06-08-03 12:03

Hej alle i gruppen

I et af svarene bliver der skrevet at hittemissens ( Missers ) killinger er
overskuds katte. Det er jeg nød til at kommentere.
Mine killinger er ikke mere overskuds katte end rasekatte avlerenes
killinger de ikke kan sælge, og derfor må beholde. Jeg kan ikke se nogen
forskel på dette, Mine huskatte killinger bliver skam også passet. De for
Nature Line Kattefoder alt det de vil have , hver dag .Faktisk kan de spise
hele døgnet , når de vil. De er ikke i "fængsel " men kan løbe frit ud og
ind hele dagen . Om natten er de inde. De er over hele huset. Endvidere er
de født i min sofa, som jo så måtte erstattes med en anden.
Jeg vil selfølgelig stadig gerne finde et godt hjem til dem , men det
betyder vel ikke at ejere af huskatte er uansvarlige.
Så kan jeg da videre fortælle at jeg også har haft en Norsk skovkat engang
, han var også gratis. Jeg er nu mest til ganske almindelige huskatte. Jeg
har aldrig betalt 1 kr. for de katte jeg har haft, men de betyder ikke at de
ikke bliver passet med dyrlæge osv.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Louise Hansen

Dato : 06-08-03 12:16

> [...]
> har aldrig betalt 1 kr. for de katte jeg har haft, men de betyder ikke at de

Hej Jytte!

Jeg synes bestemt, at du lyder som en kærlig og ansvarlig "mor" for dine
katte, og som sagt tager jeg også hatten af for, at du har taget både
hittemissen og hendes killinger til dig for at give dem et godt hjem og
en tryg og kærlig opvækst! Hvis der var mange flere som dig derude, så
er jeg sikker på at situationen for huskatte havde set helt anderledes
ud!

Hvad angår diskussionen om, hvorvidt man har betalt penge for sin kat
eller ej, så synes jeg faktisk, at denne er temmelig irrelevant, og jeg
tror personligt, at selv om der er mange uheldige tilfælde, så er det
alligevel de få, der vælger at anskaffe sig en kat som et elsket
familiemedlem, der ikke også vil ofre dyrlæge på katten, hvis den bliver
syg eller kommer til skade - og det uanset, om de har givet tusindvis af
kroner for den pågældende kat, eller om det er en stakkels hittemis, de
har taget til sig i et ønske om, at den skal få det godt!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 06-08-03 12:22

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote in

> Mine killinger er ikke mere overskuds katte end rasekatte
> avlerenes killinger de ikke kan sælge, og derfor må beholde. Jeg
> kan ikke se nogen forskel på dette,

Jamen, det synes jeg nu heller ikke der er nogle i tråden der påstår.
Forskellen er bare *at generelt* får racekattene lov at blive boende
hos avleren og huskatten bliver smidt ud. Læs at jeg generaliserer
groft her, for som det er blevet nævnt igen og igen i tråden så er der
gode huskatte-ejere og dårlige racekatte-ejere, ligeså vel som det
omvendte.
Stadig har jeg to af hver type kat, ingen af dem har bedre forhold en
de andre. Alle er elsket og det er det vigtige, men stadig ville mine
da ha' været i overskud hvis ingen ville ha' haft dem, ikk'?

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 06-08-03 13:28

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de andre. Alle er elsket og det er det vigtige, men stadig ville mine
> da ha' været i overskud hvis ingen ville ha' haft dem, ikk'?

UHM der er noget jeg ikke forstår.Når man vil lave killinger på en huskat er
det lig med overskudskat.Når man laver killinger på en racekat findes ordet
overskudskat ikke. Avlere af racekatte ved altså på forhånd at de kan komme
af med kattene må man formode.Hvordan hænger det lige sammen med alle de
annoncer der er i f.eks dba eller gul/gratis?
Karin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-08-03 14:23

In article <3f30f380$0$5161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Karin
Offenbach Rasmussen <kr@dtc-online.dk> wrote:

> UHM der er noget jeg ikke forstår.Når man vil lave killinger på en huskat er
> det lig med overskudskat.

Nej det er her det går galt
Killinger på en huskat er _ikke_ lig med overskudskatte - hvis ejeren
har gode hjem til killingerne parat eller selv beholder dem. Men ejere
der er "ligeglade" og lader deres uneutraliserede katte få det ene kuld
efter det andet uden en plan om hvad der skal blive af disse katte
senere - de producerer overskudskatte - og så er racen i og for sig
underordnet. Men virkeligheden viser at det desværre oftest er
huskattene denne skæbne rammer.

Fra : Jynis

Dato : 06-08-03 15:57

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> huskattene denne skæbne rammer.
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Det må i nu godt nok undskylde. Rasekatte løber nu ogsø rundt som uønskede
af og til. Det sees rundt ved gårdene , hvor folk har sat dem af.
Det er ikke kun huskatte.
Karin har nu også en hel del ret. Ikke alle rase killinger er solgt før de
bliver lavet. Så ville der jo ikke blive annonceret så meget med dem.
Jeg er bare så træt af at huskatte ejere altid skal kaldes uansvarlige. Jeg
kan da saktens se en forretning i at alle huskatte skal være sterile . Så
kunne rasekatte avlere jo behærske hele markedet. Men sådan bliver det
forhåbentlig ikke , der skal være noget for en hver smag.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Lone Gram Jensen

Dato : 07-08-03 07:31

> [...]
> kunne rasekatte avlere jo behærske hele markedet. Men sådan bliver det
> forhåbentlig ikke , der skal være noget for en hver smag.

så knækkede kæden altså....

overskudskattte = katte der bor i parker og baggårde, de er ikke
neutraliserede og får killinger flere gange om året. Disse killinger
lever så i parker og baggårde og får killinger flere gange om
året..osv...osv

Overskudskatte er også = fertile huskatte, der får lov at løbe
frit,parrer sig når de vil og får mange killinger DER SÅ BLIVER DUMPET
PÅ P.PLADSER OG/ELLER INTERNATER...så vi andre må tage os af problemerne.

Det kan godt være der annonceres meget om racekatte, det er jo vejen til
salg...eller?
Der annonceres også om høns, køer, hunde osv...eller?

Jytte du er meget grov i dine beskyldninger mod racekatteopdrættere...
INGEN på dette forum har beskyldt dig for at være en dårlig katteejer.
INGEN har sagt at en racekat er bedre end en huskat.
Flere har endda sagt at huskatte er dejlige og mange har lige et par
stykker sammen med deres racekatte.

Jeg kan godt forstå, at du føler dig lidt hudløs ind imellem, hvis du
opfatter alle svar om huskatte som at alle huskatte =
overskudskatte...men det er reelt ikke det der bliver skrevet.

Normalt ytrer jeg mig ikke her, men jeg kunne mærke din frustration
helt ud i skærmen

MVH
Lone

Med venlig hilsen
Lone Gram Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : gitte

Dato : 07-08-03 09:01

Hus katte er også en race ( alle katte er race katte ) der er bare fremavlet
forskellige typer efter hvad folk synes er flotte
"Lone Gram Jensen" <lonegramKATTE@BAKKEjensen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f31f237c9d4c@dk-fritid-dyr-kat.dk...

Fra : Jynis

Dato : 07-08-03 12:34

"gitte" <pivmis@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fremavlet
> forskellige typer efter hvad folk synes er flotte

Kære Lone
Den form for overskuds katte du nævner kan vi godt blive enige om. Det jeg
anfægter og er meget frustreret over er så snart huskatte bliver nævnt her ,
bliver man på det nærmeste kaldt dyremishandler osv. fordi de ikke er
steriliserede. Der kan da godt være nogle der også ønsker killinger fra
disse katte .
Den slags vildkatte du nævner plejer vi at tale med jægerene her i området
om. Det er det bedste for disse katte.
Jo jeg er flere gange blevet beskyldt for dyremishandling , bare fordi min
hittemis og hendes killinger kan løbe frit ud og ind som de vil. Nogle har
den mening at de ikke må komme ud.De kunne jo ske at blive kørt ned, der
kunne jo også være andre der ville gøre dem fortræd.
Se nu bare Louise der førsøgte at finde et hjem til sin mors kat . Hun blev
også hængt ud, fordi katten ikke var steriliseret, den fik dog tros alt p
piller.
Jeg vil lige for god ordens skyld fortælle at hitte missen for længst er
blevet steriliseret , vacsineret og øremærket.
Det er ikke ment som angreb på avlerene . Blot som sammenligninger, når vi
med huskatte i almindelig hed , gang på gang bliver hængt ud for overskuds
katte avlere.
Jeg må indrømme at det er meget svært at ligge trykket de rigtige steder ,
når man skriver i stedet for at tale sammen.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : goofy

Dato : 07-08-03 18:45

Hej
> [...]
her ,
> bliver man på det nærmeste kaldt dyremishandler osv.

DET PASSER IKKE, der er forskel på om man mener det er uanstændig og
dyremishandling
> [...]
fra
> disse katte .
> Den slags vildkatte du nævner plejer vi at tale med jægerene

Hvad hvis det nu er en andes kæledægge?

> Jo jeg er flere gange blevet beskyldt for dyremishandling , bare fordi
min
> hittemis og hendes killinger kan løbe frit ud og ind som de vil.

Hvis det er flere gange er der så noget om det?:>)

>Nogle har
> den mening at de ikke må komme ud.De kunne jo ske at blive kørt ned,
der
> kunne jo også være andre der ville gøre dem fortræd.

Og hvad så, det er disse mennsker holdning, eller nærmere kærlighed til
deres dyr

> Se nu bare Louise der førsøgte at finde et hjem til sin mors kat .
Hun blev
> også hængt ud, fordi katten ikke var steriliseret, den fik dog tros
alt

Det er ganske uanstændigt at lade fertele katte rende rundt overalt og
parre sig i flæng.
Bortset fra alle de killinger der kommer ud af det,
er der med hensyn til sygdomme, dyrlægeforeningen mener at ca 50 % af
ALLE løsgående katte( læg mærke til jeg skrev løsgående) har katte aids
som er aldeles smitsom

> Jeg vil lige for god ordens skyld fortælle at hitte missen for længst
er
> blevet steriliseret , vacsineret og øremærket
..
Fint, det viser jo netop at DU er ansvarlig

> Det er ikke ment som angreb på avlerene .

Hvad ellers?

>Blot som sammenligninger, når vi
> med huskatte i almindelig hed , gang på gang bliver hængt ud for
overskuds
> katte avlere.

DET PASSER IKKE

> Jeg må indrømme at det er meget svært at ligge trykket de rigtige
steder ,
> når man skriver i stedet for at tale sammen.

Kære Jynis
Din film er ikke kun knækket, den er sprunget i tusind stykker, prøv dog
at læse hvad der står.
INGEN i denne gruppe hader huskatte, efter min opfattelse er forskellen
på en huskat og en racekat
stamtavlen. Den indebære nogle fordele som visse personer sætter pris på
Accepter det dog.

Steen Vinbæk

Fra : Jynis

Dato : 08-08-03 06:39

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på en huskat og en racekat
> stamtavlen. Den indebære nogle fordele som visse personer sætter pris på

Hej Steen
Det her burde vist være i muderkasteren. Man læser det man vil. Alt de gode
og positive bliver klippet fra, det er som om folk vil misforstå alt.
Vi kan ment blive enige om dit synspunkt på rasekatte og huskatte ,
Jeg bryder mig heller ikke om at nogle lader deres katte / dyr strejfe om
for lud og koldt vand.
Jeg har ikke angrebet rasekatte avlere , blot påpeget at huskatte ejere også
tager ansvar for deres katte og killinger.
Det er faktisk ikke kun svar til dig ,men til alle.
Hvis nogen mener jeg er dyrplager osv. så synes jeg da det vil være på sin
plads at melde det , ellers er der da ikke spor hold i det , der bliver
antydet fra max. Nogen må have en dårlig smag i munden , at udtale sig uden
at vide hvordan forholdene faktisk er.
Jeg ser frem til en anmeldelse , så jeg kan blive renset.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : goofy

Dato : 08-08-03 10:17

Hej Jynis> >
> Vi kan ment blive enige om dit synspunkt på rasekatte og huskatte ,
Tak
> [...]
> Jeg har ikke angrebet rasekatte avlere , blot påpeget at huskatte
ejere også
> tager ansvar for deres katte og killinger.
Enig
> Det er faktisk ikke kun svar til dig ,men til alle.
Jeg opfatter ikke dette som personligt på mig
> [...]
sin
> plads at melde det , ellers er der da ikke spor hold i det , der
Du bragte det selv på banen at du var flere gange blevet beskyldt for
det, jeg kender dig ikke og aner ikke om du mishandler katte, havd jeg
IKKE tror du gør
CITAT fra tidligere brev her i denne trråd d. 07.08.03.kl.13.34
Jo jeg er flere gange blevet beskyldt for dyremishandling , bare fordi
min
hittemis og hendes killinger kan løbe frit ud og ind som de vil. Nogle
har
Citat slut
>Nogen må have en dårlig smag i munden , at udtale sig uden
> at vide hvordan forholdene faktisk er.
Spørg dem der har antydet det over for dig.

> Jeg ser frem til en anmeldelse , så jeg kan blive renset.
Skriv hvordan det går her i gruppen
Held lykke
EOD
Steen Vinbæk

Fra : Leyna

Dato : 08-08-03 11:11

On Fri, 8 Aug 2003 07:39:09 +0200, "Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk>
wrote:

Nu har jeg lige skimmet denne tråd lidt igennem, og nu føler jeg altså
trang til at blande mig...

>Jeg bryder mig heller ikke om at nogle lader deres katte / dyr strejfe om
>for lud og koldt vand.

Nej, du har fritgående katte, og det er der meget delte meninger om
her i gruppen, og jeg tror faktisk at det er en af de steder, hvor det
er gået lidt galt for dig. Misforstå mig nu ikke. Jeg har selv katte,
som kommer og går som de lyster, og jeg _ved_ at der er flere herinde
der ser dette som uansvarligt, da katten kan blive udsat for alverdens
ulykker, men det er så det valg jeg har truffet. Ligesom du har valgt
at lade dine katte gøre det samme. Der vil være nogle der bestemt ikke
er enige i disse valg, men vi har nok det til fælles, at vi ikke
ønsker at give vores katte den frihed de ønsker, og så må vi tage de
risici med som nu følger af sådan et valg.

>Jeg har ikke angrebet rasekatte avlere , blot påpeget at huskatte ejere også
>tager ansvar for deres katte og killinger.

Og det tror jeg også at de fleste er helt enige med dig i. Problemet
(og misforståelserne) opstår fordi der er alt for mange der er
ligeglade med deres katte. De skal bare holde musene væk, og så
iøvrigt ellers klare sig selv.(Ja, den er firkantet trukket op, men
sådan er der rent faktisk en del folk der tænker - desværre)

> [...]
>antydet fra max. Nogen må have en dårlig smag i munden , at udtale sig uden

Jeg har ikke set nogen kalde dig dyremishandler, snarere tværtimod, og
jeg forstår ikke helt din voldsomme reaktion. Jeg har selv fået mine
to katte uden at give så meget som en krone for dem. Den ene var et
arvestykke, som jeg bare ikke kunne aflive (og som iøvrigt er skyld i
at jeg jeg helt og aldeles har skiftet miljø, fra det indre København
og til det mørkeste Jylland!), og den anden var en "overskudskat".
Altså den i kuldet som man ikke kunne komme af med. Denne kat var ca.
1½ år, da jeg overtog den, og den eneste grund til at jeg fik den, var
fordi den ikke trivedes i den familie hvor den var født. Familien
havde taget katten ind i flokken, og havde rent faktisk gjort op med
dem selv, at når nu den ikke kunne afsættes, så måtte de selv give den
en ordentlig opvækst. Altså ikke noget med at lægge ansvaret fra sig
dér. Problemet var bare at katten ikke trivedes. Den var lille og
tynd, underst i flokken og den virkede asocial - gad ikke at blive
kælet eller taget op. Katten blev neutraliseret og øremærket før jeg
overtog den, og i dag har hun taget pænt på, og bare man kigger på
hende, så begynder hun at spinde, og tager man hende op, så bliver hun
altså hængende.
Jeg har ikke selv valgt at få katte, men da jeg godt kan lide dyr, og
vi har pladsen til det, så har jeg intet imod at dele mit hjem med
hverken katte eller hunde. Det er ikke sikkert, at alle er enige i min
måde at holde dyr på, men jeg kan se at mine dyr trives, og det er
faktisk det vigtigste. Det burde det også være for dig.

>Jeg ser frem til en anmeldelse , så jeg kan blive renset.

Klap lige hesten (eller i dette tilfælde katten *S*). Jeg ser ingen
som helst grund til eller tegn på, at du skulle anmeldes eller renses
for noget. Som sagt er det eneste negative jeg har fået øje på i denne
tråd, at nogen ikke deler din mening om hvorvidt katte skal have lov
til at løbe frit omkring eller ej. Det vil der altid være delte
meninger om, men det tangerer da vist ikke i kategorien
dyremishandling...! Jeg går f.eks. heller ikke til træning med mine
hunde, og det er der da også nogen der synes er dybt forkasteligt, men
det er nu engang mit valg, og jeg træner mine hunde herhjemme. Sådan
har jeg valgt at gøre det, men det gør mig nok næppe til
dyremishandler, vel?
Slå koldt vand i blodet. Vi er flere herinde der elsker vores misser,
også selv om de ikke har en fin stamtavle, og selvom vi ikke har valgt
dem, men er blevet valgt af dem!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jynis

Dato : 09-08-03 09:28

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Hej Leyna

Meget af det der står i denne linie , har slet meget at gøre med mit
indlæg. Det jeg startede med , var at så snart ordet huskatte og
huskattekillinger bliver nævnt her i gruppen , så bliver de straks kaldt
overskuds katte . Bliver kaldt for unasvarlig svineri osv. Når der er tale
om rase katte / killinger er det bare helt i orden. Jeg føler mig ikke
truffen eller nogen dårlig katte ejer. Jeg ved da godt , der er dårlige
ejere af huskatte, men der er da også dårlige ejere og opdrættere af
rasekatte i blandt.
Der bliver ganske rigtig aflivet mange huskatte ved dyrlægerne landet over,
men i forhold til hvor mange huskatte der er i forhold til rase katte ,
synes jeg nu ikke det er så slemt. Jeg ved selfølgedig ikke hvor mange
huskatte , der er i Danmark.Der er vist ikke nogen opgørelse over dette.
Jeg synes trods alt dyrlæge aflivningerne , er en hvis form for
ansvarlighed.
Et eller andet sted synes jeg også folk går for vidt , når de beskylder
andre for ikke at passe deres katte ordentlig , når de ikke aner noget om
forholdene.
Jeg vil da ikke give mine killinger væk til folk , der ikke ville tage vare
på dem . Om jeg så fik 10.000 kr. pr styk . Ville folk der nægtede mig at
følge dem , ikke kunne købe dem.
Gode killinge hjem , kan ikke købes.
Nu tror jeg også at tråden er ved at være slut for denne gang.
Hvis der er nogen der har tal på hvor mange huskatte / rasekatte der er i
Danmark, så er jeg meget intereseret.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-08-03 09:44

Hej Jytte

Jeg tog lige en tur rundt på Dyrenes Beskyttelse's
hjemmeside. I en artikel fra 5/5-03 anslår de at
der er ml. 600.000 og 700.000 katte i DK.
Samtidig siger de at 60 % af alle deres sager
handler om katte i nød, dvs. 40 % dækker _alle_
de øvrige dyr. Jeg kan stærkt anbefale at du/I
kigger lidt på deres katte-artikler, det vil måske
gøre det lidt mere forståeligt at nogle af os, en
gang imellem "hidser" os lidt op.

<http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/frontpages/$first?opendocument&
exp=d8514b955af562d1c1256b60007da91f>

I presserum, vælger I alle dokumenttyper, i kategorien familiedyr. så kan I
hurtigt udfra overskriften se om det handler om katte.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Katrine Nederby

Dato : 09-08-03 11:28

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jytte
>
> Jeg tog lige en tur rundt på Dyrenes Beskyttelse's
> hjemmeside. I en artikel fra 5/5-03 anslår de at
> der er ml. 600.000 og 700.000 katte i DK.

Det må være ejerkatte ikke?
For iflg. Danmarks Statistik var der i 2000 646.000 ejerkatte i DK. Jeg har
tidligere førsøgt at finde et tal på herreløse katte, men det er ikke
lykkedes endnu. Har også spurgt dyreværnet her i Århus, men de har kun tal
hvor mange herreløse katte de *afliver* om året (og det er *mange*). Jeg
har dog set det anslået, at vi udover ejerkattene har 500.000 herreløse
katte i DK.

Jeg har for nyligt set et tal på hvor mange af kattene, der er racekatte,
men kan ikke huske hvor *æv* Det var et sted imellem 10 og 20 %...jeg prøver
om jeg kan finde det...

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-08-03 11:45

Katrine skrev
<Det må være ejerkatte ikke?
For iflg. Danmarks Statistik var der i 2000 646.000 ejerkatte i DK >

Jo det tror jeg også, kan godt huske at jeg også
er stødt på de andre tal, alle sådan nogle tal gemte jeg på min "gamle"
harddisk, netop fordi det var
nemt at finde dem frem, når man skulle bruge dem.
*GG*

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Line Blom

Dato : 09-08-03 11:43

> [...]
> kigger lidt på deres katte-artikler, det vil måske
> gøre det lidt mere forståeligt at nogle af os, en
Hej Marianne

Kiggede lige lidt rundt på siden puha hvor er det hård læsning;-( iøvrigt er
de 600.000-700.000 tusind katte du nævner kun det antal der holdes som
familie kæledyr, man anslår at der findes et lige så stort antal
vildkatte;-(
læste også lige lidt af det lovforslag om katte der er kommet, er især vild
med de to her:
Reproduktionsbegrænsning

4. Der bør være regler om reproduktionsbegrænsning, herunder navnlig ved
anbefaling af kastration/sterilisation, når katten er 6-8 måneder gammel.
Fordelen er at forhindre uønsket tilvækst i bestanden ved, at katten føder
for mange killinger. Begrænsning fører også til, at katten knytter sig mere
til hjemmet og ikke strejfer så meget om. Herved reduceres risikoen for de
frygtede sygdomme FIV og FELV. Der er kun en moderat dyrlægeudgift ved
kastration og sterilisation.
Derved understreges ansvaret for ejeren til at sikre, at antallet af
uønskede killinger begrænses. Katteejere bør ikke tillægge killinger eller
katte, der er født af egen avl, uden på forhånd at have sikret sig, at disse
kan optages i egen katteflok eller kan formidles til nye hjem

Jagtlovens regler

12. Bestemmelsen om nedskydning af omstrejfende katte bør erstattes af
nye regler. Problemet er, at det ikke er muligt for jægeren at vide, om en
kat virkelig er omstrejfende, eller om den er neutraliseret og registreret.
Det bør derfor ikke være tilladt for jægere at skyde katte. Det bør i stedet
fastslås, at katte kun må indfanges i godkendte fælder, og aflivning kun
foretages af en dyrlæge eller anden uddannet person.

Der erselvfølgelig mange flere der er tiltrængte men de to her synes jeg
bare er rigtig vigtige!

MVH Line

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-08-03 11:55

Ja, jeg tog lige en tur mere på DB's side. Snip af en af artiklerne.

Kattene har overhalet de gøende vovser og er blevet danskernes
foretrukne kæledyr, og der findes i dag cirka 667.000 katteejere i landet.
Hertil kommer, at man også regner med, at der findes op imod en halv million
herreløse katte i Danmark. Det voksende kattehold giver dog også stadig
større problemer, og i den forbindelse har Foreningen til Dyrenes
Beskyttelse i samarbejde med Kattens Værn og Den Danske Dyrlægeforening
rettet henvendelse til regeringen for at få lavet en egentlig kattelov.

Århus Stiftstidende 12-10-2002

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-08-03 12:14

Line skrev
<Kiggede lige lidt rundt på siden puha hvor er det hård læsning;-( >

Ja det er det, selv folk der ikke er "katte-tossede"
fortæller hvor chockerede de blev, når de havde
læst det, og alligevel støder jeg og andre stadig
på **åh I overdriver vist lidt** -holdningen selv her, og på andre
katte-lister, og det gør mig så ondt at især katte-elskere "lukker" øjnene
for virkeligheden. Det vil ihvertfald _ikke_ gøre kattenes forhold bedre.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Line Blom

Dato : 09-08-03 12:48

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats
så lige det her link på et andet forum og selvom det ikke lige er en kat det
går ud over i det her tilfælde kan det da give lidt stof til eftertanke om
hvor vi havner vis vi ikke snart passer på!

http://www.spotsociety.org/fatedog.html

Advarsel: er man bare lidt blød kan linket føre til øjeblikkelig
tårestrøm;-(

MVH Line

Fra : Jynis

Dato : 10-08-03 07:26

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Hej .
Lige et spørgsmål til statestikker. De mange katteejere , er det med
øremærkede og registrede katte ? For mig bekendt er der aldrig blevet lavet
en landsdækkende optælling. Det kunne for øvrigt være meget interasant . Jeg
tror der er mange flere , ogmange der har mere end 1 kat.
Det med de mange "vilde katte" er måske værst i støre byområder. I vores
område holder vi øje med disse problemer. Halvt industri og landområde.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-08-03 07:53

Jytte skrev
<Lige et spørgsmål til statestikker. De mange katteejere , er det med
øremærkede og registrede katte ? For mig bekendt er der aldrig blevet lavet
en landsdækkende optælling>

Hej Jytte

Hvis du går ind på den link jeg gav tidligere, kan
du læse dig frem til det, der er tal på hvor mange
der står i registrene, dertil vil der så være nogle
katte som er øremærkede, men hvor folk af en
eller anden grund ikke tilmelder dem.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Louise Hansen

Dato : 10-08-03 02:20

> [...]
> er der med hensyn til sygdomme, dyrlægeforeningen mener at ca 50 % af
> ALLE løsgående katte( læg mærke til jeg skrev løsgående) har katte aids

Hej Steen!

Da et citat angående mig er blevet omtalt og kommenteret her, vil jeg da
også gerne tilføje en kommentar:

At det er uanstændigt at lade fertile katte rende rundt og parre sig i
flæng, det kan vi nemt blive helt enige om! Men den kat, som jeg søgte
et hjem til (og som iøvrigt egentlig er min mors, men det er en lang
historie, som du kan læse i tråden "kat i knibe"), og som ikke er
steriliseret, gjorde heller ikke dette. Den og min mors fire andre katte
er gårdkatte, som får lov til at løbe ude om dagen med fri adgang til
deres helt eget rum (med varme om vinteren) i stalden, hvor de også er
lukket inde om natten, får p-piller for at undgå uønskede killinger.
Personligt ville jeg nok have valgt sterilisation i stedet for
p-pillerne, da p-piller ikke normalt er noget, jeg billiger, og jeg har
da også tilkendegivet denne mening overfor min mor, men da det jo nu
engang er min mors katte, er det også hendes valg - i det mindste kan de
jo ikke rende rundt og "parre sig i flæng", så der kommer uønskede
killinger! De går bestemt heller ikke for lud og koldt vand, men får
dyrlægegodkendt foder (Hill's) og en årlig ormekur!

Fra : Jynis

Dato : 10-08-03 07:09

"Louise Hansen" <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> killinger! De går bestemt heller ikke for lud og koldt vand, men får
> dyrlægegodkendt foder (Hill's) og en årlig ormekur!

Hej Louise
Jeg skrev nettop at "dine " katte dog tros alt fik p piller , Men det
klippede Steen fra . Måske fordi huskattene / ejerne igen skulle have at
vide hvor "dårlige" de er.
Hvis p. piller er i orden til mennesker er de vel også til katte.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-08-03 07:59

Jytte skrev
<Hvis p. piller er i orden til mennesker er de vel også til katte <

Det er en sandhed med modifikationer, der er
mennesker der absolut ikke kan tåle p.piller, der
er kvinder der har fået cancer efter brug af p.piller
og det er der rigtig mange katte der også får,
dyrlæger som ser mange katte i deres konsultation
kan meget ofte når de åbner en kat til sterilisation
udfra livmoderens tilstand, sige om den har fået
p.piller, så der sker altså nogle væsentlige forandringer som desværre mange
gang udvikler
sig til cancer.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-08-03 08:28

> Hvis p. piller er i orden til mennesker er de vel også til katte.
> Mvh.
> --

P-piller er noget l..., for at sige det ligeud.
De piller man giver til katte er i tidernes morgen beregnet til kvinder. Det
er højdosispiller.
I dag findes der mange typer til kvinder, for man har erfaret at der er
forskel på hvor meget den enkelte skal have. Det er stadig den samme pille
man giver til katte.
Kvinder får en lille dosis hver dag. Katte får en stor dosis en gang om
ugen. Alene det giver de hormonsvingninger som er skadelige.
P-piller til katte er et nødvendigt onde i nogle situationer. Langt fra en
varrig løsning.

Hilsen Nina - der ikke har haft en kat på p-piller i 1 1/2 år, og aldrig har
haft så rolige, harmoniske og glade hunkatte
www.tendertribes.dk

Fra : Louise Hansen

Dato : 10-08-03 09:03

> [...]
> vide hvor 'dårlige' de er.
> Hvis p. piller er i orden til mennesker er de vel også til katte.

Hej Jytte!

Jeg kan godt huske det, du skrev om p-pillerne - min kommentar var
udelukkende henvendt til Steen, som havde klippet denne del fra og efter
min opfattelse kun kommenterede ud fra det, han havde valgt at snippe
ud!

Mht. p-piller til katte, så må jeg nok selv tilstå, at jeg ikke finder
dem af det aller bedste. Altså, misforstå mig nu ikke her, for jeg synes
så afgjort, de er bedre end ingenting, men jeg har bare hørt, at de i
visse tilfælde godt kan have en skadelig virkning på hunkatten. Jeg har
ikke selv oplevet dette, men hørt det fra flere steder, som har haft
dårlige erfaringer med p-piller! Der er også (og det er min dyrlæge, der
siger dette) mulighed for, at hvis der kommer en "svipser", hvor
hunkatten måske kaster en p-pille op og bliver med killinger, mens hun
fortsat får p-piller under de første uger af graviditeten (fordi ejeren
selvfølgelig ikke tror, at hun kan blive med killinger), og så kan
hendes killinger få alvorlige deformiteter!

Fra : Jynis

Dato : 10-08-03 13:50

> [...]
> selvfølgelig ikke tror, at hun kan blive med killinger), og så kan
> hendes killinger få alvorlige deformiteter!

Det med p. piller og canser er noget nyt for mig. Opkastning en , har været
nævnt før.
Min misser fik p.pillerallerede fra 5. dag efter hun havde fået sine
killinger.
Dagen før killingerne blev 8 uger blev hun steriliseret.
Killinger er sjove og dejlige , men jeg ønsker ikke flere.
Tak for alle svarene. både enige som uenige. Det ville jo tros alt være
meget nemmere at udtrykke sig rigtigt så alle forstod hinanden , vis vi sad
og talte sammen, og kunne se mimiken sammetid.
Tak til Marianne for henvisningen til statestikkerne . Dem vil jeg fordybe
mig i i morgen.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-08-03 14:33

In article <3f363a1b$0$5153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jynis
<jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote:

> Det med p. piller og canser er noget nyt for mig. Opkastning en , har været
> nævnt før.

Hej Jytte

Jo det er desværre rigtigt. Der er en overvægt af bryst - og
underlivskræft hos katte der har fået p-piller. Og så alle de mindre
komplikationer... min ene kat havde f.eks. hormonalt betinget
underlivsbetændelse da hun blev steriliseret. Da havde hun kun fået de
piller i 3 mdr., og dyrlægen mente helt bestemt at de havde skylden.
At hun også var lettere "hys" i den tid skyldtes nok osse dem

For resten ang. p-piller - jeg har gravet i hukommelsen og mener
bestemt at det var perlutex mine katte fik. Hvis jeg husker rigtigt så
er det ikke det samme som man bruger som p-piller til mennesker.
Perlutex indeholder kun hormonet gestagen, vores p-piller indeholder
østrogen og gestagen.

Fra : Jynis

Dato : 10-08-03 16:35

> [...]
> østrogen og gestagen.
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Det var rart at få det belyst, hvor mange mon er klar over det,. Min dyrlæge
fortalte ikke om den risiko. Jeg har aldrig haft brug for dem , da mine
katte altid har været steriliserede. Kun til hitte missen, måtte have et
kuld, men som tidligere sagt , hvis jeg havde fået hende på normal måde ,
var det ikke sket.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-08-03 16:19

In <3f31120a$0$5172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> Jynis wrote:
Kære ven - du læser en hel masse i mit indlæg der slet ikke er
meningen

> Det må i nu godt nok undskylde. Rasekatte løber nu ogsø rundt som
> uønskede af og til. Det sees rundt ved gårdene , hvor folk har sat
> dem af. Det er ikke kun huskatte.

Jeg tror du overser det lille ord "oftest" - jeg har omhyggelig prøvet
ikke at generalisere. Men jeg kunne nu have en mistanke - uden
selvfølgelig at vide det - at de racekatte du ser løbe rundt måske _ofte_
er blandingskillinger? Og ja, de er lige så meget værd som kat betragtet!
Men hvis en uansvarlig kattejer ikke gider sin kat mere, vil den
uansvarlige racekatteejer nok prøve at sælge sin kat - der kunne jo være
en skilling at tjene. Det er der desværre ikke i samme grad i lille
rundstrikkede Pjevs, så han bliver måske ikke annonceret så tit, han
bliver "dumpet"? Af de uansvarlige, altså! Jeg ved det ikke, bare en
tanke...
For resten har de fleste opdrættere da så vidt jeg ved den aftale at man
kan (skal!?) henvende sig til dem, hvis man skal af med den kat man
købte hos dem i sin tid. Så vil de hjælpe med at finde et nyt hjem

> Karin har nu også en hel del ret.
> Ikke alle rase killinger er solgt før de bliver lavet. Så ville der jo
> ikke blive annonceret så meget med dem.

Nej da - det skrev jeg heller ikke - jeg skrev at man havde en plan om
at finde gode hjem eller beholde dem selv. At finde gode hjem kunne være
ved at annoncere efter et. Når vi ser en annonce fortæller jo ikke noget
om, hvorvidt annoncen gav resultat så katten fik et godt hjem - måske
annoncer for racekatte oftere giver pote end dem for huskattekillinger

>Jeg er bare så træt af at
> huskatte ejere altid skal kaldes uansvarlige.

Jamen - det var ikke det jeg skrev - jeg skrev netop at
huskattekillinger ikke var overskudskillinger, hvis de havde gode ejere,
der tog sig af dem og havde tænkt over deres fremtid.

>Jeg kan da saktens se en
> forretning i at alle huskatte skal være sterile . Så kunne rasekatte
> avlere jo behærske hele markedet. Men sådan bliver det forhåbentlig
> ikke , der skal være noget for en hver smag.

Det tror jeg helt ærligt heller ikke nogen ønsker - og hvad forretning
angår - alle jeg har talt med sætter penge til på katteavl - det er dyrt
i parringsafgift, mad, dyrlæge osv - som du ved (Nej jeg er ikke og
bliver aldrig avler - mine katte er neutraliserede)

Fra : Jynis

Dato : 06-08-03 20:20

> [...]
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Tror duda ikke os som har "ægte " hittemis huskatte kan have en plan med at
finde gode hjem til killingerne inden vi tager en tilløbende kat til os.
Jeg kan nu ikke se at katteavlere har støre udgifter til dyrlæge en alle vi
andre har.Men det er en ganske anden diskution, som allerede har været her,
da en dame satte sine huskatte killinger tilsalg for 1500 kr. og næster blev
sablet ned for det. Mvh
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : maz

Dato : 07-08-03 13:14

"Jynis" wrote in message
> [...]
> finde gode hjem til killingerne inden vi tager en tilløbende kat til os.
> Jeg kan nu ikke se at katteavlere har støre udgifter til dyrlæge en alle

Stop lige en halv. Jeg er ked af at sige det Jytte, men du løber i *den*
grad fra dit ansvar! Du valgte at tage "hittemissen" til dig: iflg
lovgivningen er hun nu dit ansvar, og dermed også hendes eventuelle
killinger! Fint nok at du fik moderen steriliseret og betalte udgifterne,
men det tager jeg altså ikke hatten af for, du valgte *selv* at optage hende
som "din ejendom...
Men så vidt jeg ved, har du valgt:
a) IKKE at vaccinere killingerne og give dem ormekur samt sundhedstjek!
b) forære killingerne væk i stedet for at sælge dem
Helt ærligt - det er uansvarligt i mine øjne, og specielt fordi de løber
ude...(og jeg er selv fortaler for udekatte)

Så lad være med at komme og snakke om hvor ansvarlig du selv er - fej lige
foran egen dør først....

Fra : Jynis

Dato : 07-08-03 21:20

"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
http://hegnoggrovvare.dk

> Så lad være med at komme og snakke om hvor ansvarlig du selv er - fej lige

Det du skriver ved jeg ikke hvor du har fra, Jeg synes du skulle sætte dig
ordentlig ind i sagerne. Mine misser har sandelig fået ormekur. Dem der har
fået de 2 første misser sørger selv for vaccinatiom . Jeg overlader nemlig
ikke killingerne til hvem som helst., og slet ikke til nogen , der har noget
imod jeg følger dem. Du får lige kosten igen.
Det er et spørgsmål om et godt hjem ikke om penge.
Mvh.

Fra : maz

Dato : 09-08-03 09:18

"Jynis" > wrote in message> >
> [...]
noget
> imod jeg følger dem. Du får lige kosten igen.
> Det er et spørgsmål om et godt hjem ikke om penge.

Fint nok - jeg trækker ormekuren tilbage.....
Jeg er godt klar over, at du ikke overlader killingerne til
"hvem-som-helst", men det er stadig uansvarligt, at du ikke får killingerne
vaccieneret og tjekket
Du har valgt at tage ansvar for hittemissen, så må du også tage det fulde
ansvar for hendes killinger, og det mener jeg ikke du gør.
Det har intet med racekatte contra huskatte at gøre - *intet*, og det har
intet at gøre med hvordan du i øvrigt behandler dine katte, hvor det er mit
indtryk, at du behandler dem ordentligt.
Det jeg bliver irriteret over er, at du har SÅ travlt med mange synes at
huskatte ikke er noget værd, men samtidig kan du ikke selv leve op til
ansvaret med killingerne - at få dem vaccineret, tjekket og sælge dem i
stedet for at give dem bort....
Men du læser åbenbart ikke hva jeg skriver *suk*

Fra : Jynis

Dato : 09-08-03 13:45

> [...]
> stedet for at give dem bort....
> Men du læser åbenbart ikke hva jeg skriver *suk*

Der er da såvidt ikke noget om at de ikke bliver vaccineret.
Det og meget merehar jeg skam forlængst talt med dyrlægen om. Hvis ikke vi
finder gode og ansvarlige hjem til dem inden d. 2 mov. Skal de hele turen
igennem.på en gang. Gode hjem kan ikke købes for penge.
Hvis du havde fulgt med den sidste tid , ville du have vist alt om dette.
Vi forstår åbenbart ikke hvad hinanden skriver. Det er trist.
Det jeg hele tiden har forsøgt at sige er : Hvorfor der altid skal skrives
om overskudskatte og svineriog dyremishandling, hver gang ordet huskatte /
killinger bliver nævnt , men ikke når det er rase katte .
Det kan du også læse mere om længere nede i linjen.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 08-08-03 10:27

> [...]
> foran egen dør først....
>
> Nu bliver jeg da vist nødt til at komme Jynis til undsætning. Jeg er
faktisk den der har fået 2 af hittemissens killinger.Jeg har besøgt Jynis og
hendes misser har det som blommen i et æg.At man selv skal sørge for vacc.
mv. synes jeg da er helt ok. Jeg mener jeg har da ikke fået disse to dejlige
katte for at være ligeglad med om de bliver syge. Samtidig er Jynis meget
interesseret i hvordan det går dem og det synes jeg er flot. Netop fordi det
er en hittemis hun fik med maven fuld af killinger.Det kunne jo have været
en der bare skulle af med dem for hver en pris. Så hatten af!!!
Karin

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-08-03 12:40

"Karin Offenbach Rasmussen" <kr@dtc-online.dk> skrev i en meddelelse news:3f336c2c$0$5176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk..

> [...]
> er en hittemis hun fik med maven fuld af killinger.Det kunne jo have været
> en der bare skulle af med dem for hver en pris. Så hatten af!!!

Hej Karin

Godt at høre, at du har fået to af hittemissens killinger og at de trives hos dig.

Men ærlig talt, nu har jeg fulgt med i denne tråd fra begyndelsen og Jynis har igen og igen og igen fået ros fordi hun har taget sig af hittemissen og dens killinger!
Ingen, og jeg mener vitterlig ingen, beskylder hende for at være en uansvarlig katteejer, så hvorfor hun reagerer så heftigt på indlæg om "overskudskillinger", det fatter jeg bare ikke!
Det er da en kendsgerning, man ikke kan se væk fra, at hovedparten af de killinger, der sidder rundt omkring på internaterne - det er IKKE racekattekillinger!
Ikke engang halvdelen er racekattekillinger, det vil jeg vædde flere poser kattemad af bedste kvalitet på.
At der selvfølgelig findes dårlige ejere/opdrættere af racekatte, det er der jo ingen, der benægter!
Men der findes altså endnu flere, dårlige ejere af huskatte - det tror jeg du vil kunne få hvilken som helst medarbejder på internater, til at skrive under på.
Det er nemlig dem, der tit og ofte møder om morgenen og så står der en papkasse eller papirpose indeholdende et kuld killinger!
Og det er altså huskattekillinger, vi her snakker om!
Men igen for lige at slå det fast - ingen - og heller ikke jeg, beskylder Jynis for at være en dårlig katteejer, fordi hun "kun" har huskatte, som hun ikke har givet noget for.
Jeg har selv to huskatte, men jeg føler mig bestemt ikke ramt eller såret, når der tales om dårlige huskatteejere.
For det ved jeg jo, jeg ikke er - men jeg ved også, at der findes mange, alt for mange, der overhovedet intet som helst ansvar tager for deres katte!
Så hvorfor Jynis føler, at hun skal forsvare alle ejere af huskatte, det ved jeg ikke. Men jeg ved, at mange ihvertfald ikke fortjener det!

mvh Eva

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 08-08-03 13:26

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

----- snip et godt indlæg fra Eva ----

Jamen Eva -- hvor har du ret .. jeg tror det må være varmen ??? Det virker
som om folk overhovedet ikke læser indlæggende ... Forhåbentlig bliver
det snart koldere, inden vores stakkels gruppe bryder helt sammen ...
*** SSS***

Hilsen Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 08-08-03 13:43

"Pia Lihme Petersen" <Pia@lihme.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://community.webshots.com/user/pia_denmark
>
> Jeg er ikke helt enig.Jynis er faktisk blevet kaldt uansvarlig og en der
løber fra sit ansvar. Så det må være
dig der ikke kan tåle varmen. Læs lige hvad maz.skrev.
Karin

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 08-08-03 14:34

> løber fra sit ansvar. Så det må være
> dig der ikke kan tåle varmen. Læs lige hvad maz.skrev.
> Karin

Hej Karin

Det var ikke kun dette indlæg jeg hentød til - men alle de indlæg som har
kørt den sidste uges tid .. Og selv hvis enkelte sidder og mener at nogle
er uansvarlige - så er det altså ikke ensbetydende med at alle i gruppen har
samme mening .. hver enten det gælder huskatte vs. racekatte diskussionen,
eller ude vs. inde diskussionen .. som i øvrigt virker som om de er blevet
blandet sammen til en os vs de andre diskussion .. ???

Men nej - jeg KAN ikke tåle varmen .. men jeg lider så meget under den, at
jeg ikke orker at bruge mine få krafter til at hidse mig op her i NG'en ..
I øvrigt kan jeg stadig slet ikke forstå at folk mener der er grund til
at hidse sig op .. men det er der åbenbart ?

Hilsen Pia

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-08-03 15:52

"Karin Offenbach Rasmussen" <kr@dtc-online.dk> skrev i en meddelelse news:3f339a1d$0$5141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> løber fra sit ansvar. Så det må være
> dig der ikke kan tåle varmen. Læs lige hvad maz.skrev.
> Karin

Karin, prøv at læse alle indlæggene igennem og tæl så op!

I hvor mange kaldes Jynis uansvarlig og en, der løber fra sit ansvar?

Og i hvor mange indlæg kan du læse, at bebrejdelserne om ligeglade huskatteejere IKKE er møntet på hende - tværtimod!

Jeg er overbevist om, at de sidste vil være i overtal - og det temmelig meget endda!

mvh Eva

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-08-03 15:58

"Pia Lihme Petersen" <Pia@lihme.com> skrev i en meddelelse news:3f3396b5$0$32445$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jamen Eva -- hvor har du ret .. jeg tror det må være varmen ??? Det virker
> som om folk overhovedet ikke læser indlæggende ...

Hej Pia

Ja, den tanke har også strejfet mig engang imellem *GG*:-

) Forhåbentlig bliver
> det snart koldere, inden vores stakkels gruppe bryder helt sammen ...
> *** SSS***

Tror ikke det går så galt - katteejere er jo besindige folk, ikke??? *SSS*

Vi kan bare tage et kig på vore kære kræ, de tager det helt afslappet her i tropevarmen!

mvh Eva

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-08-03 20:25

In <3f314fa6$0$5152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> Jynis wrote:
> Tror duda ikke os som har "ægte " hittemis huskatte kan have en plan
> med at finde gode hjem til killingerne inden vi tager en tilløbende
> kat til os.

Jo da! Der er som sagt masser af ansvarlige huskatteejere Og det er
jo netop ikke jer / dig dette her handler om overhovedet, du har ikke
nogen som helst grund til at føle dig truffet
Jeg begynder at føle at der er ged i kommunikationen her - for lige
gyldigt hvor grundigt jeg prøver at udtrykke hvad jeg mener, så forstår
du mig på en anden måde - der bestemt slet ikke var meningen.
Det er det med ulempen med at udtrykke sig på skrift igen, tror jeg -
det er så nemt at tale forbi hinanden. Og så er dette her en af de tråde
der bliver så lange, at man næsten har glemt hvad den startede med

Jeg pointerer endnu engang at jeg anser bestemt dig og andre som dig for
gode og ansvarlige katteejere - men at _alle_ ikke er det.

Fra : Jynis

Dato : 07-08-03 06:37

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gode og ansvarlige katteejere - men at _alle_ ikke er det.
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Kære Ann
Det er slet ikke det du skriver . Jeg forstår det udemærket . Det er mere
generelt, hver gang ordet " huskatte killinger" bliver nævnt , kommer der
altid noget negativt brok om overskuds katte , De er bare ikke mere overskud
end rasekatte killinger. Der er det bare helt iorden, for avlere har en
plan.Sådan er det bare ikke altid.Alle kan ikke køres over samme tråd. Der
er også mange landmænd der er er gland for deres katte, de passer godt på
dem ,for uden dem ville de blive oversvømmet med mus og rotter.
I nutidens Danmark , køber de fleste landmænd kattemad til deres katte , jeg
har faktisk flere af dem i mit kundekartotek. Det kan godt være de skyder en
syg kat i stedet for at bruge dyrlægen, men de skyder jo også deres syge og
tilskade kommende kør og grise. Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-08-03 07:49

Jytte skrev
<" huskatte killinger" bliver nævnt , kommer der
altid noget negativt brok om overskuds katte , De er bare ikke mere overskud
end rasekatte killinger. >

Der bliver i DK aflivet 2500-3000 huskatte
hvert år, og jeg er helt sikker på at hvis der blev
aflivet lige så mange racekatte, så ville dyrlæger
og Felis Danica omgående råbe meget højt.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Jynis

Dato : 07-08-03 11:59

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Når der bliver aflivet så mange huskatte om året , kan det også være et
udtryk for at der er så mange flere der har og holder af deres hus katte.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Line Blom

Dato : 07-08-03 12:19

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jytte Petersen.
> http://hegnoggrovvare.dk
>

> Øhh ja og det er så derfor de bliver aflivet! Hvis folk generelt var
ansvarsbevidste havde dyrlægerne måske heller ikke følt sig nødsaget til at
tilbyde gratis aflivning af kattekillinger så længe de er under en uge
gamle, det ville jo slet ikke være nødvendigt hvis tingene forholdt sig som
du siger!
Iøvrigt forstår jeg slet ikke hvorfor du hidser dig sådan op over hele
huskatte/racekatte debatten! i langt de fleste tilfælde er det jo ikke
racekatte ejerne der ser ned på huskatten, men huskatteejere der behandler
huskatten som værende mindre værd. Heraf udtrykket "det er jo bare en
huskat". Iøvrigt har jeg intet sted set nogen sige at huskatten var mindre
værd, det eneste der bliver sagt er at der findes langt flere huskatteejere
der slet ikke burde have kat end der findes racekatteejere, netop på grund
af den*mindre* prisforskel og opdrætternes store viden og hengivenhed til
deres race!

Mvh Line og husmisserne der overhovedet ikke føler sig stødt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-08-03 12:23

Jytte skrev
<Når der bliver aflivet så mange huskatte om året , kan det også være et
udtryk for at der er så mange flere der har og holder af deres hus katte >

Hej Jytte

Den må jeg nok have skåret ud i pap at
flere tusind huskattes død hvert år, kan være et udtryk for at mange holder
af dem ??

At flere tusind huskatte aflives hvert år, kan jeg
kun tolke som om at der _er/fødes_ for mange huskatte og for _få_ der
bekymre sig om det, desværre.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Jynis

Dato : 07-08-03 13:19

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

I forhold til hvor mange katte der er i Danmark , er det vel ikke så mange .
Jeg har 4 . Min ene nabo har 4, næste nabo har 16 , næste igen har 3 osv.
altså 27 katte ved 4 husstande. Vi er skam glade for katte på vores vej, kun
3 hustande har ikke kat.
Er der egentlig lavet nogen statestik over hvor mange katte der egentlig er
i Danmark. Ligeledes over hvor mange katte der bliver aflivet , jeg tænker
også her på alder og grund osv. Hvordan fordelingen antals mæssig er mellem
de forskellige raser alt incl. er ?
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-08-03 14:32

In <3f31e035$0$5169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> Jynis wrote:
> [...]
> kommer der altid noget negativt brok om overskuds katte , De er bare
> ikke mere overskud end rasekatte killinger.

Okay - det var bare fordi du svarede _mig_ med hele mit indlæg, der var
svar til Karin, citeret over. Mit indlæg startede netop med "Killinger
[...]
så jeg blev er anelse forvirret og troede at du havde misforstået mig .-)

Bortset fra det tror jeg nu stadig at flertallet her mener som jeg - der
er ingen der ser ned på huskatte - som jeg læser det - de ser ned på
ejere der er ligeglade

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-08-03 15:25

Ann Rudbeck <webmaster@FJERNsiamis.com> writes:

> Bortset fra det tror jeg nu stadig at flertallet her mener som jeg - der
> er ingen der ser ned på huskatte - som jeg læser det - de ser ned på
> ejere der er ligeglade

HØRT !!!!
Og som er uimodtagelige for fornuft og gode argumenter...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa