MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
vil slette og ændre brugeridentitet
Fra : Preben Müller

Dato : 09-08-03 01:02

licens til xxxxxx ønskes rettet
Årsagen er, at vedkommende er død, og det generer brugeren, at navnet kommer
frem på programmer og opsætningen

Computeren er en think pad, styresystemet er Win98 II

Hvor går man ind og ændrer navnet ????

PM

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-08-03 20:43

"Preben Müller" <ps98@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kommer
> frem på programmer og opsætningen
>
> Computeren er en think pad, styresystemet er Win98 II

Så vidt jeg husker, kan du finde det i registreringsdatabasen.
Start - kør
Regedit
Tryk F3
Skriv det uønskede navn og søg.
Når det dukker op højreklikker du på det og vælger rediger og ændrer så til
det rigtige. Når du har skrevet det rigtige navn første gang, så tag lige en
kopi af det. Marker det og tryk ctrl+c.
Søg videre ved at trykke på F3, højreklik på uønsket - rediger - ctrl+v
indsætter det rigtige.
F3 osv.

Der kan være enkelte programmer, hvor navnet måske står inde i selve
programmet, der må du så spørge specifikt.

Kurt

Fra : Preben Müller

Dato : 10-08-03 00:10

Tak til Kurt for svar. Vil snarest ændre navn efter dine anvisninger. Tak

PM

Fra : Pico

Dato : 11-08-03 23:35

Preben Müller wrote:
> [...]
> kommer frem på programmer og opsætningen
>
> Computeren er en think pad, styresystemet er Win98 II

Her er den korekte måde.

Når du installerer Windows, skal du angive et brugernavn og alt efter omstændighederne et firma. Disse navne gemmes på lige fod med
så godt som alle Windows' systemindstillinger i registreringen - i dette tilfælde i nøglen

HKEY LOCAL MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

under "RegisteredOwner" og "RegisteredOrganization". Dobbeltklikker du disse navne, kan du ændre dem, f.eks. hvis du har skrevet
forkert under installationen af Windows. Forresten finder du her under "ProduetKey" den nøglekode, som er nødvendig for at
installere Windows - hvis du skulle komme til at savne CD-hylstret med denne information.

Pico

Fra : PM

Dato : 12-08-03 00:15

Tak til Pico osse, problemet lige nu var, at jeg har fået pc udleveret for
diverse tilpasninger, og har ikke den originale win98. Den ligger i Spanien.

Mvh

PM