3310 i USA ?
Fra : Peter

Dato : 04-04-01 14:37

Hej
jeg har hørt jeg ikke kan bruge min 3310 i USA
er det korrekt ?
det er vist noget med det her 1900 net ??
understøtter en så fin tlf. ikke det ?
mvh
Peter Micheelsen
lpm@it.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-04-01 14:35

Peter skrev:

>jeg har hørt jeg ikke kan bruge min 3310 i USA
>er det korrekt ?

Ja.

>det er vist noget med det her 1900 net ??

Ja.

>understøtter en så fin tlf. ikke det ?

Nej.

Du skal enten bruge en amerikansk telefon, eller er tri-band telefon,
der kan bruge både 900, 1800 og 1900-net. Ligesom en dualband, der kan
bruge 900 og 1800-net.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : jan steen sørensen

Dato : 04-04-01 14:56

Peter skrev i meddelelsen <9af7pc$23j1$1@news.cybercity.dk>...
>Hej
>jeg har hørt jeg ikke kan bruge min 3310 i USA
>er det korrekt ?

Det amerikanske system er meget forskelligt fra GSM-standarden - de kører
også et anaolgt system "over there", GSM er digitalt. Det svarer til at du
tilslutter en ISDN telefon til dit alm. analoge fastnet telefonstik - "de'
daue' 'æt"

>det er vist noget med det her 1900 net ??

andre frekvenser og andet signaleringssystem

>understøtter en så fin tlf. ikke det ?

NIX, men du kan undersøge om din udbyder har int. roamingaftale med den
pågældende operatør i USA - der hvor du forventer at skulle bruge dit abon.
(SIM-kort) - ellers opret et nyt abon. og lån / lej / køb en telefon
derovre. Der er noget der hedder "CellHire" - spørg dit rejseburo.

Jan

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-04-01 15:40

jan> Det amerikanske system er meget forskelligt fra GSM-standarden -
jan> de kører også et anaolgt system "over there", GSM er
jan> digitalt. Det svarer til at du tilslutter en ISDN telefon til
jan> dit alm. analoge fastnet telefonstik - "de' daue' 'æt"

Øhh... mig bekendt køre de også GSM i USA blot på 1900MHz hvor vi i
Europa bruger 900 og 1800MHz, de fleste større GSM telefoner
understøtter tri-band funktionen og skulle derved virke fint i USA.

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Erik Einum

Dato : 04-04-01 19:43

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> skrev

> [...]
> Europa bruger 900 og 1800MHz, de fleste større GSM telefoner
> understøtter tri-band funktionen og skulle derved virke fint i USA.

De fleste større?? Motorola har en del Triband, og Ericsson har noen få,
Nokia har en Dualband (900+1900) ellers er det mange modeller somer laget
spesielt for det amerikanske markedet selvsagt.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210