MS Windows
briani 27239
Er der ingen hjælp at hente her !!!
Fra : Boie

Dato : 06-08-03 10:46

Hej

Jeg prøver en gang til det der må der være nogen der har lidt check på det,
ikke ?

Jeg er ved at sætte min søns laptop op til 2 personer der hver har deres
internetforbindelse og deres eget private skrivebord, jeg kan godt komme ud
til hver deres udbyder spm er Get2net og cubercity men når jeg så vil hente
en hjemmeside på nettet, kan den ikke finde dem, hvergang jeg prøver kan den
ikke finde siden, hvorfor kan jeg komme på nettet men ikke surfe ?????, er
der noget med deling el. hvad som jeg ikke hat taget højde for.
OS er win ME

Hvis det er muligt må i godt sende mig en mail, på forhånd tak
--
M.v.h Boie www.boie.dk

Fra : Cox

Dato : 06-08-03 11:17

On Wed, 6 Aug 2003 11:45:48 +0200, Boie wrote:

> [...]
> OS er win ME
>
> Hvis det er muligt må i godt sende mig en mail, på forhånd tak

Kunne være problemer med DNS. Har du sat de to forbindelser på til at bruge
de respektive udbyderes DNS-adresser? Her er en vejledning fra Cybercity,
en lignende kan sikkert findes hos get2net.

http://www.cybercity.dk/privat/support/opsaetning/styresystemer/windows_me/

TC

Fra : jens

Dato : 06-08-03 11:17

"Boie" <boie-hd@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke finde siden, hvorfor kan jeg komme på nettet men ikke surfe ?????, er
> der noget med deling el. hvad som jeg ikke hat taget højde for.

Et DNS problem, indsæt et par dns servere så er det løst.

Men deling af en pc med ME......., er det ikke lidt optimistisk ??

Mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 11:23

jens skrev:

> Men deling af en pc med ME......., er det ikke lidt optimistisk ??

Og hvilke problemer skulle der så være
i det, for det er da uproblematisk.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Boie

Dato : 06-08-03 15:35

Hej alle

Jeg satte de respektive DNS adresser ind men det hjalp ikke noget, jeg kan
komme til udbyderen men jeg kan ikke surfe og heller ikke hente post !!!
Det vil glæde mig hvis I havde nogle løsningsmodeller for jeg er ved at
blive godt træt af det her.

der er også et andet problem, jeg syntes det er mærkeligt at hvis man
slukker maskine og starter den op igen og når logon meddelelsen kommer, hvis
man så trykker på annulerer så kommer man ind til den bruger som var aktiv
da man lukkede ned, det er da ikke logisk vel ??.

M.v.h Boie www.boie.dk

Fra : jens

Dato : 06-08-03 23:32

> [...]

> man så trykker på annulerer så kommer man ind til den bruger som var aktiv
> da man lukkede ned, det er da ikke logisk vel ??.

Nej, men sådann er det på en ME.....

Mvh Jens

Fra : jens

Dato : 06-08-03 23:33

> [...]

> komme til udbyderen men jeg kan ikke surfe og heller ikke hente post !!!
> Det vil glæde mig hvis I havde nogle løsningsmodeller for jeg er ved at

Kan du pinge DNS serverne ?

Prøv i start - kør "winipcfg " , at release og renewe alle ipèr

Mvh Jens