Ansvarlig barnepige
Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 11-08-03 19:04

Hej Gruppe

Hvad vil I mene er en "ansvarlig" alder for en barnepige som skal passe 2
børn på hhv. 1½ og 4½??

Selvfølgelig er det også noget med modenhed, men ca. alder?

Anja

www.anjarosgaard.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-08-03 19:17

Anja Rosgaard Lynggaard wrote:
> Hej Gruppe
>
> Hvad vil I mene er en "ansvarlig" alder for en barnepige som skal
> passe 2 børn på hhv. 1½ og 4½??
>
> Selvfølgelig er det også noget med modenhed, men ca. alder?

taler vi om aftenpasning vil jeg umiddelbart sige 17 år, hvis det er en
fremmed, måske 15-16 år hvis det er en i kender og som kender børnene....

hvis det drejer sig om eftermiddagspasning, vil jeg ikke have
betænkeligheder ved en på 14-15 år...... jo ældre ungerne bliver, jo yngere
synes jeg godt barnepigen kan være.... da min søn var 5-6 år blev han
således passet af et par ansvarlige piger på 13 år......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 11-08-03 20:23

On 11/08/03 20:04, in article
3f37d99a$0$13240$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Anja Rosgaard Lynggaard"
wrote:

> [...]
> børn på hhv. 11Ž2 og 41Ž2??
>
> Selvfølgelig er det også noget med modenhed, men ca. alder?

Hej Anja.
Personligt vil jeg kun vælge voksne...men en meget ansvarlig og moden
16-årig er vel også fint.

Hos HH-Babysitting (7020-8151) får man babysittere der er erfarne og har ren
straffeattest, over 18 år, til 40 kroner I timen

Charlotte
--
Kattepasning: http://miver-service.siamis.com
Bøger & børnetøj: http://www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Søren Mors

Dato : 11-08-03 21:20

Charlotte D. Jensen wrote:

> [...]
>
> Hos HH-Babysitting (7020-8151) får man babysittere der er erfarne og har ren
> straffeattest, over 18 år, til 40 kroner I timen

Det lyder som noget der enten foregår sort, involverer socialt eller er
en eller anden form for skånejob.

Søren Mors

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 11-08-03 22:28

On 11/08/03 22:19, in article 3f37fabc$0$6821$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
"Søren Mors" wrote:

> Det lyder som noget der enten foregår sort, involverer socialt eller er
> en eller anden form for skånejob.
>
> Søren Mors

Sådan ligger prisniveauet nu engang for babysitting I Danmark...
De færreste kan/vil betale 100.- I timen, så det er et spørgsmål om udbud og
efterspørgsel.
De fleste der babysitter, gør det ikke for pengenes skyld, men fordi de kan
lide børn og for at få erfaring.
Der er f.eks. mange pædagogstuderende der babysitter, for erfaringens skyld.

Charlotte

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 11-08-03 20:25

On 11/08/03 20:04, in article
wrote:

> [...]
> børn på hhv. 11Ž2 og 41Ž2??
>
> Selvfølgelig er det også noget med modenhed, men ca. alder?

Se også: www.ask-alex.dk

Charlotte

Fra : Lene Pedersen

Dato : 18-08-03 20:18

Hejsa.
Jeg er mor til 3 børn nu, men da jeg endnu havde 2, fik jeg en babysitter
som skulle passe dem da de dengang var 2½ og 5 år. Hendes alder var 15 år,
og såvel jeg som mine sønner var utrolig glad for hende. Jeg synes slet ikke
at man kan sætte alder på hvad der er forsvarligt, men se mere på hvor
erfarne den enkelte babysitter er. Desforuden, ville jeg ikke for alt i
verden ansætte en pige. Min store søn som nu er 14, har passet sine mindre
søskende fra han var 11 år. Hans lillebror har da været 8 og lillesøster
været 2 og stadig skulle have en ren ble på i ny og næ og puttes i seng om
aftenen. Jeg har da lagt et telefonnummer til ham hvis det skulle være
nødvendigt at have fat i mig. Der er jo også piger på både 16 og 17 år som
ikke aner en DYT om børnenes pasning og behov, så jeg tror ikke du skal
hænge dig så meget i deres alder.

Lene