MS Windows
briani 27239
Win Explorer bruger 100% processertid
Fra : ASKF

Dato : 04-08-03 02:35

Jeg har søgt at fjerne default associations i
HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
for .avi filer, uden at det har fået WinXP-explorer til at droppe et
thumbnail preview pic. (hvad det burde?)

Dette plejer at være løsningen for .avi filer, men mit problem er med
mpeg2 encodede filer, hvor explorer kan bruge op til 10min på at
generere et thumbnail pic., imidlertid er der ikke under
"HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\"
en nøgle for ".mpg", "mpg2", "mpeg", eller "mpeg2", så er der nogen der
har en ide om hvordan jeg får WinXP Explorer til at droppe forsøget på
generering af et thumbnail pic for alle typer film-filer (jeg vil gerne
bibeholde det for div. typer billede filer).

Alternativt, hvilken "PropertyHandler" bør jeg evt. vælge for denne type
filer, hvis det er løsningen at tilføje en (filerne afspilles fint i
WinDVD, MSIDVD[=PowerDVD], samt i en DVD-afspiller når de brændes til
CD; jeg kan imidlertid ikke få MP9.x eller MP6.4 til at afspille dem, så
der kan også være tale om et codec problem).
--
Mvh. Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"Det med `samfundstjenstligt incitament' er noget sejlivet sludder"

Fra : MadsD

Dato : 04-08-03 13:39

[SNIP - En masse om problemer]

Måske denne kan hjælpe dig.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;819946

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

Fra : ASKF

Dato : 04-08-03 14:56

MadsD ytrede sig i <3f2e53e3$0$24690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> med
dette:

>[SNIP - En masse om problemer]
>
>Måske denne kan hjælpe dig.
>http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;819946

Tja, det løste da kerneproblemet, at skifte til Classic folder view.
Så må jeg blot benytte thumbnail view til mapperne med billeder.

Takker for linket.