Frikadellens flugt over plankeværket...
Fra : Ann K

Dato : 04-08-03 08:34

.... eller hvordan forcerer man et 2.10 m højt hegn afsluttet med 0.80 m
skråtstillet i en vinkel på ca 50 grader, løsthængende volieretråd.

Fine billeder af min udbryderkonge Tjalfe i fuld gang med at flygte fra
løbegården *suk*

Men nu har vi yderligere sat et lige stykke ned fra det skrå... og dét kan
han (indtil videre) ikke smutte forbi....

Mvh Ann

Fra : Kate

Dato : 04-08-03 08:50

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in

> Fine billeder af min udbryderkonge Tjalfe i fuld gang med at
> flygte fra løbegården *suk*

Hold da op, han er godt nok stædig, den gode Tjalfe

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann K

Dato : 04-08-03 09:01

Hej Kate.

>Hold da op, han er godt nok stædig, den gode Tjalfe

<> Hi - husk nu på... han har jo et efternavn... Tjalfe SAGAssøn

Mvh Ann

Fra : H.O.T

Dato : 04-08-03 10:22

Sikke dog et smil han kommer med, da han er kommet over...........*s*

Henrik

ps. er sikker på, at når kattene sover, så udtænker de nye former for
problemer, til deres ejere...

Fra : Ragna

Dato : 04-08-03 11:03

Man må godt nok sige, at hans målbevidsthed er imponerende!
Hans navn burde være Tjalfe Houdini Sagassøn.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Steffler

Dato : 04-08-03 11:31

Ann K wrote:
> [...]
>
> Men nu har vi yderligere sat et lige stykke ned fra det skrå... og
> dét kan han (indtil videre) ikke smutte forbi....

Wow... Det er vist det der på usa'sk hedder "Determination"

Godt gået Tjalfe !

/S

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 04-08-03 21:30

Hej Ann.
Hvorfor sætter du ikke strøm i toppen i stedet? Det er da mere diskret end
en masse løsthængende net.

Mvh. Else, der nu har en halvt færdig løbegård i baghaven (det er da bedre
end ingenting *S*)

Fra : Ann K

Dato : 04-08-03 22:32

Hej Else.
Man kan jo ikke se det på billederne... men egentlig består løbegården af
vores lille gårdhave, som på de tre sider er faste vægge fra hus, udestue og
annekset... kun "ydervæggen" er lavet af net, sat op på en ramme af stolper
og lægter... denne ydervæg er kun 4 meter lang - og derfor mener vi at et
strømanlæg vil være lige voldsomt nok

Dertil kommer at jeg ville være hundehamrende nervøs for Tjalfes reaktion,
når han - hængende med ryggen nedad flere meter over jorden (fliser!) - får
et elektrisk stød!

Mvh Ann - der nu *håber* at det japanske kirsebærtræ i forhaven virkelig er
dødt... så skal der laves en endnu større løbegård der

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 04-08-03 21:45

> [...]
> skråtstillet i en vinkel på ca 50 grader, løsthængende volieretråd.
>
> Fine billeder af min udbryderkonge Tjalfe i fuld gang med at flygte fra

Fniiis, herlige, herlige billeder.
Men altså, Ann...med risiko for at lyde bedrevidende eller gammelklog, så er
volierenet altså heller ikke "floppy" nok til udhæng, uanset hvor løst, man
sætter det. Til gengæld indrømmer jeg, at det ser pænere ud end vores
slaskede udhæng af kyllingetråd (som godt nok ikke er blevet forceret...)
*G*

MVH Mette (og Kina, der fanger sommerfugle ved at kravle i nettet, dvs. hun
hopper op og så sidder hun ellers der og ligner en ikke ukendt rødstribet
tegneseriekat i en netdør

Fra : Ann K

Dato : 04-08-03 22:13

Hej Mette.
Jam'n... vi satte faktisk først kyllingetråd op... det tog Tjalfe 20
sekunder (!) at smutte ud - kyllingetråd er åbenbart lettere at hage sig
fast i?! Og det generede i hvert fald ikke Herren at han hang og dinglede på
livet løs!
Så valgte vi at bruge det pænere volierenet - og gøre vinklen foroven
mindre... Det er de billeder jeg har oploaded... det tog ham ca 2 minutter
at smutte ud!
Nu har vi videreudviklet dette med et lige stykke, der hænger løst ned fra
"det skråtstillede... og indtil nu fungerer det! Tjalfe forsøger som en gal
at regne ud, hvordan han dog kommer under, efter først at have kravlet op -
men indtil videre _kan_ han ikke hitte ud af det Og han har forsøgt
_mange_ gange...
Hvem ved... måske er løbegården endelig blevet Tjalfesikker Selv om den
ikke er så pæn, som man kunne ønske *ss*

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-08-03 22:30

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> writes:

en hel masse snip
> Hvem ved... måske er løbegården endelig blevet Tjalfesikker Selv om den
> ikke er så pæn, som man kunne ønske *ss*

Ustyrligt sjove billeder :lol:

Det er jo lykkedes helt godt for jer, ikke lige hvad vi havde regnet
med dengang ;-/

Hils misserne, vapperne, Jan og selvfølgelig især Saga...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : JensenJS

Dato : 05-08-03 22:40

In article <bgl26o$5jt$1@sunsite.dk>, tsarsSLET@DETTEos.dk says...
> [...]
>
> Men nu har vi yderligere sat et lige stykke ned fra det skrå... og dét kan
> han (indtil videre) ikke smutte forbi....

Han er bare en dygtig misser
Jeg har ikke selv hus men er på udkig Jeg har selv udtænkt en løbegård,
og har hele tiden haft en rigtig god ide hvis jeg selv skal sige det
selvfølgelig.
Jeg planlægger at sætte ruller op for enden af det skrå hegn, rullerne
skal have en diameter der gør at katten ikke kan få rigtig fat 5-6 cm og
overfladen skal være glat, det vil sige at katten ikke kan få ordentlig
fat i rullen som er for glat eller hvis katten får fat i rullen, vil
rullen dreje rundt.

Jeg lægger en lidt dårligt tegnet tegning op på dk.binaer

Mvh JensenJS

Fra : Pia J

Dato : 06-08-03 07:01

> Jeg planlægger at sætte ruller op for enden af det skrå hegn, rullerne
> skal have en diameter der gør at katten ikke kan få rigtig fat 5-6 cm og

SKIDESMART! Hvaffor noen ruller havde du lige tænkt dig at bruge til det?
Altså hvor købe?

:Pia

Fra : JensenJS

Dato : 06-08-03 22:15

In article <3f3099a0$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, ngspam@ofir.dk
says...

> SKIDESMART! Hvaffor noen ruller havde du lige tænkt dig at bruge til det?
> Altså hvor købe?
>
> :Pia

De kan købes hos Byggemarkeder-Elektrikkere og VVS

Brøderne Dahl
http://www.bd.dk/pdf/entrepre/2_07.pdf
Henter en pdf fil (Adobe Acrobat) med
Kabelrør.

PE kabelrør, glatte længder
Rød. I længde á 6 meter, med en muffe.
udv.   indv.   vægt   BD
mm   mm   kg   nr.
40   34,4      19 9561.040
50   44,4   2,5   19 9561.050
63   57,4   2,9   19 9561.063
75   69,4   4,1   19 9561.075
83   77,4      19 9561.083
90   84,4   5,3   19 9561.090
110   104,4   6,8   19 9561.110

Af PEH. Med korrugeret yderside og glat inderside.
Med samlemuffe. I længder à 6 meter.
udv. indv.   BD
mm   mm   nr.
50   42   19 9611.055