MS Windows
briani 27239
kan ikke åbne med xp
Fra : Kim K Petersen

Dato : 30-07-03 15:33

Hej.
Jeg har lige prøvet at starte min computer.
Den starter godt nok med den sorte skærm
med tekst hvor den søger efter alt.
Men så går den over i sort skærm med en
lille blinkende streg i øverste venstre hjørne.
Hvad gør jeg ?????????
Hilsen kim

Fra : Frans Jensen

Dato : 30-07-03 15:51

On Wed, 30 Jul 2003 16:33:03 +0200, "Kim K Petersen"
<kongstad@petersen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>med tekst hvor den søger efter alt.
>Men så går den over i sort skærm med en
>lille blinkende streg i øverste venstre hjørne.

booter på XP-installationscd-en og vælger at reparere

--
Der findes to ting, som er uendelige: universet og den menneskelige dumhed.
Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker.

- Albert Einstein -

Fra : Kim K Petersen

Dato : 30-07-03 16:04

Hej.
Tak for svaret.Jeg har nu prøvet at lægge min XP home
i både brænder og cd rom drev.
Den skriver at "windows startede ikke korrekt.dette kan skyldes,at der
fornylig er sket en ændring i computerens hardware
eller software."
Jeg har lige sat en netværkskabel til inden jeg startede computeren,men det
har der været før.
Skal den startes i
Fejlsikret tilstand
Fejlsikret tilstand med netværk
Fejlsikret tilstand med kommandoprompt
Sidst kendte fungerende konfiguration
Start windows normalt
eller en helt anden måde?

Fra : Pico

Dato : 30-07-03 22:00

Kim K Petersen wrote:
> Hej.
> Tak for svaret.Jeg har nu prøvet at lægge min XP home
> i både brænder og cd rom drev.

Tror du ikke Frank mener at du skal sætte maskinen til at boote på
Cd drevet, hvorved den begynder installationsprocedyren der så på
et tidspunkt lader dig "reperere" windowsinstallationen.
Pico

Fra : Kim K Petersen

Dato : 01-08-03 14:28

Jo,og jeg har indstillet bios.
Men det hjælper ikke.Da jeg endelig fik den til at boote
op på XP cd'en komden blå skærm hvor der står
Windows installation foroven, og så sker der ikke mere.
hilsen kim

Fra : Pico

Dato : 01-08-03 22:38

Kim K Petersen wrote:
> Jo,og jeg har indstillet bios.
> Men det hjælper ikke.Da jeg endelig fik den til at boote
> op på XP cd'en komden blå skærm hvor der står
> Windows installation foroven, og så sker der ikke mere.

Ja så ved jeg ikke andet end den hårde vej format C:
Pico