MS Windows
briani 27239
programmer
Fra : Henrik Knudsen

Dato : 10-08-03 22:47

hvis man mangler et program til en opgave eks. word til textbehandling, hvad
nyhedsgruppe skal man så spørge i ???

Og hvis man har sådan en spørgsmål som jeg lige har stillet hvad gruppe høre
det så til i ???

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 10-08-03 23:02

"Henrik Knudsen" <henrik.knudsen@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> hvis man mangler et program til en opgave eks. word til
> textbehandling, hvad nyhedsgruppe skal man så spørge i ???

news:dk.marked.privat.edb.software eller news:dk.marked.kommerciel.edb er
muligheder hvis du vil betale. Hvis det skal være gratis (og lovligt) kan du
jo spørge her i gruppen hvike programmer der kan anbefales.

Hvis du vil købe gennem butik kan du finde en del software på
www.edbpriser.dk

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-08-03 23:13

On Mon, 11 Aug 2003 00:01:34 +0200, Soeren Nielsen wrote:

> news:dk.marked.privat.edb.software eller news:dk.marked.kommerciel.edb er
> muligheder hvis du vil betale. Hvis det skal være gratis (og lovligt) kan du
> jo spørge her i gruppen hvike programmer der kan anbefales.

Eller måske endda i news:dk.edb.tekst
http://usenet.dk/grupper.pl?list=dk.edb.tekst

Kik evt. på disse sider.
http://www.openoffice.org/
http://www.abisource.com/
http://www.software602.com/

--
Lars

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 11-08-03 12:36

"Lars Jørgensen" <not@real.one> skrev i en meddelelse

kan du

> Eller måske endda i news:dk.edb.tekst
> http://usenet.dk/grupper.pl?list=dk.edb.tekst
>
> Kik evt. på disse sider.
> http://www.openoffice.org/
> http://www.abisource.com/
> http://www.software602.com/
>
> --
> Lars

øhmm nu var det ikke lige word jeg manglede, men jeg er blevet spurgt om jeg
kan lave en cd ala dem der kommer med computerblade, bare med en masse
dokumenter og så et menu system....

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 11-08-03 12:49

> øhmm nu var det ikke lige word jeg manglede, men jeg er blevet spurgt
> om jeg kan lave en cd ala dem der kommer med computerblade, bare med
> en masse dokumenter og så et menu system....

Det kan laves som en hjemmeside hvor brugeren så bliver spurt om filen skal
gemmes eller filen bliver åbnet automatis (afhænger at brugerens opsætning).
Du laver "bare" en hjemmeside og brænder den. Desuden skal du lige lave
alutorun så den starter automatisk.

Her er et link til andre som har lavet lignende ting:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=autorun+cd+hjemmeside&btnG=Google-s%F8gning&meta=group%3Ddk.%2A

Hjemmesiden kan du hvis du ikke kender html lave i Frontpage (eller word,
som dog ikke kan anbefales). Men ellers kig i
news:dk.edb.internet.webdesign.html hvor der altid er hjælp at få til html
og css. www.html.dk er en god side hvis du vil lære det grundlæggende om
html og css.

Ellers kan du lave et program, eksempelvis i Delphi og igen lave en autorun.

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 11-08-03 13:32

jeg havde faktisk selv tænkt lidt på at man bare kunne lave det i html, men
jeg rente i et problem, jeg vil have det i fuldskærm altså på samme måde som
hvis man trykker på F11 men jeg kunne ikke finde noget html kode så den
starter i fuld skærm.
Og nu vi er ved hjemmesider, kan man overhovedet lave dem uden at bruge css
filer til text opsætning bagrundsfarver osv. ???? *SS*

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 11-08-03 16:21

> [...]
> på samme måde som hvis man trykker på F11 men jeg kunne ikke finde
> noget html kode så den starter i fuld skærm.

Du kan bruge et javascript, det bliver dog ikke fullscreen, men et vindue
som fylder hele skærmen.

> Og nu vi er ved hjemmesider, kan man overhovedet lave dem uden at
> bruge css filer til text opsætning bagrundsfarver osv. ???? *SS*

Ja du behøver ikke bruge css, men det anbefales, da men med css har mulighed
for at styre/ændre på placering af forskellige elementer og skrifttyper et
sted, men man ellers skal ændre skrifttyper mange steder.

Ved ikke lige hvor meget du kender til de forskellige doctype's men i
html4.01 strict skal næsten alt laves med css, mens html4.01 lose tillader
en del ældre tags, og bevæger vi os lidt tilbage til html3.xx kan du vist
slippe helt for at bruge css.

Der findes mange sider på nettet som ikke bruger css, og som er fyldte med
fejl, men det er ikke nogen undskyldning for også selv at gøre det

Om siden skal validere afhænger lidt at hvem som skal se siden, men hvis du
vil have "alle" browsere til at vise siden acceptabelt, er validering en god
hjælp.

Nå.. Vi er vist på vej over i news:dk.edb.internet.webdesign.html så jeg
futter lige.
Svar havner i news:dk.edb.internet.webdesign