MS Windows
briani 27239
Printerserver og printere...
Fra : Allan Larsen

Dato : 31-07-03 15:38

Jeg har købt en printerserver :
InfoSmart INPS300U,
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1664747891

Jeg kan godt få kontakt med printserveren og den kan godt se de tilsluttede
printere (prøvet med Lexmarks Z33 USB og en Lexmarks Z43 parallel) med de
vil ikke printe ud.
Straks jeg skal til at printe ud, svarer de at der ikkekan skabes kontakt
til printerene?

Hvad gør jeg galt?

/Allan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-07-03 19:16

"Allan Larsen" <migselv@allanlarsenNOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>vil ikke printe ud.
>Straks jeg skal til at printe ud, svarer de at der ikkekan skabes kontakt

Lidt flere oplysninger om OS og hvilken port du printer til ville
hjælpe gevaldigt

<mlr>

Fra : Allan Larsen

Dato : 01-08-03 01:49

> Lidt flere oplysninger om OS og hvilken port du printer til ville
> hjælpe gevaldigt

Jeg kører Win2000 Pro Dk og jeg forsøger at printe til både USB og
Printerporten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-08-03 13:08

>Jeg kører Win2000 Pro Dk og jeg forsøger at printe til både USB og
>Printerporten

Hvis printeren er lokaliseret på en printserver, nytter det ikke meget
at du udskriver til USB eller parallel porten

Du skal formentligt udskrive til 'standard TCP/IP port' eller hva' det
nu hedder i W2K - Check manualen til printserveren...

<mlr>

Fra : Allan Larsen

Dato : 01-08-03 14:54

> [...]
>
> Du skal formentligt udskrive til 'standard TCP/IP port' eller hva' det
> nu hedder i W2K - Check manualen til printserveren...

Ok, jeg misforstod dig ;)

Jeg skriver til en port, som hedder "LPT:PS25CB-2" hvilket også er rigtig
efter hvad manualen siger.
Jeg fuldte manualen til punkt og prikke og havde ikke problemmer med at
finde porten.

/Allan