MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Lange filnavne i stier i Win98
Fra : Per Rønne

Dato : 08-08-03 08:08

Hvordan sætter man i autoexec.bat lange filnavne op i PATH?

Mange installationsprogrammer installerer per default programmer i
mappen 'Program Files', som indeholder et blanktegn.

Jeg er begyndt at undervise et htx-hold i »Programmering C«. Som
programmeringssprog bruges Java, og operativsystemet er Windows 98. Jeg
er selv vant til UNIX [MacOS X 10.2.6 med XWindows], men har også en
laptop med Windows XP Pro, samt VirtualPC med diverse Windows-versioner
installeret på virtuelle harddiske, som ligger i back-up på brændte
DVDere.
--
Per Erik Rønne

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-08-03 08:27

Per Rønne wrote:

> Hvordan sætter man i autoexec.bat lange filnavne op i PATH?

Du kan bruge de forkortede 8.3 DOS navne.
C:\Dokumenter = C:\DOKUME~1
C:\Programmer = C:\PROGRA~1
C:\Programmer fra IBM = C:\PROGRA~2
osv.

Hvis ikke jeg husker helt galt kan du se de forkortede DOS navne ved at
højreklikke mappen/filen og vælge egenskaber. Men det er et stykke tid
siden jeg har kørt Win98 sidst så det er muligt jeg husker galt.
Under WinXP kan du køre en DIR /X og få listet både lange og forkortede
filnavne, mon ikke man også kan det under Win98?

> Mange installationsprogrammer installerer per default programmer i
> mappen 'Program Files', som indeholder et blanktegn.

Så hvis dit program ligger i "C:\Program Files\Programmering C" skal din
path se sådan ud: PATH=C:\PROGRA~1\PROGRA~1;C:\Windows;osv;osv;osv....

/Robert

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-08-03 12:03

Hej Robert Eriksen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Hvis ikke jeg husker helt galt kan du se de forkortede DOS navne
> ved at højreklikke mappen/filen og vælge egenskaber.

Du husker korrekt, jeg har lige tjekket efter.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-08-03 08:35

On Fri, 8 Aug 2003 09:08:29 +0200, per.ronne@invalid.dk (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>laptop med Windows XP Pro, samt VirtualPC med diverse Windows-versioner
>installeret på virtuelle harddiske, som ligger i back-up på brændte

Du skriver det som dette:

"program files"

Martin
--