Tegn på blærebetændelse?
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-07-03 11:01

Hejsa

Ja, så er det mig igen, denne gang med et lidt - for mig - uventet
spørgsmål:
Hvordan er det lige man selv kan lægge to og to sammen og regne ud at katten
har en eller anden form for urinvejsinfektion?

Det er Gizmo den er gal med. De sidste tre dage har han lettet blæren tre
forskellige steder i lejligheden - og ingen af dem var desværre i bakken.
Han har gjort sådan før, men det har kun været en enkelt gang, og når jeg så
har tilpasset rengøringen af bakkerne til hans tissetrang så var der ingen
problemer igen. Denne gang er jeg vist ikke så heldig. Bakkerne er
fuldstændigt rengjorte - i går fik de den helt store tur i samme anledning,
men nej, i løbet af morgenen har han fundet hynderne i køkkenvinduet og
tisset på dem. Alle tre gange han har været på gale veje, har det været på
steder hvor han selv eller de andre misser har det rart, en helt ny kurv, en
læderrygsæk som Freya æææælsker og nu så kattechaiselongen i mit vindue. Har
det nogen betydning hvilke steder han vælger? Først troede jeg han var
stresset over al den råben af Devi så i går forsøgte jeg at holde skæld-ud
dosen på et minimum. Bagefter kom jeg til at tænke på at han måske var
utilfreds med at jeg er ved at indarbejde Extreme Classic grus i bakkerne
med Everclean. Men jeg kan altså ikke få det til at passe.
Lyder det som blærebetændelse for jer vil jeg selvfølgelig bestille tid hos
dyrlægen, men hvordan forløber det egentlig. Skal man have en urinprøve
med - kan blive lidt besværligt, da Gizmo kun skal tisse en gang hver 24
timer og jeg er allerede i fuld gang med at suge det på puderne op i
køkkenrulle? Vil dyrlægen kunne se/gøre noget uden sådan en prøve og bare
ved beskrivelsen? Hvad er behandlingen og hvor hurtigt virker den? Og et
sidste spørgsmål - er det sådan noget man kan være uheldig at blive smittet
med på en udstilling eller er det lige så sandsynligt at han bare har fået
det herhjemme? Det skal måske siges at han har været udsat for stress (ny
kat i hjemmet, afskibning til første udstilling osv.), er overgået til nyt f
oder (fra supermarkedsmad til RC Indoor) - og æææælsker at ligge i det åbne
vindue eller foran den tændte ventilator fra tid til anden (træk).

Håber I har nogle gode svar til mig - og ikke mindst til Gizmo.

Varme sommerhilsner fra Tina - og tre slatne firbenede

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-07-03 22:38

Hurraaaaaaa

Jeg er i så godt humør at man skulle tro det var juleaften.

Gizmo har lige tisset en syndflod i kattebakken. Jeg har også været over ham
hele dagen. Da jeg gik i seng i går havde jeg lagt aviser på køkkengulvet i
håb om at han ville vælge dem hvis han besluttede sig for at skulle tisse
udenfor igen. Men da jeg stod op var der ingen svømmepøl nogen steder - ud
over den sø Devi havde lavet i et forsøg på at bade i den fælles vandskål

Stor undren, men beslutsomhed fra min side. Jeg slæbte fluks min bror til
yndlingsdyrehandlen når det angik grus - og voila om de ikke ligefrem havde
tilbud på det gode gamle Everclean som Gizmo åbenbart ikke kan undvære.
Efter et pitstop på McDonalds og enighed om at tyve kilo kattegrus var noget
tungt at slæbe på bestilte vi en taxa til hjemturen (men kun fordi det var
min far - så kører vi billigere )

Vel hjemme igen blev begge bakker tømt for det blandede grus og fyldt godt
op med nyt, rent og duftende Everclean. Og så har jeg ellers bare gået og
ventet siden. På et tidspunkt da han begyndte at knurre når jeg rørte hans
bagende lukkede jeg ham ude i køkkenet med bakkerne og det betød da også at
han kom af med det store han nu skulle af med.

Men det er først lige her for ti minutter siden at han fik tisset af. Så har
han også holdt sig siden tirsdag morgen den spade. Men nu er alt godt igen i
det lille hjem. Gizmo har ingen problemer overhovedet - han er lige blevet
skamrost og fodret med gærtabletter med fiskesmag. Freya er sit sædvanlige
søde væsen som jeg slet ikke kan stå for længere - og Devi? Ja, Devi har jeg
stadig lyst til at kværke fra tid til anden, men sådan er det jo nok at have
en killing i huset. Og det er altså irriterende at jeg ikke kan have min
håndvask i fred om morgenen når jeg vasker hår, fjæs og børster tænder.

Glade aftenhilsner fra Tina og tre veltilpasse misser - der ikke aner at der
i overmorgen ankommer et kæmpe klatremiljø til dem

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-07-03 22:57

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> writes:

> Hurraaaaaaa
>
> Jeg er i så godt humør at man skulle tro det var juleaften.

*G* utroligt både med de misser som er kræsne i begge ender hvis maden
eller gruset ikke passer dem så kan vi andre bare stå der...;-/

> Glade aftenhilsner fra Tina og tre veltilpasse misser - der ikke aner at der
> i overmorgen ankommer et kæmpe klatremiljø til dem

Det bliver da vist "lidt" af en overraskelse så *S* Er det et
likitamiljø de skal have :-?
--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 31-07-03 12:09

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse
> Det bliver da vist "lidt" af en overraskelse så *S* Er det et
> likitamiljø de skal have :-?
> --

Hej Henrik

Ja, det er det da. Jeg kunne ligesom ikke sige nej da min bror tilbød at
låne mig pengene (med 8% rente naturligvis ), så nu har jeg bestilt et
Gigant miljø som forhåbentlig kan hjælpe til med at køre klatretøsen Devi
træt engang imellem. Og så tror jeg at der også lige er en afsats der passer
til Gizmos korpus. Hvad Freya siger til det aner jeg ikke, hun har aldrig
været særlig interesseret i det der med højder, så hendes reaktion er jeg
lidt spændt på. Og så ved jeg da hvad brormand og jeg skal bruge fredagen
til - gad vide hvor lang tid det vil tage to førstegangsbyggere at samle et
gulv til loft miljø

Mvh Tina og misserne

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-07-03 14:44

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> writes:

> Hej Henrik

Hej Tina

> [...]
> til - gad vide hvor lang tid det vil tage to førstegangsbyggere at samle et

Ok, det skal de nok blive glade for selvom det måske kan tage lidt
tilvænningstid *S*
Men har du fået ommodeleret det så der er en hængekøje i stedet for en
hylde med rør under..:-?

Jeg købte selv et gigant til Melissa da hun fyldte 13 og hun blev da
glad for det *efter nogle måneder* og det tog vist et par timer at
samle fordi jeg fik samlet det forkert første gang og havde en del mas
med at finde hullet i kanten til den runde hylde. Det sidder ca så det
passer med kanten af stolpen til kanten af hylden
I skal bruge en svensknøgle også foruden den unbraconøgle som følger
med. Og husk at den ene spændeskive skal sidde mellem den øverste
møtrik og loftpladen, så i spænder spændeskiven mod pladen med
møtrikken, så skal det efterspændes jævnligt afhængig af hvor meget
gang der er i kattene når de er i det..

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 01-08-03 19:23

> [...]
> tilvænningstid *S*
> Men har du fået ommodeleret det så der er en hængekøje i stedet for en

Nej, jeg besluttede mig for at starte med standardmodellen - så kan jeg jo
altid selv købe eller ønske mig nye moduler efterhånden som der bliver penge
til det.

> [...]
> møtrik og loftpladen, så i spænder spændeskiven mod pladen med
> møtrikken, så skal det efterspændes jævnligt afhængig af hvor meget

Svensknøglen er anskaffet, så tak for det gode råd - og jeg tror vi kommer
til at kigge en ekstra gang eller to på din vejledning når vi kommer i gang
med samleriet.

Hvor stor en kasse sendes sådan et Gigantmiljø egentlig i, er den meget
uhåndterlig og hvad vejer den? For jeg kom jo selvfølgelig lige hjem i dag
til at se postbilen køre så nu skal jeg ene mand hente pakken på posthuset,
slæbe den hjem (heldigvis kun 300 meter) og op af diverse trapper. Brækker
jeg armene på det foretagende - skulle jeg måske hellere vente til mandag
hvor jeg kan få en chauffør/hjælper på eller kan det lade sig gøre?

Mvh Tina og misserne

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-08-03 00:50

> [...]

> altid selv købe eller ønske mig nye moduler efterhånden som der bliver penge

Ok, jeg fik hængekøjen i stedet for røret Melissa var ret ligeglad men
Anastacia er helt vild med dem *S*

> Svensknøglen er anskaffet, så tak for det gode råd - og jeg tror vi kommer
> til at kigge en ekstra gang eller to på din vejledning når vi kommer i gang
> med samleriet.

Skulle måske lige nævne at den anden spændeskive skal være ned mod hulen..

> [...]
> jeg armene på det foretagende - skulle jeg måske hellere vente til mandag
> hvor jeg kan få en chauffør/hjælper på eller kan det lade sig gøre?

Den er bare stor !!! så hut jeg visker et nr større end en flyttekasse
og du kommer ikke selv gennem døre mm, uden at have nogen til at holde
for dig. Men om den er tung tjae, den vejer til så jeg ville nok
foreslå at du får nogen til at hjælpe dig Men du behøver ikke
nødvendigvis en bil for 300 m for så vil der være mere bøvl ved at få
den ind/ud af bilen end ved at slæbe den....*S*

Fra : Denise

Dato : 31-07-03 08:13

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote in message
> [...]
der
> i overmorgen ankommer et kæmpe klatremiljø til dem

Hej Tina
Jeg forstår fuldt ud din glæde, ville have det nøjagtigt sådan selv
Men kan ikke lade være med at tænke på andre, der ikke har katte og ikke
forstår os kattemennesker, de må synes vi er dybt åndsvage, når vi kan falde
i svime over noget sådan, hihi ))
Hilsen Denise