ny mus - hvordan tilslutter jeg den?
Fra : Kong Kent

Dato : 04-04-01 15:59

Jeg har lige fået en Razer Boomslang 2000 ind af døren. Det skulle jo være
en rigtig olm satan. Men hvad er så bedst at bruge?

Skal jeg bruge den deciderede PS/2 port, eller skal jeg bruge en USB. Hvad
er bedst? Er der forskel på ydelsen fra musen hvis jeg vælger USB fremfor
PS/2, som jeg bruger lige nu. Razeren kan nemlig slås til begge steder.

Er der forskel, eller er det ligesom RAM hvor det er fløjtendes ligegyldigt
i hvilken rækkefølge de sidder i??

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Madsen

Dato : 04-04-01 17:25

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev:

> [...]
> er bedst? Er der forskel på ydelsen fra musen hvis jeg vælger USB fremfor
> PS/2, som jeg bruger lige nu. Razeren kan nemlig slås til begge steder.

Jeg ville vælge USB. Såvidt jeg ved så er USB porten hurtigere
end PS/2. Faktisk har jeg selv haft problemer med PS/2 fordi
den kun kører 40 hz. (såvidt jeg husker) Dette resulterede i at
markøren hakkede lidt når computeren var på overarbejde.
Man kan så godt nok hente et program der hedder PS2Rate
som kan sætte hastigheden på PS/2 porten op, men de
hastighedsproblemer mener jeg ikke findes med USB.
Der er så måske lidt problemer med USB hvad DOS angår,
men mon ikke en god driver kan råde bod på det? Jeg ved
det ikke. Hvis man ikke bruger DOS, så kan det jo være
fløjtende ligegyldigt, så under alle omstændigheder ville jeg
vælge USB, hvis jeg havde en mus der kunne køre via den
port.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Kong Kent

Dato : 04-04-01 21:11

Jeg har nu prøvet både USB og PS/2, og kan ikke mærke nogen forskel. Hverken
når jeg surfer eller når jeg spiller UT på nettet. Derfor bruger jeg nu
PS/2, nu når alligevel den indgang er decideret lavet til musen. Så er min
2. USB stadig fri

Min erfaring med Razer'en indtil videre: Den er hurtig..... fuck den er
hurtig!
Kuglen er rigtig svær tæt og fast, og det betyder at den er forbandet
præcis. Den stopper altså bare når man ikke længere flytter med musen, og
det gør, at man liiiige skal bruge et par dage til at indstille sig. Nu har
jeg heldigvis fri i morgen fra arbejde, og det betyder at jeg hjemsøger
alverdens UT servere hele dagen i morgen for at træne.

Den investering tror jeg ikke jeg fortryder. Den er sgu for sej at se på