loving hands
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-08-03 22:43

Loving Hands
By Deana Latta-Poole

I had a name, and a family. I was a beautiful strawberry and white
coloured male cat. I was never neutered, and as a result, always
wanting out to do what nature called me to do. I never meant to get
hit by that car, but I was young, and really didn't know any better. I
will never get the chance to know any better...

The impact of the car had me unconscious, lying helpless in the middle
of the road. Cars just kept passing me by, until finally a gentleman
in a van stopped to move my still form from the road. To allow me a
little dignity. The man had tears in his eyes as he moved me off to
the side of the road. The man was then amazed to discover that I was
still alive. I could see he was puzzled as to what to do next. He sat
stroking me for a few moments before he picked me up and carried me
into the warmth of his van.

A few minutes later I am carried into the mans home where his wife and
daughter are. The wife runs to get blankets and towels. Then I am
placed on the table upon a pillow and covered. This is not my home and
these are not my people. The woman places a warm water bottle next to
my body. It feels good and she begins to rub and stroke my fur. I am
in another place and what little strength I summon - causes me to purr
incessantly. The woman is reduced to tears and quiet sobs as she rubs
and strokes me. The little girl is gently mopping my face with a
towel. She says if she wants to be a vet when she grows up, she must
get used to sights such as this. I'm afraid she's right.

I have other visitors - feline. They come upon the woman's lap to
sniff me. One takes a very long time and even licks my brow. I can
sense her sadness. She stays with the family as they care for me.

Alas, I am mortally injured, but these people have made me so
comfortable, I am still purring as I lapse into a coma. My time on
this earth will not be long now. I know I am not alone. I am safe and
warm, and loved... The loving hands continue stroking me long after I
have expired...

A message to all cat owners; Please have your cats spayed or
neutered. If you must allow us outdoors - accompany us on a leash. Or,
consider having us become indoor cats. We may not like this at first,
but we will adjust to this, (appreciate it even) and live longer,
healthier lives as a result.

Ikke ment som et indlæg i forbindelse med den ret lange tråd om
neutralisering men en lille historie jeg fandt i dag i en anden
forbindelse...

Skal lige nævne at jeg er en snob, for mig er det langt vigtigere at
min kat får det bedste foder + lidt guf, kan komme til dyrlægen hvis
nødvendigt, har det så godt hos lige præcis mig, at den ikke ville
flytte ej heller selvom den fik et andet godt tilbud... End at jeg har
dyre møbler, den sidste nye cd osv....

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 04-08-03 22:51

---- snip snip ------

snøft ... Det var en kær lille historie, som giver eftertanke ..

Hilsen Pia og misserne ..

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Louise Hansen

Dato : 04-08-03 23:12

Hej Henrik, Anastacia og Melissa!

Sød lille historie - den giver da bestemt stof til eftertanke!
Og personligt synes jeg bestemt ikke, at du lyder som en "snob", men
snarere som en samvittighedsfuld og ansvarsbevidst katteejer, der tager
god vare på sine firbenede venner!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-08-03 06:10

Hej Henrik

Smukt...........men jeg hader at tude i morgenkaffen,

Jeg melder mig glad og gerne i den "snobbe-klub"
mit hjem vil aldrig kvalificere sig til "Bo Bedre"
tilgengæld har kattene sagt at jeg må blive her så
længe jeg opfører mig ordentligt.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 05-08-03 08:13

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats
Må jeg også være med i "snobbe-klubben" ?
En gang havde jeg nogle pæne plys-møbler i mit hjem, men efter katte,
kaniner og nu til sidst chinchillaer, kan jeg ikke rigtig kalde dem for
plys-møbler længere

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia J

Dato : 05-08-03 08:17

"Hrönn Samsonardóttir" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> wrote in message

kan jeg ikke rigtig kalde dem for
> plys-møbler længere

Hvorfor ikke, er de da ikke fyldt med pels?

:Pia

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 05-08-03 08:35

> kan jeg ikke rigtig kalde dem for
>
> Hvorfor ikke, er de da ikke fyldt med pels?
>
> :Pia

Hehe, jo det kan man da godt sige, men det oprindelige "plys" er slidt,
gnavet og kradset væk.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 05-08-03 09:52

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Hvorfor ikke, er de da ikke fyldt med pels?

Hæhæhæ, lige min tanke
Mine møbler blev købt som kortluvede, men jeg synes at de bliver mere
og mere plyssede

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Kate

Dato : 05-08-03 09:50

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> wrote in

> Jeg melder mig glad og gerne i den "snobbe-klub"
> mit hjem vil aldrig kvalificere sig til "Bo Bedre"
> tilgengæld har kattene sagt at jeg må blive her så
> længe jeg opfører mig ordentligt.

Heller ikke mit hjem, men jeg har jo også en kanin som hjælper til med
ødelæggelsen

Lante siger at jeg må være her så længe han bliver nusset til han ikke
gider mere

Fra : Ann *DagensDyr.dk*

Dato : 05-08-03 09:54

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Heller ikke mit hjem, men jeg har jo også en kanin som hjælper til med
> ødelæggelsen

Ja, nu kører jeg altså den her tråd helt af sporet *G*
Kate, hvordan gik det egentlig med din kanin og de nye sofaer, er du blevet
tilgivet ?? *G*

Ann

--
www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !

Fra : Kate

Dato : 05-08-03 10:04

"Ann *DagensDyr.dk*" <ann@FJERNDETTEdagensdyr.dk> wrote in

> Kate, hvordan gik det egentlig med din kanin og de nye sofaer, er
> du blevet tilgivet ?? *G*

Hæhæ, jo, men nu har jeg flyttet lidt på hans bur, så nu er han sur
igen Han straffer mig ved at tømme minimum en kattebakke om dagen,
så jeg keder mig skam ikke
Iøvrigt har han prøvesmagt dem, det var vi heller ikke enige om

Fra : Ann *DagensDyr.dk*

Dato : 05-08-03 10:13

> [...]
> så jeg keder mig skam ikke
> Iøvrigt har han prøvesmagt dem, det var vi heller ikke enige om

Jeg synes altså er det er lidt sjovt at en kanin kan blive så arrig *G*
Så kan det måske lære dig _ikke_ at pille ved HANS sofa og HANS bur *G*

Mange hilsner fra Ann

--
www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !

Fra : Kate

Dato : 05-08-03 10:20

> Så kan det måske lære dig _ikke_ at pille ved HANS sofa og HANS
> bur *G*

Hahahaha. Ja, nu er der heller ikke flere planer om at flytte rundt i
den nærmeste fremtid.
Fordelen ved alt dette er at han da har været så tilpas nysgerrig at
han er kommet oftere frem fra under sofaen end han plejer og defor er
blevet nusset mere end han plejer Godt nok blev han rigtigt sur
over at jeg redte ham forleden aften, så da gemte han sig under
brusekabinen i ca. 2 timer

Fra : Ann *DagensDyr.dk*

Dato : 05-08-03 10:27

> [...]
> blevet nusset mere end han plejer Godt nok blev han rigtigt sur
> over at jeg redte ham forleden aften, så da gemte han sig under

Du er da også en ualmindelig ondskabsfuld madmor *LOL*
Vores egen Kløver er blevet noget mere omgængelig efter at han er
flyttet i et andet rum end "damen", han er meget mere tryg,
men kæleri det _gider_ han altså bare ikke...

Ann

--
www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !

Fra : Ann *DagensDyr.dk*

Dato : 05-08-03 09:40

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://misbamsen.dk udskift ".invalid" med ".dk" ved privat svar
> brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Hej Henrik.

Jeg synes altså ikke at du kan være bekendt at få mig til at sidde her og
tude *G*
Hvis det er i orden med dig, vil jeg meget gerne også lægge historien
op i Dagens Dyr's Forum, for jeg synes at så mange som muligt skal læse den,
og forhåbentlig lære af den.

Hmmmm... forstår altså ikke hvorfor du mener at det er snobbet,
at tage sig så godt af sine dyr som overhovedet muligt,
i så fald er jeg også en snob, for her er pengene små,
men vores dyr bliver passet og plejet efter alle kunstens regler!
Og hvis man ikke er parat til det, så bør man slet ikke have dyr.

Godt indlæg, Henrik !

Mange hilsner fra Ann

--
www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !

Fra : Louise Hansen

Dato : 05-08-03 09:58

> i så fald er jeg også en snob, for her er pengene små,
> men vores dyr bliver passet og plejet efter alle kunstens regler!
> Og hvis man ikke er parat til det, så bør man slet ikke have dyr.

Enig, enig! Og så kan jeg iøvrigt også godt melde mig ind i
snob-klubben, for også her er det kattene først og menneskene bagefter!

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-08-03 17:32

"Ann *DagensDyr.dk*" <ann@FJERNDETTEdagensdyr.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Ann

> Jeg synes altså ikke at du kan være bekendt at få mig til at sidde her og
> tude *G*

Øhm undskyld advarslen skulle nok have været anført i headeren..;-/
Men jeg syntes lige at den passede ret godt, på
inde/ude-problematikken ligesom den også fint rammer årsagen til at
ikke avlskatte skal/bør neutraliseres... Og så kunne jeg ligesom ikke
nære mig for at bringe den...*G*

> Hvis det er i orden med dig, vil jeg meget gerne også lægge historien
> op i Dagens Dyr's Forum, for jeg synes at så mange som muligt skal læse den,
> og forhåbentlig lære af den.

Joe jeg har ikke noget problem med det, og jeg tænker at forfatteren
heller ikke har, forudsat at navnet bringes med. Indrømmet fandt jeg
den på nettet, sammen med en del andre af samme type...

> [...]
> men vores dyr bliver passet og plejet efter alle kunstens regler!
> Og hvis man ikke er parat til det, så bør man slet ikke have dyr.

Det var hele den tråd med racekatte snobberi, lad mig bare anføre at
den har været oppe så mange gange før siden starten af denne ng...
Og så bor jeg jo sammen med en Maine Coon Dame nu fordi jeg er en
heldig mand
Melissa min første kat var et huskattekryds mellem (tror jeg) en
perser og en Norsk skovkat og ingen hverken her eller andre steder har
vist været i tvivl om at hun var elsket og det uanset at hun ikke
havde stamtavle... Anastacia har en stamtavle men ingen bør være i
tvivl om at det er hende og ikke hendes stamtavle som gjorde udslaget
- nok en gang er et menneske blevet adopteret af en kat..*GG*

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 05-08-03 23:26

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse
> Loving Hands
> By Deana Latta-Poole
(snip et vidunderligt og sørgeligt digt)

*hulk hulk snøft snøft*
Det er lige præcis derfor jeg har indekatte. Jeg kan simpelthen ikke bære
tanken om at miste Gizmo, Freya eller Devi før deres tid på denne måde - og
endnu værre - aldrig vide hvilken skæbne der havde mødt dem. Og det er lige
præcis derfor at, når jeg engang (forhåbentlig snart) får et hjem med en
have, så vil jeg stadig have indekatte - nu med udgangstilladelse til
løbegård

Tak for digtet Henrik, der er altså ikke noget som en god tudetur til at
sætte gang i systemet. Måske engang jeg får mod nok til at fortælle jer om
mit barndomstraume der drejede sig om en lille killing.

> [...]
> nødvendigt, har det så godt hos lige præcis mig, at den ikke ville
> flytte ej heller selvom den fik et andet godt tilbud... End at jeg har

Jeg melder mig straks under disse snobfaner - her vil jeg befinde mig godt.
Der er vist ingen i min omgangskreds der er i tvivl om, hvem der har det
bedst hjemme hos mig og sådan skal det også være. At jeg så godt kan lide at
mit hjem ser godt ud, det er så en helt anden sag. Heldigvis består
inventaret da stadig af møbler fra barndomsværelset, lavprisreoler fra det
nærmeste byggemarked og arvestykker fra familien der ikke er penge værd, men
er meget anvendelige i hverdagen. Måske jeg er heldig at når pengene til
drømmemøblementet dukker op - så er Devi også kommet sig over de værste
lømmeltendenser.

Mvh Tina (der i går - med brormands hjælp - samlede et gulv-til-loft miljø
på 30 minutter - og seriøst trængte til frisk luft bagefter) - og tre misser
(der har taget deres nye legetøj i besiddelse - omend papkassen miljøet kom
i er meget mere spændende.)

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-08-03 13:03

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> writes:

> [...]
> (der har taget deres nye legetøj i besiddelse - omend papkassen miljøet kom

WOW det var hurtigt
Joe det var den også her, vanvittig spændende men den var lige for
stor til at have stående, men til gengæld kunne der være en masse
æsker mm fra div spil osv jeg har erhvervet mig gennem tiden og så
kunne det hele jo komme ned i kælderen ;-D

Og så er det bestemt ikke en slem investering når man ser hvor megen
glæde sådan et miljø kan skabe hos de kære mitter