MS Windows
briani 27239
Hvad kan den trække ?
Fra : Christian Simonsen

Dato : 05-08-03 15:41

Hej gruppe

Jeg skal hjælpe en kollega med at ominstallere OS på følgende ældre PC'er:

Pentium 2 266 MHz
192 MB RAM
Ati Rage Pro 2 MB Onboard
HD 40 GB 7.200 rpm
ISDN-forbindelse til nettet.

Hvilket OS kan den trække når den skal bruges til office, internet m.v.
Ikke til spil.

?

På forhånd tak.

Christian

Fra : hcma

Dato : 05-08-03 15:59

"Christian Simonsen" <christian@simonsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> HD 40 GB 7.200 rpm
> ISDN-forbindelse til nettet.
>
> Hvilket OS kan den trække når den skal bruges til office, internet m.v.

jeg vil sige Win9x
m v h
HC

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-08-03 16:06

Christian Simonsen wrote:

[Snip PII-266MHz, 192MB RAM]

> Hvilket OS kan den trække når den skal bruges til office, internet
> m.v. Ikke til spil.

Windows 2000 (og Win 95/98/ME). Den kan også køre Windows XP, hvis man
kører i classic-mode med flim-flam slået fra. Jeg har selv kørt XP på
en celeron 300MHz med 192MB RAM.

Windows 2000 kører bedre end Win 98 på omtrentligt alle maskiner, hvis
man ellers kan stole på ZDLabs:
http://www.microsoft.com/windows2000/professional/evaluation/performance/reports/zdlabs.asp
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/