Støjnedsættelse af strømforsyning
Fra : Søren Olesen

Dato : 04-04-01 16:55

Hejsa

Jeg har overvejet at pille strømforsyningen ud af kabinettet, og smide den
ned i krybekælderen, og forlænge ledningerne med ca. 1-2 meter.

Hvad skal jeg være opmærksom på?
Kan det lade sig gøre?

Mvh
Søren Olesen

Fra : Jens Petersen

Dato : 04-04-01 19:05

On Wed, 4 Apr 2001 17:55:16 +0200, "Søren Olesen"
<soreno@hco.kollegienet.dk> wrote:

>Jeg har overvejet at pille strømforsyningen ud af kabinettet, og smide den
>ned i krybekælderen, og forlænge ledningerne med ca. 1-2 meter.
>
>Hvad skal jeg være opmærksom på?

Spændingsfald.

>Kan det lade sig gøre?

Hvis du bruger noget ledning der er et par numre tykkere er det
sikkert ikke noget problem. En rulle "to-en-halv-kvardrat" og en
håndfuld samlemuffer så er du kørende, men pas på ikke at bytte om på
ledningerne.

--
Jens oz1kiw

Black holes suck!

Fra : N/A

Dato : 04-04-01 20:40

Fra : Søren Olesen

Dato : 04-04-01 20:40

> 1.1) HUSK LIGE BRANDFORSIKRINGEN OG
> STÆRKSTRØMSREGLEMENTET (jeg er sikker på at man ikke
> må lade en husholdnings-220 V forsyningsledning gå 'gennem gulvet'!)

arrggg, det havde jeg slet ikke overvejet. Enten må jeg droppe projektet,
eller også må jeg finde et skab.

Men, samtidig hvis der så skal en ekstra blæser ind i kabinettet pga. varme,
så ved jeg snart ikke om det kan betale sig.

Mvh
Søren Olesen

Fra : Morten Olesen

Dato : 04-04-01 19:52

Du er nok nødt til at erstatte blæseren
i strømforsyningen med en du monterer
i kabinettet, da du muligvis vil få problemer
med temperaturen i kabinettet.

Mvh
Morten

Fra : Søren Olesen

Dato : 04-04-01 20:34

"Morten Olesen" <nospam-mho@post5.tele.dk> wrote in message
> Du er nok nødt til at erstatte blæseren
> i strømforsyningen med en du monterer
> i kabinettet, da du muligvis vil få problemer
> med temperaturen i kabinettet.

Jeg tænkte nok at det var for nemt bare at fjerne psu.

Mvh
Søren Olesen

Fra : Iceman

Dato : 04-04-01 21:18

Hvad med bare at skifte blæseren i psu ud med en støjsvag model eks. Papst?

Iceman

Søren Olesen <soreno@hco.kollegienet.dk> skrev i en

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 04-04-01 21:50

> Jeg har overvejet at pille strømforsyningen ud af kabinettet, og smide den
> ned i krybekælderen, og forlænge ledningerne med ca. 1-2 meter.

Blæseren i din strømforsyning's primære opgave er at køle enhederne i
kabinettet - ikke selve strømforsyningen. Du vil derfor alligevel skulle
bruge en kabinetblæser. Jeg anbefaler - forudsigeligt - også at du køber en
støjsvag PSU i stedet for. F.eks.15dB er ikke så voldsomt!

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.