/ Forside / Interesser / Dyr / Heste / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Heste
#NavnPoint
dova 1741
o.v.n. 570
Teil 560
AG112 475
hjr 430
Chamira 426
Nordsted1 405
arne.jako.. 370
Balcanard 350
10  jannie73 328
Hatten flyver :o(
Fra : Nina Svanholm


Dato : 06-08-03 15:58

Hejsa

Nu hvor der er stubmarker, kan Jacques og jeg altså ikke lade være med at
"fyre den af", problemet er bare at min hat ikke bliver hvor den skal. Den
kan ikke fås mindre (jeg har et lille hoved).........ingen dumme komentarer
til den del af det -der er så en snor i som jeg kan trække op under
hagen sådan at den bliver sidende hvis det blæser lidt eller der er bare en
lille smugle fart på, men når vi så sætter turbo på så bliver nærmest kvalt
i snoren, hatten ved jeg jo så godt nok hvor er men det gør faktisk
ondt............jeg har fået sådan et bånd til at klistre på indvendig i
hatten, men det var altså ikke det der skulle til.
Nogen af jer der har det samme problem? -og evt en løsning?

Venlig hilsen Nina Svanholm.







 
 
Liva (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Liva


Dato : 06-08-03 16:27

Man kan få noget tape der klistrer på begge sider.........

Kh
Liva



Jimmie Andersen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Jimmie Andersen


Dato : 06-08-03 16:34

> Man kan få noget tape der klistrer på begge sider.........
>

Evt. noget godt dobbeltklæbene gulvtæppe tape, så falder den ingensteder

Men mon ikke en hagerem var løsningen, en med sådan en dims der passer på
hagen, så man ikke bliver kvalt.



nille (06-08-2003)
Kommentar
Fra : nille


Dato : 06-08-03 17:12


Nina Svanholm <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f311a25$0$97259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Nu hvor der er stubmarker, kan Jacques og jeg altså ikke lade være med at
> "fyre den af", problemet er bare at min hat ikke bliver hvor den skal.
Klip
> Nogen af jer der har det samme problem? -og evt en løsning?

Er det en sikkerhedsridehjelm med trepunktsfæste du bruger ? Hvis ja, skal
den vist justeres lidt bedre. Hvis du bruger en "gammeldags" ridehjelm med
elastik under hagen, skal du bare vide at den ikke er noget særligt værd,
hvis du slår hovedet.
En cykelhjelm kunne måske også være løsningen.

Hilsen Nille




Ole Braad-Sorensen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 06-08-03 17:35

"nille" <nille66@bla.dk> wrote:

>Er det en sikkerhedsridehjelm med trepunktsfæste du bruger ? Hvis ja, skal

Du godeste !!!
Nina bruger da *HAT* !


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

nille (06-08-2003)
Kommentar
Fra : nille


Dato : 06-08-03 17:52


Ole Braad-Sorensen <braadso@soholm.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ofb2jv8s0qtusvtibd2tp2o4ck5d9442l1@4ax.com...
> "nille" <nille66@bla.dk> wrote:
>
> >Er det en sikkerhedsridehjelm med trepunktsfæste du bruger ? Hvis ja,
skal
>
> Du godeste !!!
> Nina bruger da *HAT* !

Åhhhh, så forstår jeg bedre !!!! Hun har måske ikke noget der kan tage
skade, hvis hun falder af ????????????? ))

Hilsen Nille






Nina Svanholm (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 07-08-03 09:09


"nille" <nille66@bla.dk> skrev i en meddelelse
news:bgrbji$hc5$2@sunsite.dk...
>
> Ole Braad-Sorensen <braadso@soholm.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ofb2jv8s0qtusvtibd2tp2o4ck5d9442l1@4ax.com...
> > "nille" <nille66@bla.dk> wrote:
> >
> > >Er det en sikkerhedsridehjelm med trepunktsfæste du bruger ? Hvis ja,
> skal
> >
> > Du godeste !!!
> > Nina bruger da *HAT* !
>
> Åhhhh, så forstår jeg bedre !!!! Hun har måske ikke noget der kan tage
> skade, hvis hun falder af ????????????? ))

Jo, min hat

>
> Hilsen Nille
>
>
>
>
>



Pia J (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 06-08-03 18:08


"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> wrote in message
news:ofb2jv8s0qtusvtibd2tp2o4ck5d9442l1@4ax.com...
> "nille" <nille66@bla.dk> wrote:
>
> >Er det en sikkerhedsridehjelm med trepunktsfæste du bruger ? Hvis ja,
skal
>
> Du godeste !!!
> Nina bruger da *HAT* !
>

Så tag den da af og hæng på hornet, når det blæser. Den beskytter jo ikke
noget alligevel.

:Pia


Nina Svanholm (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 07-08-03 09:10


"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3f313610$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> wrote in message
> news:ofb2jv8s0qtusvtibd2tp2o4ck5d9442l1@4ax.com...
> > "nille" <nille66@bla.dk> wrote:
> >
> > >Er det en sikkerhedsridehjelm med trepunktsfæste du bruger ? Hvis ja,
> skal
> >
> > Du godeste !!!
> > Nina bruger da *HAT* !
> >
>
> Så tag den da af og hæng på hornet, når det blæser. Den beskytter jo ikke
> noget alligevel.

Jo, men jeg ville jo godt ha´ at den blev på hovedet, det ser li´som bedst
ud..........

>
> :Pia
>



Pia J (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 07-08-03 09:57


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote in message
news:3f320cba$0$97237

> Jo, men jeg ville jo godt ha´ at den blev på hovedet, det ser li´som bedst
> ud..........

Nu er jeg ikke særlig forfængelig, og har ikke noget image, så den side af
sagen tænkte jeg ikke lige på!

:Pia



Musen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Musen


Dato : 08-08-03 22:39


> > Så tag den da af og hæng på hornet, når det blæser. Den beskytter jo
ikke
> > noget alligevel.
>
> Jo, men jeg ville jo godt ha´ at den blev på hovedet, det ser li´som bedst
> ud..........
> > :Pia
> >
Har du tænkt over hvordan du ville se ud i kørestol med savlen rendende ud
af mundvigen? Sådan sidder en af mine gamle klassekamerater på 8. år nu,
efter et ræs uden ridehjelm på en stubmark. Nej hun var ikke nogen dårlig
rytter, hesten vred om og styrtede og hun landede med hovedet på den eneste
sten i miles omkreds!!! Men ja hun så da godt ud da hun steg op på hesten
med sine nye ridestøvler og sin Bluehorse kasket

Venlig hilsen Musen
>



Nina Svanholm (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 09-08-03 12:37


"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3f341882$0$5172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har du tænkt over hvordan du ville se ud i kørestol med savlen rendende ud
> af mundvigen? Sådan sidder en af mine gamle klassekamerater på 8. år nu,
> efter et ræs uden ridehjelm på en stubmark. Nej hun var ikke nogen dårlig
> rytter, hesten vred om og styrtede og hun landede med hovedet på den
eneste
> sten i miles omkreds!!! Men ja hun så da godt ud da hun steg op på hesten
> med sine nye ridestøvler og sin Bluehorse kasket
>
> Venlig hilsen Musen

Ærlig talt så var det ikke derfor at jeg sendte mit indlæg herind, jeg må
indrømme at jeg er godt træt af at høre på andre folks formaninger! Jeg vil
dog med det samme give jer ret i at det er farligt og jeg kan ende som en
grønsag...........men det er mit valg! Acepter det ligesom jeg acepterer
andres holdninger til ting. Puha, der fik jeg luft, håber ikke jeg har stødt
nogen

Venlig hilsen Nina Svanholm.






Jon Bendtsen (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 09-08-03 13:05

In article <3f34df65$0$76076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Nina Svanholm wrote:
>
> "Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f341882$0$5172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Har du tænkt over hvordan du ville se ud i kørestol med savlen rendende ud
>> af mundvigen? Sådan sidder en af mine gamle klassekamerater på 8. år nu,
>> efter et ræs uden ridehjelm på en stubmark. Nej hun var ikke nogen dårlig
>> rytter, hesten vred om og styrtede og hun landede med hovedet på den
> eneste
>> sten i miles omkreds!!! Men ja hun så da godt ud da hun steg op på hesten
>> med sine nye ridestøvler og sin Bluehorse kasket
>>
>> Venlig hilsen Musen
>
> Ærlig talt så var det ikke derfor at jeg sendte mit indlæg herind, jeg må
> indrømme at jeg er godt træt af at høre på andre folks formaninger! Jeg vil
> dog med det samme give jer ret i at det er farligt og jeg kan ende som en
> grønsag...........men det er mit valg! Acepter det ligesom jeg acepterer
> andres holdninger til ting. Puha, der fik jeg luft, håber ikke jeg har stødt
> nogen

Det er også fint nok, men problemet er at NÅR du kommer tilskade, så
skal vi andre gå og betale for at du kan blive passet, selvom det var
din egen skyld. Jeg så gerne at vi fik regler lige som i england, hvor
du selv skal betale hvis du kommer til skade og du ikke havde selen på
i bilen.



JonB

Nina Svanholm (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 13-08-03 09:05


"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbj9or5.dtu.bendtsen@brok.diku.dk...

> Det er også fint nok, men problemet er at NÅR du kommer tilskade, så
> skal vi andre gå og betale for at du kan blive passet, selvom det var
> din egen skyld. Jeg så gerne at vi fik regler lige som i england, hvor
> du selv skal betale hvis du kommer til skade og du ikke havde selen på
> i bilen.
>
> JonB

Hvad var det lige i mit indlæg du ikke forstod? Jeg skriver ind for at få et
godt råd, og IKKE for at få den samme smørre som ens mor ville gi´ en!!! Du
bestemmer selv hvad du vælger at gøre med og i dit liv, det samme gør jeg og
det nægter jeg ved gud at skal forsvarre over for andre!
Kom med et godt råd mht hatten, det er det eneste jeg kan bruge til noget.

Venlig hilsen Nina Svanholm.




Malene P (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 09-08-03 13:14


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f34df65$0$76076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ærlig talt så var det ikke derfor at jeg sendte mit indlæg herind, jeg må
> indrømme at jeg er godt træt af at høre på andre folks formaninger!

Betragt "formaningerne" som velmente råd, Nina. Man kunne også råde dig til
at binde hatten fast med masser af snor eller et stort tørklæde (á la Meryl
Streep eller Katherine Hepburn i gamle film). Eller til at lade dig
permanente med små magneter og andre små magneter påklistret hatten
indvendig. Hvad med lim, velcrobånd -eller 75 cm gaffertape? Eller hvad med
at se en gammel cowboyfilm? Her vil du nok se, at løsningen er en
hagerem -og at meget få filmcowboys er blevet "kvalt" i denne. Hvis du kan
skaffe en hageskål fra en gammel styrthjelm, kan du måske fuske dig frem til
en løsning, der ligner den, vi, der rider med hjem reelt anvender -og måske
ikke ser så smarte ud som du.

mvh
Malene P



Nina Svanholm (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 13-08-03 09:09


"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f34e572$0$76152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Betragt "formaningerne" som velmente råd, Nina.

Hvis det var sådan noget jeg søgte, så havde jeg snakket med min mor!

Man kunne også råde dig til
> at binde hatten fast med masser af snor eller et stort tørklæde (á la
Meryl
> Streep eller Katherine Hepburn i gamle film). Eller til at lade dig
> permanente med små magneter og andre små magneter påklistret hatten
> indvendig. Hvad med lim, velcrobånd -eller 75 cm gaffertape?

Hvad skete der lige?! Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige så ti
stille!!!

Eller hvad med
> at se en gammel cowboyfilm? Her vil du nok se, at løsningen er en
> hagerem -og at meget få filmcowboys er blevet "kvalt" i denne.

Jeg havde måske nok regenet med at der var nogle fornuftige mennesker
herinde der kunne komme med nogle råd jeg kunne bruge til
noget -naivt........

Hvis du kan
> skaffe en hageskål fra en gammel styrthjelm, kan du måske fuske dig frem
til
> en løsning, der ligner den, vi, der rider med hjem reelt anvender -og
måske
> ikke ser så smarte ud som du.

Er du altid så negativ? Puha, godt det ikke er mig!

Venlig hilsen Nina Svanholm.





Malene P (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 13-08-03 09:32


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f39f4c6$0$13242$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>

> Er du altid så negativ? Puha, godt det ikke er mig!

Det med hageskålen var faktisk alvorligt ment. Sig mig ER du allerede faldet
af og har slået hovedet?

Malene P



Jon Bendtsen (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 13-08-03 11:08

In article <3f39f740$0$13204$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Malene P wrote:
>
> "Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:3f39f4c6$0$13242$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>
>> Er du altid så negativ? Puha, godt det ikke er mig!
>
> Det med hageskålen var faktisk alvorligt ment. Sig mig ER du allerede faldet
> af og har slået hovedet?

Det lyder ivertfald sådan.




JonB

Nina Svanholm (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 13-08-03 14:19


"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

> > Det med hageskålen var faktisk alvorligt ment. Sig mig ER du allerede
faldet
> > af og har slået hovedet?
>
> Det lyder ivertfald sådan.

Du skal også opføre dig ordentligt! Det er dig der altid er på pletten når
nogen får smidt et indlæg i den forkerte nyhedsgrubbe eller ikke skriver som
du vil have at det skal stå, men nu er det altså dig som svarer i øst når
jeg spørger i vest -hold dig til spørgsmålet, kan du ikke komme med et
fornuftigt svar, så lad være med at skrive ind!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Ps : I øvrigt er det så varmt nu at sveden holder hatten på plads :o/






Jon Bendtsen (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 13-08-03 15:45

In article <3f3a3d4a$0$21579$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Nina Svanholm wrote:
>
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
>
>> > Det med hageskålen var faktisk alvorligt ment. Sig mig ER du allerede
> faldet
>> > af og har slået hovedet?
>>
>> Det lyder ivertfald sådan.
>
> Du skal også opføre dig ordentligt! Det er dig der altid er på pletten når
> nogen får smidt et indlæg i den forkerte nyhedsgrubbe eller ikke skriver som
> du vil have at det skal stå, men nu er det altså dig som svarer i øst når
> jeg spørger i vest -hold dig til spørgsmålet, kan du ikke komme med et
> fornuftigt svar, så lad være med at skrive ind!

Du skriver at hatten flyver af. Jeg kommer med et løsnings forslag
om at du skal begynde at ride med hjælm i stedet, fordi den ikke
flyver af, og desuden beskytter dit hoved hvis du falder af.

Hvis det ikke er en mulig løsning på dit problem, ja så ved jeg
det ikke.


JonB

Nina Svanholm (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 17-08-03 12:59


"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbjkjmr.p6g.bendtsen@brok.diku.dk...

> Du skriver at hatten flyver af. Jeg kommer med et løsnings forslag
> om at du skal begynde at ride med hjælm i stedet, fordi den ikke
> flyver af, og desuden beskytter dit hoved hvis du falder af.
>
> Hvis det ikke er en mulig løsning på dit problem, ja så ved jeg
> det ikke.

Gaaaab, har lige beslutted at jeg heller ikke gider diskutere mere med dig.
Jeg rider med hat og det var den der var problemet, ikke om hvorvidt det er
bedst at ride med hat eller hjelm!

Venlig hilsen Nina Svanholm.



Nina Svanholm (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 13-08-03 14:15


"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f39f740$0$13204$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det med hageskålen var faktisk alvorligt ment.

Så skulle du nøjes med at skrive det der er relevant, ellers tror man jo
bare at alt hvad du skriver er en gang sure opstød!

Sig mig ER du allerede faldet
> af og har slået hovedet?

Opfør dig ordentligt! Hvis folk behandler mig pænt, behandler jeg også dem
pænt!

Venlig hilsen Nina Svanholm.




Malene P (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 13-08-03 18:29


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f3a3d47$0$21579$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Opfør dig ordentligt! Hvis folk behandler mig pænt, behandler jeg også dem
> pænt!

Prøv at holde en pause og kom så tilbage, når du har tænkt dig lidt om og
kan lade være med at fyre galde af, fordi et par stykker af os har prøvet at
være morsomme. Hvem er det egentlig, der er negativ, Nina?

Malene P



Nina Svanholm (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 17-08-03 12:56


"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f3a757c$0$24683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Prøv at holde en pause og kom så tilbage, når du har tænkt dig lidt om og
> kan lade være med at fyre galde af, fordi et par stykker af os har prøvet
at
> være morsomme. Hvem er det egentlig, der er negativ, Nina?
>
> Malene P

Javel mor, jeg skal nok være sød og artig...........så længe du er i
nærheden Og så tror jeg vist at jeg er færdig med at diskutere mere med
dig!

Venlig hilsen Nina Svanholm.




Ole Braad-Sorensen (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 13-08-03 20:01

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Jeg havde måske nok regenet med at der var nogle fornuftige mennesker
>herinde der kunne komme med nogle råd jeg kunne bruge til
>noget -naivt........

Nå! Jeg synes nu nok at den løsning jeg bruger var god nok !


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Nina Svanholm (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 17-08-03 12:27


"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse
news:im2ljvkrukc86lsa8ggaenvnhnnqjnkj8g@4ax.com...
> "Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:
>
> >Jeg havde måske nok regenet med at der var nogle fornuftige mennesker
> >herinde der kunne komme med nogle råd jeg kunne bruge til
> >noget -naivt........
>
> Nå! Jeg synes nu nok at den løsning jeg bruger var god nok !

Hehe, det bliver vist også det næste jeg må prøve..............folk glor
bare så underligt på mig når jeg fortæller dem om det -mærkligt ik´?!

Venlig hilsen Nina Svanholm.





Ole Braad-Sorensen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 17-08-03 15:18

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Hehe, det bliver vist også det næste jeg må prøve..............folk glor
>bare så underligt på mig når jeg fortæller dem om det -mærkligt ik´?!

Det forstår jeg slet ikke... ...her griner de bare højlydt


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Nina Svanholm (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 07-08-03 09:05


"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse
news:ofb2jv8s0qtusvtibd2tp2o4ck5d9442l1@4ax.com...
> "nille" <nille66@bla.dk> wrote:
>
> >Er det en sikkerhedsridehjelm med trepunktsfæste du bruger ? Hvis ja,
skal
>
> Du godeste !!!
> Nina bruger da *HAT* !

Lige præcis..........jeg ejer ikke engang en ridehjelm...........

>
>
> Med venlig hilsen
> Ole Braad-Sørensen
> www.soholm.com



Ole Braad-Sorensen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 06-08-03 17:35

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Nogen af jer der har det samme problem? -og evt en løsning?

Jeg kender problemet, men jeg har aldrig (løgn) haft problemet på en
stubmark med fri højde over hovedet. Mit problem opstår når tøserne
vil ride hatten af den gamle og lokker ham på nye veje hvor de ved at
buske med stor sansynlighed vil stryge hatten af. Det er der altså
ikke meget der kan holde til.

Andet er det når det er under åben himmel det sker, men min hat er en
stetson, som har et billede af en cowboy der giver hesten vand af
hatten. Det gav mig ideen. Jeg fodrer hesten med hatten der bliver
dejlig klistret indvendigt og så sidder den meget bedre fast.

Prøv det...!


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Nina Svanholm (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 07-08-03 09:08


"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse
news:b4b2jvsmt8m9rnli2487pboru3tdr87alt@4ax.com...
> "Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:
>
> >Nogen af jer der har det samme problem? -og evt en løsning?
>
> Jeg kender problemet, men jeg har aldrig (løgn) haft problemet på en
> stubmark med fri højde over hovedet. Mit problem opstår når tøserne
> vil ride hatten af den gamle og lokker ham på nye veje hvor de ved at
> buske med stor sansynlighed vil stryge hatten af. Det er der altså
> ikke meget der kan holde til.
>
> Andet er det når det er under åben himmel det sker, men min hat er en
> stetson, som har et billede af en cowboy der giver hesten vand af
> hatten. Det gav mig ideen. Jeg fodrer hesten med hatten der bliver
> dejlig klistret indvendigt og så sidder den meget bedre fast.
>
> Prøv det...!

Hmm, jo, ja, jeg kan godt se fidusen.........tænker lige lidt over det

>
>
> Med venlig hilsen
> Ole Braad-Sørensen
> www.soholm.com



Jon Bendtsen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 06-08-03 18:12

In article <3f311a25$0$97259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Nina Svanholm wrote:
> Hejsa
>
> Nu hvor der er stubmarker, kan Jacques og jeg altså ikke lade være med at
> "fyre den af", problemet er bare at min hat ikke bliver hvor den skal. Den
> kan ikke fås mindre (jeg har et lille hoved).........ingen dumme komentarer
> til den del af det -der er så en snor i som jeg kan trække op under
> hagen sådan at den bliver sidende hvis det blæser lidt eller der er bare en
> lille smugle fart på, men når vi så sætter turbo på så bliver nærmest kvalt
> i snoren, hatten ved jeg jo så godt nok hvor er men det gør faktisk
> ondt............jeg har fået sådan et bånd til at klistre på indvendig i
> hatten, men det var altså ikke det der skulle til.
> Nogen af jer der har det samme problem? -og evt en løsning?

løsningen er ret nem... rid med en rigtig hjælm, specielt når
du rider så vildt. Hvis du falder af, så kommer du altså slemt
til skade.



JonB

Ole Braad-Sorensen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 06-08-03 19:07

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

>løsningen er ret nem... rid med en rigtig hjælm,

Duer ikke! Man KAN altså ikke blæse af sted på en strandbred med en
hjælm på. Der duer alstså bare ikke )


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Jon Bendtsen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 06-08-03 21:55

In article <usg2jvkdmlnoqimo7frih23sah1pgs5jq3@4ax.com>, Ole Braad-Sorensen wrote:
> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:
>
>>løsningen er ret nem... rid med en rigtig hjælm,
>
> Duer ikke! Man KAN altså ikke blæse af sted på en strandbred med en
> hjælm på. Der duer alstså bare ikke )

Sagtens, det har jeg gjort flere gange.



JonB

Nina Svanholm (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 07-08-03 09:13


"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbj2qpm.4fa.bendtsen@brok.diku.dk...
> In article <usg2jvkdmlnoqimo7frih23sah1pgs5jq3@4ax.com>, Ole
Braad-Sorensen wrote:
> > Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:
> >
> >>løsningen er ret nem... rid med en rigtig hjælm,
> >
> > Duer ikke! Man KAN altså ikke blæse af sted på en strandbred med en
> > hjælm på. Der duer alstså bare ikke )
>
> Sagtens, det har jeg gjort flere gange.

Og hvor meget cowboy er der over dig?-og hesten for den sags skyld?

>
>
>
> JonB



Ole Braad-Sorensen (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 07-08-03 11:08

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Og hvor meget cowboy er der over dig?-og hesten for den sags skyld?

Hesten 50%

Mig, thaeh! Jeg mangler en ko at fange.
I mangel af bedre har jeg brugt Oliver. (Pony).


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Jon Bendtsen (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 07-08-03 11:17

In article <3f320cbc$0$97237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Nina Svanholm wrote:
>
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnbj2qpm.4fa.bendtsen@brok.diku.dk...
>> In article <usg2jvkdmlnoqimo7frih23sah1pgs5jq3@4ax.com>, Ole
> Braad-Sorensen wrote:
>> > Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:
>> >
>> >>løsningen er ret nem... rid med en rigtig hjælm,
>> >
>> > Duer ikke! Man KAN altså ikke blæse af sted på en strandbred med en
>> > hjælm på. Der duer alstså bare ikke )
>>
>> Sagtens, det har jeg gjort flere gange.
>
> Og hvor meget cowboy er der over dig?-og hesten for den sags skyld?

Well, hesten er en knabstrupper, så for en utrænet kunne den gå
for en apalosa ;-P Men mig... nej, jeg vil godt undgå at komme
til skade, så jeg rider med hjælm.



JonB

TøSeN (24-08-2003)
Kommentar
Fra : TøSeN


Dato : 24-08-03 18:58

Nu er det jo ikke sådan at bare fordi du rider dressur/spring, behøver andre
ikke gøre det bare fordi DU mener er det rigtige... Og hvis Nina nu har sagt
at hun skriver herind for at få gode råd behøver du jo ikke blive ved med
dine formaninger!

//Josefine

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbj2qpm.4fa.bendtsen@brok.diku.dk...
> In article <usg2jvkdmlnoqimo7frih23sah1pgs5jq3@4ax.com>, Ole
Braad-Sorensen wrote:
> > Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:
> >
> >>løsningen er ret nem... rid med en rigtig hjælm,
> >
> > Duer ikke! Man KAN altså ikke blæse af sted på en strandbred med en
> > hjælm på. Der duer alstså bare ikke )
>
> Sagtens, det har jeg gjort flere gange.
>
>
>
> JonB



taina (06-08-2003)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 06-08-03 22:05


"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i

> Man KAN altså ikke blæse af sted på en strandbred med en
> hjælm på. Der duer alstså bare ikke )

Jo, det er faktisk set før. Selv om jeg sveder som et svin under hjelmen
(der lugter derefter, nogen der har et godt råd til hvordan man undgår den
lidt smågamle og vamle lugt, der minder lidt om bræk?) så rider jeg altid
med den ude. Og den har forskånet mig for mange ubehagelige møder med
træstammer i pandehøjde.

Indrømmet, der er ikke mange træer på stranden, men der er vel nogen på
vejen dertil - for ikke at tale om ubehageligt hård asfalt/grusvej?

mvh. tina



Jon Bendtsen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 06-08-03 22:18

In article <P3eYa.3263$OG.1250@news.get2net.dk>, taina wrote:
>
> "Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i
>
>> Man KAN altså ikke blæse af sted på en strandbred med en
>> hjælm på. Der duer alstså bare ikke )
>
> Jo, det er faktisk set før. Selv om jeg sveder som et svin under hjelmen
> (der lugter derefter, nogen der har et godt råd til hvordan man undgår den
> lidt smågamle og vamle lugt, der minder lidt om bræk?) så rider jeg altid
> med den ude. Og den har forskånet mig for mange ubehagelige møder med
> træstammer i pandehøjde.

Køb en sports hjælm, de fås med udluftning så de ikke bliver
så ulækre, og visse fås også med noget indmad der kan tages ud
og vaskes.


> Indrømmet, der er ikke mange træer på stranden, men der er vel nogen på
> vejen dertil - for ikke at tale om ubehageligt hård asfalt/grusvej?

Det gør stadig ondt at falde af fra den højde, og der kan være
sten på stranden.



JonB


taina (06-08-2003)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 06-08-03 22:33


"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Køb en sports hjælm, de fås med udluftning så de ikke bliver
> så ulækre, og visse fås også med noget indmad der kan tages ud
> og vaskes.

Jeg tænkte nu mere på en lidt billigere løsning. Hjelmen har kun været af
hesten to gange i et ridehus med blød bund og burde derfor kunne holde mange
år endnu. Og som studerende, såååeeh...

Det med at købe nyt bare fordi tingene lugter lidt må vist vente til jeg er
færdiguddannet og tjener en masse penge - eller til jeg finder en mand med
mange penge

mvh. tina



Jon Bendtsen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 06-08-03 22:35

In article <FueYa.3271$K61.2322@news.get2net.dk>, taina wrote:
>
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
>
> klip
>
>> Køb en sports hjælm, de fås med udluftning så de ikke bliver
>> så ulækre, og visse fås også med noget indmad der kan tages ud
>> og vaskes.
>
> Jeg tænkte nu mere på en lidt billigere løsning. Hjelmen har kun været af
> hesten to gange i et ridehus med blød bund og burde derfor kunne holde mange
> år endnu. Og som studerende, såååeeh...

jeg ville skifte hjælmen 1. gang den blev skadet.


> Det med at købe nyt bare fordi tingene lugter lidt må vist vente til jeg er
> færdiguddannet og tjener en masse penge - eller til jeg finder en mand med
> mange penge

Hvad læser du og hvor henne?
Det med en mand burde da ikke være helt umuligt.




JonB

taina (06-08-2003)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 06-08-03 22:45


"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbj2t4g.56b.bendtsen@brok.diku.dk...


> jeg ville skifte hjælmen 1. gang den blev skadet.

´Hjælmen blev ikke skadet - kun min ryg

> Hvad læser du og hvor henne?
> Det med en mand burde da ikke være helt umuligt.

Går på journalisthøjskolen i Århus - og hvis du kender nogen (husk det med
pengene!!) så bare hit med nummeret...

mvh. tina



Jon Bendtsen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 06-08-03 23:03

In article <oFeYa.3273$i41.1889@news.get2net.dk>, taina wrote:
>
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnbj2t4g.56b.bendtsen@brok.diku.dk...
>
>
>> jeg ville skifte hjælmen 1. gang den blev skadet.
>
> ´Hjælmen blev ikke skadet - kun min ryg

uheldigt uheldigt, slog du dig slemt?


>> Hvad læser du og hvor henne?
>> Det med en mand burde da ikke være helt umuligt.
>
> Går på journalisthøjskolen i Århus - og hvis du kender nogen (husk det med
> pengene!!) så bare hit med nummeret...

århus ligger for langt væk ;-P
Hvilken slags journalist vil du være?



JonB

taina (07-08-2003)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 07-08-03 10:23


"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse


> > ´Hjælmen blev ikke skadet - kun min ryg
>
> uheldigt uheldigt, slog du dig slemt?

Ja, det gjorde jeg faktisk. Der var dømt nul ridning i en uge - jeg kunne
simpelt hen ikke komme op i sadlen. Men det er nu lang tid siden
Nu er jeg flyttet fra hestene og er en ikke-ridende rytter med tre sadler og
tre flyttekasser proppet med heste-ting, som jeg ikke ved, hvor jeg skal
gøre af.

> århus ligger for langt væk ;-P

Nej, Århus ligger lige midt i det hele

> Hvilken slags journalist vil du være?

Jeg vil helst skrive på blad/magasin/avis - eller være
informationsmedarbejder. TV og radio er jeg ikke så glad for - hader at være
for meget "på". Men der er stor arbejdsløshed, så spørgsmålet er, om man har
råd til at være kritisk...

mvh. tina




Jon Bendtsen (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 07-08-03 11:19

In article <_ToYa.30$Ih5.5@news.get2net.dk>, taina wrote:
>
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
>
>
>> > ´Hjælmen blev ikke skadet - kun min ryg
>>
>> uheldigt uheldigt, slog du dig slemt?
>
> Ja, det gjorde jeg faktisk. Der var dømt nul ridning i en uge - jeg kunne
> simpelt hen ikke komme op i sadlen. Men det er nu lang tid siden

ja, det er ikke godt.


> Nu er jeg flyttet fra hestene og er en ikke-ridende rytter med tre sadler og
> tre flyttekasser proppet med heste-ting, som jeg ikke ved, hvor jeg skal
> gøre af.

du skal da bare finde en hest at ride på.


>> århus ligger for langt væk ;-P
>
> Nej, Århus ligger lige midt i det hele

Måske hvis man tæller FÆørerne eller grøn(tuborg)land med til danmark,
ellers er det nok nærmere roskilde der er centrum.


>> Hvilken slags journalist vil du være?
>
> Jeg vil helst skrive på blad/magasin/avis - eller være
> informationsmedarbejder. TV og radio er jeg ikke så glad for - hader at være
> for meget "på". Men der er stor arbejdsløshed, så spørgsmålet er, om man har
> råd til at være kritisk...

okay, du må jo se hvad det bliver til.




JonB

Ole Braad-Sorensen (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 07-08-03 07:56

"taina" <tante-t@get2net.dk> wrote:

>(der lugter derefter, nogen der har et godt råd til hvordan man undgår den
>lidt smågamle og vamle lugt, der minder lidt om bræk?)

Følg et tidligere råd her, hæng den på hornet )
Det hjælper i hvert fald på hatten...!


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

taina (07-08-2003)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 07-08-03 10:12


"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> >(der lugter derefter, nogen der har et godt råd til hvordan man undgår
den
> >lidt smågamle og vamle lugt, der minder lidt om bræk?)
>
> Følg et tidligere råd her, hæng den på hornet )
> Det hjælper i hvert fald på hatten...!

Jeg får straks påsyet et horn på min dressursadel

mvh. tina



Kim (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 07-08-03 10:55

> Følg et tidligere råd her, hæng den på hornet )
Så er det vist tid til et lille sjofert:
DIT horn, eller det på sadlen ???


Mvh, Kim



Ole Braad-Sorensen (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 07-08-03 11:09

"Kim" <No@mail.dk> wrote:

>Så er det vist tid til et lille sjofert:
>DIT horn, eller det på sadlen ???

Begge dele kan udmærket bruges!


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Nina Svanholm (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 07-08-03 09:12


"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbj2dna.154.bendtsen@brok.diku.dk...

> løsningen er ret nem... rid med en rigtig hjælm, specielt når
> du rider så vildt. Hvis du falder af, så kommer du altså slemt
> til skade.
>
>
>
> JonB

Hvor mange cowboys har du set med en ridehjelm på? Det dur bare ikke med den
hjelm, jeg har det bedst med min hat på

Venlig hilsen Nina Svanholm.




Ole Braad-Sorensen (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 07-08-03 11:11

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Hvor mange cowboys har du set med en ridehjelm på? Det dur bare ikke med den
>hjelm, jeg har det bedst med min hat på

Man kan sige meget negativt om en hat, men der ER altså en grund til
at den ser sådan ud som den gør. De eneste der ikke ved det er dem der
ikke har prøvet


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Jon Bendtsen (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 07-08-03 11:16

In article <3f320cbb$0$97237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Nina Svanholm wrote:
>
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnbj2dna.154.bendtsen@brok.diku.dk...
>
>> løsningen er ret nem... rid med en rigtig hjælm, specielt når
>> du rider så vildt. Hvis du falder af, så kommer du altså slemt
>> til skade.
>>
>>
>>
>> JonB
>
> Hvor mange cowboys har du set med en ridehjelm på? Det dur bare ikke med den
> hjelm, jeg har det bedst med min hat på

Hvor meget sjov er der ved at være cowboy i en rullestol ?



JonB

john lundsgaard (07-08-2003)
Kommentar
Fra : john lundsgaard


Dato : 07-08-03 11:56


"Nina Svanholm"

>
> Hvor mange cowboys har du set med en ridehjelm på? Det dur bare ikke med
den
> hjelm, jeg har det bedst med min hat på
>

Hej så er jeg her igen - jeg håber I har savnet mig!!!

Men altså - jeg har samme problem som dig Nina - den skide hat. Den er ikke
til at undvære, men den er bøvlet at holde på på en stubmark.

Har også prøvet med en snor, men det kniber med lufttilførslen når den
alligevel ryger af.

Jeg har løst problemet med sådan en kasket med en rund og stiv skygge. Den
sidder noget bedre fast, og hvisdet alligevel er ved at gå helt galt (gallop
i modvind), så kan den drejes så skyggen sidder i nakken - så ligner jeg
måske en grafittimaler, men va'fa'en.

Og ja jeg ved det ikke er så western stylet, men den er faktisk den jeg
bruger når jeg "bare´" rider rundt derhjemme.

Den der med at fedte hatten til med heste savl for at få den til at klistre
kan måske overvejes (Ole idee!).

Ellers så får man vel på et tidspunkt så mange rynker så man kan skrue den
fast.

Hilsen john
--
Kig ind på
www.sitecenter.dk/highfield-ranch



Ole Braad-Sorensen (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 07-08-03 12:38

"john lundsgaard" <john_lundsgaardXX@ofir.dk> wrote:

>Hej så er jeg her igen - jeg håber I har savnet mig!!!

Velkommen hjem fra de blå bølger. Ja, der har været lidt stille
herinde medens du har været til søs...!

>Jeg har løst problemet med sådan en kasket med en rund og stiv skygge.

Sjovt nok har jeg en ligesådan. Sådan en som alle bondemænd render
rundt med ude i marken
Den er også helt god når man rider gennem buske ...!

>Ellers så får man vel på et tidspunkt så mange rynker så man kan skrue den
>fast.

DET var nok den bedste ide jeg har hørt til dato )


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Kim (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 08-08-03 14:14

> >Ellers så får man vel på et tidspunkt så mange rynker så man kan skrue
den
> >fast.
>
> DET var nok den bedste ide jeg har hørt til dato )

Nå, der var en idé du kunne bruge, Ole )
Tjae..Det varer jo nogen år med os andre
Mvh, Kim



Iben Holst (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Iben Holst


Dato : 14-08-03 11:21

Hej Nina...

Jamen jeg MÅ altså sige det; der er ingen tvivl om at den bedste løsning er
at bruge en rigtig ridehjelm.... Du har meget at miste hvis du lander på
hovedet. Ja, bestemt er valget dit, men hvis du ikke er så heldig at dø af
et styrt, så kan det ende med at du aldrig mere kan bestemme noget selv....
Men jeg kan godt forstå du irriterer dig over at alle blive ved med at tvære
i det!!!

Men når dét er sagt, så synes jeg da også det ser tåbeligt ud at ride med
westernudstyr med en ridehjelm på hovedet i stedet for en sej cowboyhat, men
når jeg selv udstyrer min hest med westernudstyret, så har jeg nu alligevel
altid en ridehjelm på, for jeg tør simpelthen ikke andet. Men jeg er dog
også dobbelmoralsk for når jeg rider på bane, så er jeg slem til at smide
hjelmen og være naiv og tro at det kun er uden for banen det kan gå galt (og
det passer jo ikke!!)

Men for at komme til det egentlige spørgsmål, så vil jeg fortælle, at da min
søn ikke kunne passe sin cykelhjelm fordi den var for stor, gav jeg ham en
kasket på (i starten flere ovenpå hinanden), som jeg klippede skyggen af....
Den /de udlignede jo så den ekstra plads mellem hovedet og hjelm; det må
kunne give samme effekt for dig. Kan du bruge dét råd til noget??

Og så vil jeg stille dig og andre westernryttere et spørgsmål (er ikke selv
westernrytter trods udtstyret); med alt det nødvendige og unødvendige ustyr
man kan få efterhånden, kan det så virkelig passe at der ikke er et klogt
hoved som har fundet ud af at konstruere en cowboyhat med en større
sikkerhed??

Iben

OBS. Håber ikke du opfatter mit indlæg som en trussel - og så husk på at
folk i din nærhed der prøver at overtale dig til at bruge hjelm (og
irriterer dig med det!) blot er bange for at miste dig!! Jeg har selv været
det igennem i flere år, men er først med alderen blevet bevidst om hvor
meget jeg selv kan miste og hvor meget min familie kan miste hvis det skulle
gå galt...



Ole Braad-Sorensen (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 14-08-03 11:44

"Iben Holst" <ria@os.dk> wrote:

>man kan få efterhånden, kan det så virkelig passe at der ikke er et klogt
>hoved som har fundet ud af at konstruere en cowboyhat med en større
>sikkerhed??

Åh, jo! Men der var ingen der købte den, så nu er den taget af
markedet igen


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Iben Holst (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Iben Holst


Dato : 14-08-03 11:43

> Åh, jo! Men der var ingen der købte den, så nu er den taget af
> markedet igen

Det var dog åndsvagt - at ingen købte dem altså (*S*), men den var måske
ikke så god at have på?? - det er jo en forudsætning!

Iben



Jon Bendtsen (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 14-08-03 12:21

In article <3f3b6898$0$21617$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Iben Holst wrote:
>> Åh, jo! Men der var ingen der købte den, så nu er den taget af
>> markedet igen
>
> Det var dog åndsvagt - at ingen købte dem altså (*S*), men den var måske
> ikke så god at have på?? - det er jo en forudsætning!

måske var der en anden grund... nemlig marketing. Jeg har aldrig
nogensinde hørt om en sådan hjælm. Før i dag altså. Det kan være
at den har været for dyr at sælge via almindelige butikker, men
så kunne de måske bruge en postordre hen over internettet.




JonB

Nina Svanholm (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 17-08-03 12:47


"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse
news:dupmjv8h5dc6vcnmmem3ggn0pfqtuin6rf@4ax.com...
> "Iben Holst" <ria@os.dk> wrote:
>
> >man kan få efterhånden, kan det så virkelig passe at der ikke er et klogt
> >hoved som har fundet ud af at konstruere en cowboyhat med en større
> >sikkerhed??
>
> Åh, jo! Men der var ingen der købte den, så nu er den taget af
> markedet igen

Øv, det har været før min tid i westernverdenen..........





Ole Braad-Sorensen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 17-08-03 15:20

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Øv, det har været før min tid i westernverdenen..........

Nej, det er skam sket for nyligt, men fortvivl ikke. Den ver temmelig
grim og hvad ska' du egentlig med sikkerheden? Du falder vel ikke af
sådan hele tiden ?


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Nina Svanholm (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 18-08-03 08:26


"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse >

Nej, det er skam sket for nyligt, men fortvivl ikke. Den ver temmelig
> grim og hvad ska' du egentlig med sikkerheden? Du falder vel ikke af
> sådan hele tiden ?

Nej, jeg skal jo passe på min hat .................og se smart ud
samtidig *G*

Venlig hilsen Nina Svanholm.





Nina Svanholm (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 17-08-03 12:45


"Iben Holst" <ria@os.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3b636c$0$21570$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Nina...
>
> Jamen jeg MÅ altså sige det; der er ingen tvivl om at den bedste løsning
er
> at bruge en rigtig ridehjelm....

Kan kun give dig ret i at det er farligt at ride uden, men det har jeg pt
valgt.

Du har meget at miste hvis du lander på
> hovedet. Ja, bestemt er valget dit, men hvis du ikke er så heldig at dø af
> et styrt, så kan det ende med at du aldrig mere kan bestemme noget
selv....

Ja, livet er farligt, man dør af det.........


> Men jeg kan godt forstå du irriterer dig over at alle blive ved med at
tvære
> i det!!!

Ja, specielt når det overhovedet ikke var det jeg skrev ind for at høre!


> Men når dét er sagt, så synes jeg da også det ser tåbeligt ud at ride med
> westernudstyr med en ridehjelm på hovedet i stedet for en sej cowboyhat,

Jeg rider ikke med hat for at se sej ud, men fordi at det hører til når man
rider western.


> Men for at komme til det egentlige spørgsmål, så vil jeg fortælle, at da
min
> søn ikke kunne passe sin cykelhjelm fordi den var for stor, gav jeg ham en
> kasket på (i starten flere ovenpå hinanden), som jeg klippede skyggen
af....
> Den /de udlignede jo så den ekstra plads mellem hovedet og hjelm; det må
> kunne give samme effekt for dig. Kan du bruge dét råd til noget??

Ja, det var et godt råd, tusind tak. Det vil staks blive
afprøvet..........inden jeg afprøver Oles ellers så glimrende råd

> Og så vil jeg stille dig og andre westernryttere et spørgsmål (er ikke
selv
> westernrytter trods udtstyret); med alt det nødvendige og unødvendige
ustyr
> man kan få efterhånden, kan det så virkelig passe at der ikke er et klogt
> hoved som har fundet ud af at konstruere en cowboyhat med en større
> sikkerhed??

Man kan få en hat til at putte udover ridehjelmen, men så ligner man en
mexikaner har jeg hørt Hvis man kunne få en hat med sikkerhed i ville
jeg naturligvis bruge den.


> OBS. Håber ikke du opfatter mit indlæg som en trussel - og så husk på at
> folk i din nærhed der prøver at overtale dig til at bruge hjelm (og
> irriterer dig med det!) blot er bange for at miste dig!!

Jeg opfatter ikke nogen indlæg som en trusel, jeg har bare et temperemant
der gør at jeg ikke finder mig i at der er en flok mor agtige typer der nok
skal fortælle lille Nina hvad der er bedst for hende, jeg har en mor og det
er nok!


Jeg har selv været
> det igennem i flere år, men er først med alderen blevet bevidst om hvor
> meget jeg selv kan miste og hvor meget min familie kan miste hvis det
skulle
> gå galt...

Jeg har ikke nogen børn og så længe jeg ikke har det så har jeg ikke noget
ansvar over for nogen, jeg har ikke selv valgt at blive født og derfor vil
jeg ha´ lov til at bruge mit liv som jeg vil!

Venlig hilsen Nina Svanholm.





Iben Holst (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Iben Holst


Dato : 18-08-03 10:29

Hej Nina!

> > Men jeg kan godt forstå du irriterer dig over at alle blive ved med at
> > tvære i det!!!
>
> Ja, specielt når det overhovedet ikke var det jeg skrev ind for at høre!

Ja, men det har jeg også selv prøvet flere gange *S*

> > Men når dét er sagt, så synes jeg da også det ser tåbeligt ud at ride
med
> > westernudstyr med en ridehjelm på hovedet i stedet for en sej cowboyhat,
>
> Jeg rider ikke med hat for at se sej ud, men fordi at det hører til når
man
> rider western.

Ja, det gør det!! - det var også hen ad det jeg mente. (synes bare selv det
ser sejt ud når I har dem på!!)

> > Men for at komme til det egentlige spørgsmål, så vil jeg fortælle, at da
> min
> > søn ikke kunne passe sin cykelhjelm fordi den var for stor, gav jeg ham
en
> > kasket på (i starten flere ovenpå hinanden), som jeg klippede skyggen
> af....
> > Den /de udlignede jo så den ekstra plads mellem hovedet og hjelm; det må
> > kunne give samme effekt for dig. Kan du bruge dét råd til noget??
>
> Ja, det var et godt råd, tusind tak. Det vil staks blive
> afprøvet..........inden jeg afprøver Oles ellers så glimrende råd

Godt - så lad mig høre om det virker!

> Man kan få en hat til at putte udover ridehjelmen, men så ligner man en
> mexikaner har jeg hørt

*GGG*

> Jeg opfatter ikke nogen indlæg som en trusel, jeg har bare et temperemant
> der gør at jeg ikke finder mig i at der er en flok mor agtige typer der
nok
> skal fortælle lille Nina hvad der er bedst for hende, jeg har en mor og
det
> er nok!

Uha jeg har nok i at være mor for mine egen børn *S* Mit indlæg var nu ment
mere som oplysende end lige at ville bestemme over dig. Jeg kan netop godt
forstå dig, fordi jeg selv har været sådan mht. brug af ridehjelm engang....
Jeg var faktisk værre!! Du siger at du gerne vil bruge en hat der er
sikkerhed i - jeg ville slet ikke bruge noget!

Iben



skingur (11-09-2003)
Kommentar
Fra : skingur


Dato : 11-09-03 06:34

...til cykelhjelme kan man få extra indlæg i gråt
skum-plast-blødt-agtigt-noget, der klistres på indvendigt, så hjelmen
passer perfekt. Mon ikke det også kan klistres på indvendigt i en
stetson, så den passer bedre?

Jeg rider altid med hjelm, men til vinter har jeg overvejet at bruge den
monsterdyre pelshat fra Fjällr¨ven, jeg kom til at købe sidste
vinter!!!!

mvh Christina

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Nina Svanholm (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 11-09-03 11:55

Nåh ja, det da også rigtigt, har haft lidt svært ved at skaffe nok
kasketter, som jo også skal passe til mit hoved. det må man kunne købe i en
cykkelbutik.

Vil iøvrigt lige tilføje at jeg var ude at ride på en gammel top trænet
springhest den anden dag. Damen der ejer og bor på stedet så helst at jeg
red med hjelm, hvis der nu skulle ske noget (hun rider ikke selv med hjelm)
naturligvis gjorde jeg det, jeg lånte en hjelm min veninde havde fået. Den
var med udluftningshuller og jeg vil bare sige at den var skøn at ride med!
Så hvis jeg skulle begynde at ride med hjelm, så SKAL det være sådan en

God dag til jer alle

Venlig hilsen Nina Svanholm.

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3f600a20$0$48903$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> ..til cykelhjelme kan man få extra indlæg i gråt
> skum-plast-blødt-agtigt-noget, der klistres på indvendigt, så hjelmen
> passer perfekt. Mon ikke det også kan klistres på indvendigt i en
> stetson, så den passer bedre?
>
> Jeg rider altid med hjelm, men til vinter har jeg overvejet at bruge den
> monsterdyre pelshat fra Fjällr¨ven, jeg kom til at købe sidste
> vinter!!!!
>
> mvh Christina
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Trine Stubbe Teglbjæ~ (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 11-09-03 17:04

On Thu, 11 Sep 2003 12:55:02 +0200, "Nina Svanholm"
<ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:


>Vil iøvrigt lige tilføje at jeg var ude at ride på en gammel top trænet
>springhest den anden dag. Damen der ejer og bor på stedet så helst at jeg
>red med hjelm, hvis der nu skulle ske noget (hun rider ikke selv med hjelm)
>naturligvis gjorde jeg det, jeg lånte en hjelm min veninde havde fået. Den
>var med udluftningshuller og jeg vil bare sige at den var skøn at ride med!
>Så hvis jeg skulle begynde at ride med hjelm, så SKAL det være sådan en

   Sådan ville jeg sådan set også anbefale alle at købe hvis
nogen sku spørge mig =) Det er _dejligt_ med noget luft om knolden -
selv om det jo altså ikke betyder at det er slut med at svede ;) I
øvrigt er jeg meget meget glad for min - sådan en kan jo i reglen
spændes ind og ud for at passe over X antal størrelser - smart da jeg
fandt på at gå hen og blive klippet og hovedet skrumpede næsten 2
størrelser ;)


/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408182
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste