ny kat
Fra : Fudge

Dato : 26-07-03 16:19

Hej alle, jeg har lige fået en ny kat til min kæreste, og hun havde en hun
kat i forvejen på ca. et 1år. Så nu har hun fået en han killing og den er
fyldt med energi og er rigtig sød. Men den anden kat den er meget sur den
væser af mig og min kæreste og killingen. Jeg har prøvet at snakke med den
gamle kat mere end den nye kat så den ikke bliver jauloux. men den væser af
mig. skal jeg være mere tålmodig. Der er nemlig gået en dag nu og den er
stadig meget sur. Den lille kat vil gerne snakke med den gamle kat men
bliver smidt væk fra den.

Håber i kan forstå hvad jeg skriver og kan hjælpe mig.

hilsen sebastian fudge

Fra : Niels Peter

Dato : 26-07-03 16:49

Fudge wrote:

> [...]
> den ikke bliver jauloux. men den væser af mig. skal jeg være mere
> tålmodig. Der er nemlig gået en dag nu og den er stadig meget sur.

Ja, du skal være mere tålmodig. Én dag er meget kort tid for katte, der
skal lære hinanden at kende. Det kan godt tage 1-2 uger.
Men når den nye er en killing, skal det nok gå.
Fortsæt med at tage dig meget af den "gamle", også selv om det ser ud
som om den ikke vil have det. Den prøver, om du stadig kan lide den,
selv om den er sur ....

> Den lille kat vil gerne snakke med den gamle kat men bliver smidt væk
> fra den.

Helt normalt. Den gamle vil være sikker på, at den nye har forstået, at
der er nogle grænser, den skal respektere.

> Håber i kan forstå hvad jeg skriver og kan hjælpe mig.

Det skal nok gå; så længe den gamle nøjes med at hvæse, knurre lidt og
måske daske lidt med poten, er det helt normalt. Sådan går det simpelt
hen til, når katte lærer hinanden at kende.

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Fudge