Køresyge
Fra : Louise Viborg

Dato : 05-08-03 16:14

Hej med jer!
Vores lille BlueBell har køresyge. Hver gang vi køre med hende i bil,
kaster hun op og laver i transportkassen. Det er hverken rart for
hende eller os, især ikke når vi skla til at have hende med på
udstillinger rundt om i DK og i udlandet senere. Findes der et middel
mod køresyge? Vores dyrlæge sagde, at han havde nogle beroligende
piller man kan give katten et par timer før hun skal ud og køre, men
hvad synes I om det, når hun skal på udstilling. Er det synd for
hende?
Er der nogen der har erfarnger med katte med køresyge? Hvis der ikke
kan gøres noget, er jeg ret sikker på at hendes udstillingskarriere
bliver meget kort

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 05-08-03 18:00

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har erfarnger med katte med køresyge? Hvis der ikke
> kan gøres noget, er jeg ret sikker på at hendes udstillingskarriere

Hej
Jeg synes ikke at beroligende medicin er løsningen. Min mand, der står ved
dyrlægechecket på nogle udstillinger, har fortalt om en kat der var helt
slap og med "himmelvendte øjne" da den kom ud på dyrlægebordet. Den havde
netop fået sådan en beroligende pille.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Louise Viborg

Dato : 05-08-03 18:35

Hej Vibeke!
Ja, det er jo det jeg helst vil undgå. Så hellere lade hende lbive
hjemme.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Louise Hansen

Dato : 05-08-03 20:38

Hej Louise!

Nu må du ikke hænge mig op på dette, men jeg mener at have hørt, at der
findes et naturmiddel, som kan gives til katten for at modvirke
køresyge. Måske det er noget, dyrlægen ved noget om?

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : nille

Dato : 05-08-03 21:09

Louise Hansen <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f30078805d6a@dk-fritid-dyr-kat.dk...

> Hej Louise!
>
> Nu må du ikke hænge mig op på dette, men jeg mener at have hørt, at der
> findes et naturmiddel, som kan gives til katten for at modvirke
> køresyge.

Ingefær hjælper på mennesker.

Hilsen Nille

Fra : Louise Viborg

Dato : 05-08-03 21:52

Hej Louise!
Ja, det har jeg også fået afvide, så det vil jeg prøve at undersøge
lidt nærmere.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Carina

Dato : 05-08-03 22:44

Jeg har brugt ingefær pulver til min ene hund som også blev køresyg, efter
et par måneder kunne vi holde op med at bruge det, og han er ikke blevet
køresyg senere, nogle gange er det noget som de vokser fra. Han fik det ca.
1/2 time før vi kørte, gemt væk i noget mad, men det vil være nemmere med
ingefærpiller ( hvis der er noget der hedder det.)
/Carina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-08-03 22:58

In article <3f30250c$0$24619$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Carina
<hybrid@*nospam*aussies.dk> wrote:

> men det vil være nemmere med
> ingefærpiller ( hvis der er noget der hedder det.)

Der findes nogle natur piller med ingefær der hedder "Rejsetabs" og som
skulle virke mod køresyge. Den angivne dosering er selvfølgelig til
mennesker, ved ikke hvor meget en kat i givet fald skulle ha' .

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/rejsetabs.htm

Hilsen Ann, der ikke kan tåle ingefær, jeg får sådan en skrækkelig --
kvalme

Fra : Jytte

Dato : 06-08-03 07:15

"Carina" <hybrid@*nospam*aussies.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1/2 time før vi kørte, gemt væk i noget mad, men det vil være nemmere med
> ingefærpiller ( hvis der er noget der hedder det.)

Hej Carina.

Hvor meget ingefærpulver brugte du til din hund og hvor købte du det?
Jeg har en hvalp der også bliver køresyg og det er jo synd for ham.

Hilsen
Jytte

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-08-03 07:39

Hej Louise

Jeg kiggede lidt i bøgerne for at se om jeg kunne finde "noget"

Blåbærhave i Nyborg forhandler forskellige
naturpræparater til dyr tlf. 65 36 12 85

Dyrlæge Lisbeth Høegh laver en serie der hedder
Natura Vet tlf 47 38 07 37.

Wolle's nr 703 skulle bl.a være mod køresyge,
tlf 46 40 28 67

Jeg håber at du kan finde noget der kan hjælpe.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Louise Viborg

Dato : 06-08-03 19:18

Hej Marianne!
Tak skal du ha! Jeg vil prøve at ringe til dem i Nyborg og høre omd e
har noget

Knus, Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 06-08-03 15:17

Louise Viborg wrote:
> [...]
> Er der nogen der har erfarnger med katte med køresyge? Hvis der ikke
> kan gøres noget, er jeg ret sikker på at hendes udstillingskarriere

Hej Louise

Min dyrlæge anbefaler Baldrian tabletter - blot et par stykker - det skulle
efter sigende hjælpe mange katte - jeg har dog ikke selv prøvet det...
--
Hilsen Pia

www.pitho.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-08-03 20:56

On 05/08/03 17:14, in article i6iviv4bjud8au9s7anll4op3tn772rp95@4ax.com,
"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote:

> [...]
> piller man kan give katten et par timer før hun skal ud og køre, men
> hvad synes I om det, når hun skal på udstilling. Er det synd for

Beroligende piller til katte, som skal udstilles, er noget skidt, da
pillerne virker i ca 24 timer.

Jeg har også haft en kat, der kastede op ved kørsel (om det var pga køresyge
eller i protest, ved jeg ikke) - det endte med, at jeg tog maden fra ham
(han havde mad stående fremme altid), ca 12 timer før vi skulle køre, så
mavesækken var tom, når vi skulle køre.

Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-08-03 06:42

Hej Camilla!
Ja, det er da også en mulighed.

Fra : Pia J

Dato : 07-08-03 06:56

Hvor i bilen sidder hun? Min ene hvalp blev køresyg bagi, men ikke foran....
Bevægelserne er vist anderledes bagi.

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-08-03 17:42

Hej Pia!
Hun sidder i en transportkasse (selvfølgelig ) på bagsædet.

Fra : Pia J

Dato : 07-08-03 18:00

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> Hej Pia!
> Hun sidder i en transportkasse (selvfølgelig ) på bagsædet.

Jamen så prøv foran forsædet! Bare en lille tur på 5 minutter en gang
imellem.

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-08-03 18:04

Hej Pia!
Ja, det vil vi da prøve Jeg vil jo helst undgå at skulle give
hende piller.