MS Windows
briani 27239
LAN me win2k + win98 + winXP
Fra : Jacob Mortensen

Dato : 06-08-03 21:30

Hej

Jeg har lige installeret winXP på min bærbare. Jeg skal så have et LAN med 3
pc'ere: en win2k + en winXP + en win98.

Det hele er forbundet til min router medswitch.

Alle PC'er kan tilgå indternet, men LAN delen virker ikke.

Jeg har kun installeret tcp/ip og ikke Netbeui

Fra XP:ip 192.168.2.151
Her kan jeg i stifinderen få win2k pc'en frem, men kan ikke få adgang til
den.
Jeg kan pinge den selv
Jeg kan ikke pinge hverken win98 eller win2k

fra win2k: ip 192.168.2.150
Her kan jeg ikke få noget frem i stifinderen, men jeg kan lave en run på
win2k's ipadresse og derved åbne og tilgå den.
win98 maskinen kan jeg slet ikke komme i kontakt med

fra win98: ip 192.168.2.152
Her kan jeg pinge den selv og winXP, men ikke win2k
Ingen kan ses i stifinderen

Det er jo alt i alt et ikke særlig velfungerende netværk.
Er der nogen der har nogen gode forslag?
Jeg kan lige sige at jeg har forsøgt med Netbeui på alle maskiner, det
hjalp, men jeg havde ikke adgang til winxp maskinen

Mvh Jacob

Fra : Hallin

Dato : 06-08-03 23:21

Netbeui på alle maskiner også winxp maskinen.

Mvh Poul

Fra : jens

Dato : 06-08-03 23:35

"Hallin" <poul@post4735.dk> skrev i en meddelelse

> Netbeui på alle maskiner også winxp maskinen.

Hvorfor ?

Mvh Jens

Fra : Hallin

Dato : 07-08-03 22:35

Sådan fik jeg det til at virke.

Mvh Poul

Fra : jens

Dato : 07-08-03 23:04

"Hallin" <poul@post4735.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan fik jeg det til at virke.

Ja, det er nemt......
Det bliver det ikke den rigtige løsning af.
Netbeui er som at køre cykel med støttehjul, farligt i svingene....

Mvh Jens

Fra : Jacob Mortensen

Dato : 08-08-03 20:57

Jeg har nu fået det til at virke...

Det lykkedes mig ikke at få det til at køre udelukkende med TCP/IP (selv om
jeg gerne ville og forsøgte længe)

Jeg installerede både netbeui og ipx, og så virkede det

Fra : jens

Dato : 08-08-03 21:32

"Jacob Mortensen" <jacob.mortensen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
om
> jeg gerne ville og forsøgte længe)
>
> Jeg installerede både netbeui og ipx, og så virkede det

Tjae..hvis jeg var dig ville jeg finde en som kunne få ipnet til at virke og
undgå de der ukurante protokoller

Men det er dit net jo, enhver skoleknægt med egenpc som løber til lanpartys
i weekender kan lave det på et par minutter....

Mvh Jens

Fra : jens

Dato : 06-08-03 23:38

> [...]

> Jeg kan lige sige at jeg har forsøgt med Netbeui på alle maskiner, det
> hjalp, men jeg havde ikke adgang til winxp maskinen

Åben gæstekontoen på xp og w2k maskinerne, bind fildling til ip i w98, og
sæt den på deling i "share mode", påse at "andre må se mine filer", og brug
"indows logon".

Arbejdsgruppe ens på alle 3.

Del mindst en mappe på hver maskine.

Mvh Jens

Fra : Jacob Mortensen

Dato : 07-08-03 06:03

Hej igen

> Åben gæstekontoen på xp og w2k maskinerne, bind fildling til ip i w98, og
> sæt den på deling i "share mode", påse at "andre må se mine filer", og
> [...]

Er OK

Det eneste jeg ikke havde i forvejen var åbningen af WinXP gæstekonto

Så winXP kan vise de to andre i stifinderen, men ikke tilgå dem. Den skriver
\\SkyNet er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse ti at bruge
denne netværkressource...

Er der flere opstninger i win2k og winXP der kan have indflydelse?

Fra : jens

Dato : 07-08-03 06:33

"Jacob Mortensen" <jacob.mortensen@mail.dk> skrev i en meddelelse

>. Den skriver
> \\SkyNet er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse ti at bruge
> denne netværkressource...

Har du pc og arbejdsgruppenavne med store _og_ små bogstaver i ?

> Er der flere opstninger i win2k og winXP der kan have indflydelse?

Skift xp til avanceret deling.
(stifinder-funktioner-mappeindstillinger-vis / "fjern (v) i øverste boks"

Har du password på Administratorkontoen på xp og w2k ?

Mvh Jens

Fra : Jacob

Dato : 07-08-03 09:20

> Har du pc og arbejdsgruppenavne med store _og_ små bogstaver i ?
På alle pc'erne er arbejdsgruppen WORKGROUP med store bogstaer

> Skift xp til avanceret deling.
> (stifinder-funktioner-mappeindstillinger-vis / "fjern (v) i øverste boks"
Jeg er ikke hjemme nu, men forsøger i aften

> Har du password på Administratorkontoen på xp og w2k ?
Ja

Fra : jens

Dato : 07-08-03 11:17

"Jacob" <jacob@saksvold.dk> skrev i en meddelelse

> bruge

> På alle pc'erne er arbejdsgruppen WORKGROUP med store bogstaer

SkyNet...., angiver et pcnavn, eller en deling så, er det et pcnavn er små
bogstaver at foretrække.... især for w98 maskinen.

Mvh Jens