Kan katte klatre!
Fra : Rusaas

Dato : 28-07-03 21:17

Hej alle,
Håber på lidt hjælp. Jeg er rigtig godt træt af at mine to katte ikke endnu
har forstået at de ikke må passere skel - ignorante dyr !
Jeg vil derfor have sat et hegn op, jeg har søgt på nettet og læst i denne
gruppe. De fleste løsninger er noget med et net - øv. Jeg har set den ene af
mine katte klatre fint op af et hegn hvor brædderne var vandrette så det er
nok ikke en god løsning. Men kan en kat klatre op af et hegn (f.eks. 1,80m)
hvor brædderne vender lodret?
Ingen af mine katte (Perser og Ragdoll) er de store klatrekatte ifølge
diverse kattebøger (Det har perseren dog ikke læst :(((
Jeg har meget svært ved at forestille mig at de skulle kunne kravle over et
sådan hegn men vil gerne høre om der er andre meninger.
På forhånd tak

Fra : Jynis

Dato : 29-07-03 07:24

"Rusaas" <rusaasREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> sådan hegn men vil gerne høre om der er andre meninger.

Jeg ved ikke om dine katte kan klatre op af et sådan hegn, men mine kan
springe meget højt og sikkert også forsere et hegn på 1,80 m af vandrette
brædder. De sætter bare kløerne godt i. De kan også klatre i hønsenettet
omkring min duevoliere. Du bliver nok nød til at lave dit hegn så det går
skrot ind over det indhegnede arial for oven. Der er sikkert nogle her på
nettet der ved meget mere om dette end jeg.
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Ragna

Dato : 29-07-03 08:52

>Men kan en kat klatre op af et hegn (f.eks. 1,80m)
>hvor brædderne vender lodret?

Det kan de desværre let gøre, så du må nok sætte en eller anden form for
tråd skråt ind over, ligesom Jytte foreslår.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Rusaas

Dato : 29-07-03 09:55

Tak for svarene,
Hvordan gør de det? Jeg har aldrig set det og er lidt nysgerrig, løber de op
af brædderne ved at sætte klørerne i træet?
Jan

Fra : Pia J

Dato : 29-07-03 10:17

"Rusaas" <rusaasREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
op
> af brædderne ved at sætte klørerne i træet?

Det er lige hvad de gør - nøjagtig som de kommer op af en gulvtilloft
klatretræ - det var mine killinger allerede mestre i 12 uger gamle. Nogen
gange kan de ikke komme forbi sure Mivs i den køjen, så bruger de enden af
min reol ved siden af - den er beklædt med malet masonit! Bare man tager
tilløb, kan de næsten springe det meste af vejen

Ude i vores stald klatrer de op af støttebjælkerne og sidder oppe under
loftet.

Du kunne prøve en række tagplader (gennemsigtig plast) som overkant. DEM
kan de ikke klatre på.

Pia

Fra : Pia J

Dato : 29-07-03 10:19

Sikke dog en gang sproglig kludder - jeg tror jeg nøjes med at lave EN ting
ad gangen i dag...

:Pia