MS Windows
briani 27239
Lorte XP aktivering
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-03 09:21

Hej

Nu har jeg så installeret Windows XP 5-6 gange her inden for de seneste 3
uger... der er hele gået ged i det hele..... Nu vil den så ikke aktivere
længere:

Acoording to our records, the number of times you can activate windows with
this produkt key has been exceeded. Please enter a different produkt key,
and then click retry.......

Nu kunne jeg næsten ellers næsten produktkoden på fingerspidserne....

Hvad kan jeg køre ved dette? Kæbe en ny windows til et par tusinde, ud over
altså at bruge cracks osv...

Jeg troede da ikke der var problemer i at registere flere gange, så længe
hardwaren er det samme... Det er godtnok den anden pc nu... før amd t-BIRD
900, Nu en pentium 4 maskine.

Fra : arc@na

Dato : 09-08-03 09:31

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

> [...]
> produkt key, and then click retry.......
> Nu kunne jeg næsten ellers næsten produktkoden på fingerspidserne....

Registreroingsproceduren ved XP er en utrolig flabethed af Microsoft, og
er en af grundene til, at jeg bruger Win2000Pro (en anden grund er, at
2000 ikke sviner sådan med ressourcerne som XP).

> Hvad kan jeg køre ved dette? Kæbe en ny windows til et par tusinde, ud
> over altså at bruge cracks osv...

Kan man virkelig ikke få en ny kode hvis man ringer til dem?

> Jeg troede da ikke der var problemer i at registere flere gange, så
> længe hardwaren er det samme... Det er godtnok den anden pc nu... før
> amd t-BIRD 900, Nu en pentium 4 maskine.

Hvis det var mig, som havde købt WinXP og stod i din situation, ville jeg
ikke have skrupler over at benytte en crack, hvis de ikke ville ryste op
med en ny kode.

arc@na

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-08-03 09:57

Bjarke Hansen wrote :

> [...]
>
> Nu kunne jeg næsten ellers næsten produktkoden på fingerspidserne....
>
> Hvad kan jeg køre ved dette? Kæbe en ny windows til et par tusinde, ud

Jeg vil dog tro at det kan klares ved at ringe til MS på 44890190. Du vil
så få et gratisnummer (til et callcenter i Holland) hvor de kan hjælpe
dig.

> Jeg troede da ikke der var problemer i at registere flere gange, så
> længe hardwaren er det samme... Det er godtnok den anden pc nu... før
> amd t-BIRD 900, Nu en pentium 4 maskine.

Så er hardwaren jo heller ikke den samme - men jeg ved faktisk ikke om de
checker for processoren ved aktivering.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
The Web submission form is the preferred procedure. However, if you don't

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-03 10:07

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message

> Jeg vil dog tro at det kan klares ved at ringe til MS på 44890190. Du vil
> så få et gratisnummer (til et callcenter i Holland) hvor de kan hjælpe
> dig.

Ja jeg har lige prøvet at ringe til det der nummer der er opgivet i
aktiverings processen.... et 80 nummer.. Hvis man så taske en masse tal....
og så for man bare afvide at det ikke er godkendt, og man vil komme igennem
til kundeservive... og så for man fat i en, hollænder kan godt være....
fandeme nej

> Så er hardwaren jo heller ikke den samme - men jeg ved faktisk ikke om de
> checker for processoren ved aktivering.

Nej, men det eneste der vel ikke skal være muligt, at have 2 aktiveringer på
2 forskellige pc´ere samtidigt.... Her er det faktisk installeret på helt
den samme harddisk... bundkort, cpu og ram er bare skiftet.. men der er gået
lort i den flere gange.. så snart jeg havde fået lortet op og køre, og ved
nlste genstart siger den så noget med at system mangler i
\windows\system32..... eller hvad det er... Jeg mistænker at det er min nye
S-ATA seagate harddisk der er defekt... for i partition pagic kunne jeg se
der kun var omkring 600MB på disken, efter windows instationen.. Så nu har
jeg installeret lortet på min MAxtor disk istedet.

Fra : H_Luchter

Dato : 09-08-03 14:00

Aktivér dog over telefonen - via gratisnummeret til Irland. Blot fortæl det
venlige dame, hvad det drejer sig om.

Heller ikke i følge Microsofts regler er det "forbudt", at en computer
brænder sammen, og at softwaren geninstalleres på en anden computer
(undtaget selvfølgelig en Medion-Windows, der ikke kan aktiveres på en
Compaq osv).

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 09-08-03 11:03

On Sat, 9 Aug 2003 10:21:16 +0200, "Bjarke Hansen"
> [...]

> Nu kunne jeg næsten ellers næsten produktkoden på fingerspidserne....
>
> Hvad kan jeg køre ved dette? Kæbe en ny windows til et par tusinde, ud over

Du kunne også bare ringe til det dér nummer, hvor man taster en kode
ind via telefonen og får en ny med det samme. Det har jeg da gjort
helt uden problemer.

Venligst
Thomas