MS Windows
briani 27239
Slå "Automatiske opdateringer" til vha. en~
Fra : Devast8or, work

Dato : 07-08-03 14:08

Hej med jer,

På mit arbejde har vi en del maskiner vi skal have slået "Automatiske
Opdateringer" til på. Maskinerne er fordelt ud omkring i det danske land, så
det er lidt svært bare sådan lige at gøre det (og de fleste brugere fatter
minus af computere, så det er ikke en mulighed at bede dem om at gøre det).

Da vi alligevel skal have sendt en CD ud til dem alle sammen med en autorun
og SP4 på, ville det jo være smart hvis vi kan få CD'en til, på en eller
anden fix måde, samtidig at sørge for Automatiske Opdateringer.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre, og hvordan? Måske med en .bat
fil som autorun'en kan kalde?

På forhånd tak for hjælpen

Devast8or

Fra : Devast8or, work

Dato : 07-08-03 14:14

"Devast8or, work" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> anden fix måde, samtidig at sørge for Automatiske Opdateringer.
>
> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre, og hvordan? Måske med en

Glemte vist lige at sige at det drejer sig om Win2KPro maskiner.

Devast8or

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-08-03 14:20

Devast8or, work wrote:

> [...]
> anden fix måde, samtidig at sørge for Automatiske Opdateringer.
>
> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre, og hvordan? Måske med en .bat

En AU.REG fil der tilpasses med de ønskede indstillinger for Automatic
Update. Se
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q328010 for
muligheder.

En .BAT fil der kalder REGEDIT /S AU.REG

/Robert

Fra : Devast8or, work

Dato : 07-08-03 15:21

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q328010 for
> muligheder.
>
> En .BAT fil der kalder REGEDIT /S AU.REG

Mange tak, det ser ud til at være løsningen.

Jeg har dog to problemer:

1) Microsoft siden henviser til en key i reggen jeg ikke har (jeg har kigget
på to forskellige maskiner, begge med SP4 installeret). Hvad gør jeg så? Er
det meningen jeg selv skal oprette den?

2) Hvordan laver man sådan en .reg fil, der går ind og ændrer de par
småting, og ikke andet?

TIA

Devast8or

Fra : Devast8or, work

Dato : 07-08-03 15:48

> [...]
Er
> det meningen jeg selv skal oprette den?
>
> 2) Hvordan laver man sådan en .reg fil, der går ind og ændrer de par

Så blev dén løst. Jeg fandt en anden .reg fil og lurede den af :)

Men 1) mangler jeg stadig at finde ud.

TIA

Devast8or

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-08-03 08:30

Devast8or, work wrote:

> [...]
>
> kigget

> Er

> Så blev dén løst. Jeg fandt en anden .reg fil og lurede den af :)

De er heller ikke på min maskine men jeg har også AU slået fra.
Men du kan jo prøve?

Fra : Devast8or, work

Dato : 08-08-03 08:40

> De er heller ikke på min maskine men jeg har også AU slået fra.
> Men du kan jo prøve?

Jeg har lige siddet og prøvet. Det var ikke noget problem, det er bare at
oprette dem selv. Nu er jeg ved at genstarte den anden maskine for at se om
det så også virker.

Men jeg har fået et nyt problem: Registry Value Type skal være Reg_DWORD,
men pr. default bliver den til Reg_SZ.

Jeg har forsøgt at finde noget jeg kunne bruge i andre .reg filer, men uden
held :(

Devast8or

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-08-03 14:22

In dk.edb.system.ms-windows, Devast8or, work wrote:

>På mit arbejde har vi en del maskiner vi skal have slået
>"Automatiske Opdateringer" til på.

Måske: 'sc config wuauserv start= auto'. Det sætter tjenesten
"Automatic Updates" til at starte automatisk. Det virker under
Windows XP, men om det er samme kommando for Windows 2000 tør
jeg ikke at love. Prøv at proppe det i en bat-fil og se hvad
der sker.

Jeg ved ikke noget om hvordan man ændrer på indstillingerne for
tjenesten, hvis det altså er muligt.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 07-08-03 15:00

> [...]

> anden fix måde, samtidig at sørge for Automatiske Opdateringer.
>
> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre, og hvordan? Måske med en

Hvis I kører Windows 2000 og AD, kan det gøres via GPO...

/Grønbech

Fra : Devast8or, work

Dato : 07-08-03 15:26

"Michael Grønbech Larsen" <michael@g-web.dk> skrev i en meddelelse
> så
> det).

> autorun

> .bat

> Hvis I kører Windows 2000 og AD, kan det gøres via GPO...

Ingen AD (tror jeg nok - hvis jeg husker rigtigt omkring hvad AD går ud på
fra skoletiden :)

Alle maskinerne er stand-alone, med en helt almindelig ADSL forbindelse og
intet andet.

Devast8or