MS Windows
briani 27239
Porte i brug?
Fra : Jean

Dato : 30-07-03 21:37

Hej NG!

Kan man på nogen måde se, hvilke porte, der bliver brugt sådan på netværket?
Et program, en kommando?

Mvh Jean

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-07-03 21:45

In dk.edb.system.ms-windows, Jean wrote:

>Kan man på nogen måde se, hvilke porte, der bliver brugt sådan på
>netværket? Et program, en kommando?

Start -> Kør -> cmd -> 'netstat -an'.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Jean

Dato : 30-07-03 21:49

Lars Stokholm skrev:
> Start -> Kør -> cmd -> 'netstat -an'.

Mange tak! Umiddelbart er det nogle mærkelige portnumre...

Alle 4 cifrede... hmmm....?

Mvh Jean

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-07-03 21:52

In dk.edb.system.ms-windows, Jean wrote:

>Alle 4 cifrede... hmmm....?

Samme her, hvad er der underligt i det?

Fra : Jean

Dato : 30-07-03 21:54

Lars Stokholm skrev:
> Samme her, hvad er der underligt i det?

Bare undring...
Men tak for svaret!

Ved du hvilke porte MSN bruger til lyd og billede (webcamera)... har
problemer med min router, som ikke vil lade mig forbinde med andre... via
lyd og webcamera...?

Mvh Jean

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-07-03 22:12

In dk.edb.system.ms-windows, Jean wrote:

>Bare undring...

Oki, men det er helt normalt. :)

>Men tak for svaret!

Velbekomme.

>Ved du hvilke porte MSN bruger til lyd og billede (webcamera)...

Næh, men prøv at skrive 'netstat -ano' i stedet, så får du et
processnummer (PID) med i listen. Det kan du så bruge hvis du starter
Task Manager og gå ind under fanebladet "Processes". Hvis ikke du har
en PID-kolonne, så gå op i: View -> Select Columns... -> Sæt et hak i
PID. Nu kan du sammenligne de PID-numre fra netstat med MSNs PID fra
Task Manager og finde ud af hvilke porte den bruger.

Hvis ikke det er nogen hjælp, så kunne du prøve at spørge i Instant
Messaging-gruppen: <news:dk.edb.internet.software.instant-messaging>.
Der sidder muligvis nogen derinde som ved noget mere om MSN end mig.

Fra : Jean

Dato : 30-07-03 22:22

Lars Stokholm skrev:
> [...]
> PID. Nu kan du sammenligne de PID-numre fra netstat med MSNs PID fra
> Task Manager og finde ud af hvilke porte den bruger.

10-4! Det prøver jeg...

> Hvis ikke det er nogen hjælp, så kunne du prøve at spørge i Instant
> Messaging-gruppen: <news:dk.edb.internet.software.instant-messaging>.
> Der sidder muligvis nogen derinde som ved noget mere om MSN end mig.

Takker!

Mvh Jean

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-07-03 22:23

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

>Hvis ikke det er nogen hjælp, så kunne du prøve at spørge i Instant
>Messaging-gruppen: <news:dk.edb.internet.software.instant-messaging>.

Det er måske ikke engang nødvendigt at spørge:

Fra : Jean

Dato : 30-07-03 22:28

Lars Stokholm skrev:
> Det er måske ikke engang nødvendigt at spørge:

Den fandt jeg osse...

Mvh Jean

Fra : jens

Dato : 31-07-03 00:21

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er måske ikke engang nødvendigt at spørge:

Citat"1863,1503,3389,5060" citat slut........ ??

1863 er MSN, 3389 er RDP, så må tale og camera være 1503 og 5060 ikke ?

Mvh Jens

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-07-03 09:07

In dk.edb.system.ms-windows, jens wrote:

>Citat"1863,1503,3389,5060" citat slut........ ??
>
>1863 er MSN, 3389 er RDP, så må tale og camera være 1503 og 5060 ikke ?

Tjo, jeg ved det ikke, det var som sagt et citat. :)

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 02-08-03 17:29

On Wed, 30 Jul 2003 22:37:19 +0200, "Jean" <askme@ifyouwantit> wrote:

>Hej NG!
>
>Kan man på nogen måde se, hvilke porte, der bliver brugt sådan på netværket?
>Et program, en kommando?
>
>Mvh Jean

Måske kan dette bruges:

http://www.webattack.com/get/activeports.shtml

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 02-08-03 19:51

Hej

"Jean" <askme@ifyouwantit> wrote in message
> Hej NG!
>
> Kan man på nogen måde se, hvilke porte, der bliver brugt sådan på
netværket?
> Et program, en kommando?
>
> Mvh Jean

Jeg har ikke fulgt tråden - sorry -, men så det sidste indlæg fra Gert og så
huskede jeg, at jeg havde et lille port program installeret med navnet
"Active Ports"

Og det kan fås på http://www.ntutility.com og her skal du vælge, i et lille
rullegardin øverst til venstre på den homepage, der så kommer frem, nederste
mulighed = Freeware

På den side, som så kommer frem, står om det lille program jeg taler om:

Active Ports
Active Ports - easy to use tool for Windows NT/2000/XP that enables you to
monitor all open TCP and UDP ports on the local computer. Active Ports maps
ports to the owning application so you can watch which process has opened
which port. It also displays a local and remote IP address for each
connection and allows you to terminate the owning process. Active Ports can
help you to detect trojans and other malicious programs.
Download (450Kb)

Endnu en lille løsningsmodel til dit problem :)

mvh
Bjørn