De forskellige salgsannoncer m. heste/pony~
Fra : Berit Nielsen

Dato : 30-07-03 05:36

Nu hvor jeg leder efter hest til min datter, er jeg ved at få spat af at
læse flere uduelige salgsannoncer, eller uduelige og halvfuldendte svar fra
sælgere på email.
Men er jeg den eneste der syntes at det er trælst ?
Det er død irreterende at de fleste salgsannoncer mangler oplysninger om
prisen, ja man henvender sig hvis man er interesseret, men til alle 75
annoncer uden pris, Nej.
Skriver man så til sælger på mail, modtager man halve oplysninger som man
ikke kan bruge til noget alligevel, og de spørgsmål man havde stillet, er
næsten ikke besvaret.
Er araberfolk / hestefolk da så dumme til at sælge heste ??
Eller har jeg bare alt for lidt tålmodighed...
Jeg har skrevet og ringet på henad 70 heste nu, og halvdelen viste sig ikke
at være arabere, de lignede bare eller havde araber i sig.
Hvorfor så sælge hesten som araber ?
Den bedste jeg har hørt var at den var ren araber, men efter en pirathingst
.... hmmmm
Det er altså godt irreterende, og man mister helt lysten.

Hilsen Berit N
http://www.arabiskrideklub.dk
http://www.familiehunde.dk

begin 666 icon_smile_evil.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``/___^?GY^*XM-ZDG=R6A-J)<M> 8M1P2M%B/<Q2)882
M`````,# P ```````````"'Y! $```P`+ `````/``\`0 1?D"U&E[54RE,*
M^5UA'$@R+=ZP# .QD&:V)$AM)W&%=F!IGAZ"0B%H#6$GVL%P.3@1DXSN(JU(
K=H7#3R,I6#Z$K"6V$RI6BV/)$F2QPJ/U#'%@BQ9QLM+)K^5T.($8%!$`.P``
`
end

Fra : Lotte

Dato : 30-07-03 06:45

Hej Berit.

Du kan som udgangspunkt gå ud fra, at hvis sælger ikke skriver alle
oplysninger, er det fordi det er spild af tid at henvende sig. Jeg er også
en af dem, som ikke gider kigge på annoncer der ikke indeholder pris,
færdigheder og andet som jo er vigtigt når man skal ud og bruge en stor pose
penge. Så jeg kan godt forstå dine fustrationer. Generelt er det meget svært
at finde en god hest - de fleste af salgshestene er ikke i orden - dvs. de
er halt, har anden lidelse (som selvfølgelig ikke står i annoncen) eller
slet ikke er den race sælgeren prøver at bilde køberen ind. Jeg har lige
solgt min egen hest, og jeg kunne næsten ikke garanterer køberne, at den var
rask og uden mangler. Det eneste man som køber kan gøre er, at tage ud og se
og føle på hesten. Papir (mails) er taknemmelige - her kan man virkelig
blive snydt. Men held og lykke - gå på med krum hals - hesten findes et
eller andet sted der ude i cyberspace I skal bare lige finde hinanden.
Og lad være med at købe hest hos hestehandler - i bund og grund er de meget
dyrere og så kan du regne med at de heste de har, er nogle som andre ikke
har kunnet komme af med. Selvfølgelig kan man finde en i mængden som er
rigtig god, men det ses ikke tit.

Hilsen Lotte

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 30-07-03 08:08

Hvis du søger en ren araber kan jeg hjælpe.
Beskriv hviken kvaliteter du søger hvor gammel den må være. også vidre.
Gerne ønsket prisleje.

Med venlig hilsen
Camilla@fruergaard.com

Mvh. Camilla

Fra : Berit Nielsen

Dato : 30-07-03 13:54

Hej Camilla.
Ja jeg søger en ren ox araber (registret i DSAH)
Afstamning og farve underordnet.
Hoppe / vallak, 3 -5 (redet / uredet),
eller 6 - 9 år (redet). Nivau underordnet, men styrbar, og stabil under
rytter.
Skal have været i hånd,
være vant til strigling, trækture, smedebesøg, samarbejde, sød, villig og
kontaktsøgende.

Skal kunne rides, og håndteres af 13 årig.
Skal bruges til dressur ridning.

Prisklasse : 7 - 15.000

Vi kører gerne langt efter den rette hest.
Fyn / Sjælland ingen hindring.

Købes kontant, og medtages med det samme,
såfremt det er den rette hest for vores datter.

Hilsen Berit Nielsen
Tlf . 26 98 26 78
E-mail : berit_nielsen@tdcadsl.dk

Fra : Tanja Bromley

Dato : 30-07-03 11:27

> [...]
fra
> sælgere på email.
> Men er jeg den eneste der syntes at det er trælst ?

Nææ, det er du nok ikke, men jeg er til gengæld træt af useriøse
henvendelser fra købere !
Jeg har ikke tal på, hvor mange henvendelser jeg har fået, og svaret pænt på
(ofte lange fortællinger og forklaringer), hvorefter jeg aldrig har hørt
mere fra vedkommende. Er det ikke almindelig høflighed at svare tilbage,
også selvom man ikke alligevel er interesseret i hesten ?

Nå, men Araber-heste kan jeg ikke hjælpe dig med ... der er ikke så meget
som 1/100 del Araber i nogen af mine salgsheste (ponyer) *S*
Held og lykke med jagten!

Mvh. Tanja