Store pløkker søges
Fra : Jørgen Rømming

Dato : 30-07-03 16:43

Jeg søger nogle store pløkke på minimum 40 cm i længden. De skal kunne tåle
at blive slået i jorden mange gange uden at gå i stykker.
Er der nogen, der ved hvor man kan købe sådanne pløkke?
Hvis nogen har nogle brugte til salg, kan de også bruges, bare de er i god
stand.

mvh
Jørgen Rømming

Fra : Jarl

Dato : 30-07-03 20:12

"Jørgen Rømming" <news@roemming.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen, der ved hvor man kan købe sådanne pløkke?
> Hvis nogen har nogle brugte til salg, kan de også bruges, bare de er i god

Hej.
Jeg plejer at bruge noget noget træ i ca 3X3 cm og så i passende længde. De
er snittet spidse i den ene ende med en skarp kniv og bliver banket i jorden
med en muggert. Sidst holdte de en havepavillion 6x3 meter i stormvejr. Du
kan ikke regne med genbrug på hver eneste pløk, men de er til gengæld
billige i indkøb hos det lokale byggemarked.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 med sidevogn

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 30-07-03 20:13

Jørgen Rømming wrote:
> [...]
> Er der nogen, der ved hvor man kan købe sådanne pløkke?
> Hvis nogen har nogle brugte til salg, kan de også bruges, bare de er

Gå ned til smeden og få ham til at bukke hovedet på en stak 7 tommer søm,
hvis de da er lange nok.

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-07-03 21:56

"Freddy O. Christensen" <foc@fjerndette_tdcadsl.dk> wrote in message
> Gå ned til smeden og få ham til at bukke hovedet på en stak 7 tommer søm,
> hvis de da er lange nok.

Ja, hvor lange mon 7 tommer søm er?

mvh
Preben

Fra : Per Rasmussen

Dato : 30-07-03 20:47

"Jørgen Rømming" <news@roemming.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen, der ved hvor man kan købe sådanne pløkke?
> Hvis nogen har nogle brugte til salg, kan de også bruges, bare de er i god

Prøv spejdersport http://www.spejder-sport.dk/default.asp Pløk U-Form 50cm

Per

Fra : Steen Larsen

Dato : 30-07-03 21:11

"Per Rasmussen" <skovbrynet14@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Jørgen Rømming" <news@roemming.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv spejdersport http://www.spejder-sport.dk/default.asp Pløk U-Form
> 50cm
>
> Per

Eller måske denne den ser mere robust ud
http://www.spejder-sport.dk/templates/Product_Variants.asp?ProductGuid=342114

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Gismo

Dato : 30-07-03 03:34

Jeg har lavet storm pløkker af rutsfri stål, det er tender der bruges til at
armere beton.

Ø 12 mm. lavede et øje i den ene ende. har 2 sæt, et der 40 cm lange og der
er 60.

Det bedste ved dem er at de er gratis.

Gismo.

Gismo

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-07-03 13:51

Gismo wrote:

> Ø 12 mm. lavede et øje i den ene ende. har 2 sæt, et der 40 cm lange
> og der er 60.
>
> Det bedste ved dem er at de er gratis.

Det er der ellers ikke ret meget, der er.
Hvor kan jeg henvende mig for at få nogle af disse gratis monsterpløkker?

vh
Jan

Fra : Jens

Dato : 31-07-03 22:13

"Gismo" <baatnakkedummyn @hotmail.com> wrote in message
> [...]
at
> armere beton.
>
> Ø 12 mm. lavede et øje i den ene ende. har 2 sæt, et der 40 cm lange og

Send venligst leveringsadresse - så afhenter jeg straks.

Mvh
Jens

Fra : Jørgen Rømming

Dato : 01-08-03 09:36

>Jeg plejer at bruge noget noget træ i ca 3X3 cm og så i passende længde.
Da de skal holden en stor antenne på 6-8 meter stålrør, så er det desværre
ikke løsningen.

>Eller måske denne den ser mere robust ud
>http://www.spejder-sport.dk/templates/Product_Variants.asp?ProductGuid=3421
14
Den har jeg bestilt 1 stk. af. Nu må vi se, om den så kan bruges.

Tak for hjælpen

Jørgen

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 01-08-03 22:20

> [...]
> at blive slået i jorden mange gange uden at gå i stykker.
> Er der nogen, der ved hvor man kan købe sådanne pløkke?

Køb nogle meter vinkeljern eller vinkelprofil, afhængig af hvor kraftige
dine pløkke skal være, og kort af i passende længde med skrå snit.

mvh
Mogens

Fra : Thore Sorensen

Dato : 02-08-03 09:33

On Fri, 1 Aug 2003 23:20:10 +0200, "Mogens Haugaard"
<mogens-haugaard@privat.dk> wrote:

> [...]
>

>Køb nogle meter vinkeljern eller vinkelprofil, afhængig af hvor kraftige
>dine pløkke skal være, og kort af i passende længde med skrå snit.

Præcis. Jernpladsen eller trådhegnsfabrikanter har dem i rå mængder.

Til extra forstærkning kan man købe et par af de "proptrækkere i
overstørrelse" nogen bruger til at tøjre deres hunde med på c-pladser.
De er ca 8-10 cm i diameter og ca 30-35 cm lange.

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)