Hikkende killing
Fra : Louise Hansen

Dato : 02-08-03 13:06

Hejsa Allesammen!

For en lille måneds tid siden, kunne jeg endelig byde min første Hellig
Birma avlshun velkommen til vores lille hjem. Hun er en
chokoladetabbymasket lille skønhed og absolut noget af det dejligste og
mest charmerende, man kan tænke sig. Men jeg har dog opdaget en sjov
lille "vane" hos hende: Når hun pludselig bliver forskrækket over en
uventet høj lyd eller lignende, så begynder hun at hikke og skal så
helst tages op og trøstes, før det holder op igen. Det virker ikke til
at være et problem for hende, og jeg synes personligt, at det er både
sjovt og lidt sødt, men jeg har dog aldrig tidligere stiftet bekendtskab
med noget lignende og er derfor lidt nysgerrig, om nogle af jer herinde
mon har oplevet det samme eller noget tilsvarende med jeres
killinger/katte?

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 02-08-03 15:46

"Louise Hansen" <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med noget lignende og er derfor lidt nysgerrig, om nogle af jer herinde
> mon har oplevet det samme eller noget tilsvarende med jeres

Hej Louise

Jeg kender noget lignende fra min voksne hankat Gizmo. Han har siden han er
flyttet ind i min lejlighed og er blevet indekat også fået en tendens til at
få hikke. Der er flere forskellige faktorer der kan give ham hikke. Nogle
gange er det hvis han bliver forskrækket - som oftest af tøserne og deres
voldelige leg - så får han hikke der kan kureres ligesom den din killing
får. Han skal bare lige trøstekæles lidt og vide at alting ikke er så slemt.
Men oftest får han hikke når han har slubret vand i en fem minutters tid
eller længere - akkurat ligesom jeg selv gør det. Måske han sluger for meget
luft ligesom mennesker gør i processen. Han har i hvert fald en tendens til
at få hikke af det, og så kommer han altid hen til mig, det er ofte om
aftenen, og så lægger han sig i vindueskarmen lige ved siden af mig indtil
hikken er overstået igen. Og jeg vil give dig ret, det ser altså sjovt ud
når hele katten hopper på grund af et hik - og når der så også kommer en
lille hikke-lyd - ja, så kan jeg altså ikke lade være med at grine lidt -
selvom mors dreng tager sig det meget nært når man griner af ham

Mvh Tina og tre smeltede skumfiduser.

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk