MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DMA
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 11-08-03 06:21

Hej.

Hvor sættes DMA i Windows XP Pro, for de forskellige drev ?.

mvh Erik Jakobsen / Best regards
eja@urbakken.dk

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 11-08-03 07:47

On Mon, 11 Aug 2003 07:21:10 +0200, Erik Jakobsen
<eja@mail.urbakken.dk> wrote:

>Hej.
>
>Hvor sættes DMA i Windows XP Pro, for de forskellige drev ?.
>
>mvh Erik Jakobsen / Best regards
>eja@urbakken.dk

Hej igen. Det er specielt DVD og CD-RW drevene, jeg ønsker, at
se/sætte DMA for. Men der er ingen resource fane, så at det kan
ses/ændres ??

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-08-03 08:01

On Mon, 11 Aug 2003 08:46:58 +0200, Erik Jakobsen wrote:

> Hej igen. Det er specielt DVD og CD-RW drevene, jeg ønsker, at
> se/sætte DMA for. Men der er ingen resource fane, så at det kan
> ses/ændres ??

Det nemlig fordi du kikker det forkerte sted. For at slå DMA til skal du
kikke under IDE controlleren. Der kan du konfigurere hver enkelt drev.

http://2105.dk/temp/dma.png

--
Lars

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 11-08-03 10:06

>Det nemlig fordi du kikker det forkerte sted. For at slå DMA til skal du
>kikke under IDE controlleren. Der kan du konfigurere hver enkelt drev.

Hej. Tak for info og billedfil. Jeg har været derinde, men desværre
kan jeg ikke få sat DMA, som jeg gerne vil:

Der står DMA, hvis den er tilgængelig, og under dennes status står
der, at den ikke er tilgængelig

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-08-03 10:23

On Mon, 11 Aug 2003 11:05:48 +0200, Erik Jakobsen wrote:

> Hej. Tak for info og billedfil. Jeg har været derinde, men desværre
> kan jeg ikke få sat DMA, som jeg gerne vil:
>
> Der står DMA, hvis den er tilgængelig, og under dennes status står
> der, at den ikke er tilgængelig

Okay, så kan det måske være en af følgende:

Måske mangler der en driver til bundkortet.
Måske er BIOS'en "låst" til PIO.
Måske kan drevene ikke køre DMA (så er de meget gamle).

Jeg vil skyde på at det er et driverproblem. Hvilket bundkort drejer det
sig om? Har du installeret SP1 og andre updates?

--
Lars

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 11-08-03 11:02

>Okay, så kan det måske være en af følgende:
>
>Måske mangler der en driver til bundkortet.
>Måske er BIOS'en "låst" til PIO.
>Måske kan drevene ikke køre DMA (så er de meget gamle).

Nu er gammel jo et relativt begreb
Men nej de er ikke gamle.

>Jeg vil skyde på at det er et driverproblem. Hvilket bundkort drejer det
>sig om? Har du installeret SP1 og andre updates?

Det er et Soltek SL75KV. SP1 og alle updates er installerede.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 11-08-03 10:16

Hej igen.

Min sekundære controler, hvor mine CD/DVD drev er placerede, siger om
DMA:

Flerords-DMA-tilstand 2

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-08-03 11:28

On Mon, 11 Aug 2003 11:15:44 +0200, Erik Jakobsen wrote:

> Min sekundære controler, hvor mine CD/DVD drev er placerede, siger om
> DMA:
>
> Flerords-DMA-tilstand 2

Jamen. så kører de jo vist som de skal. (UDMA33)
http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/modesUDMA-c.html

--
Lars

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 11-08-03 11:47

>Jamen. så kører de jo vist som de skal. (UDMA33)
>http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/modesUDMA-c.html

Det ser således ud

Tak for skriveriet